Skocz do zawartości

utwardzanie zawieszenia


tiger666
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bo jezeli mialby olej o tym decydowac to w ogole mozna byloby bez sprezyn zawiasy robic, podstawa to sprezyny a pozniej parametry odbicia i dobicia kontroluje olej, ale sama praca oleju dziala z duzym opoznieniem w porownaniu z sprezynami olej wspomaga ich prace a nie moze przejac ich roli...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego coś to da, moze nie w znacznym stopniu ale zmiana oleju na nowy badz olej o innych parametrach znacznie poprawi prace zawieszenia i wiekszosc osob doskonale o tym wie. Wiec nie klepcie typowo serwisówkowych tekstów, jak w samochodzie złapiecie gume to od razu zmieniacie opone na nową czy kożystacie z półśrodków i łatacie ją?

Zawsze warto próbowac szczegolnie wtedy gdy nie zawsze mamy wystarczającą ilość pieniędzy ( w tym wypadku na nowe sprężyny) które kosztowały by w serwisie tyle co 1/4 motocykla używanego.

 

Pozdrawiam.

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego coś to da, moze nie w znacznym stopniu ale zmiana oleju na nowy badz olej o innych parametrach znacznie poprawi prace zawieszenia i wiekszosc osob doskonale o tym wie. Wiec nie klepcie typowo serwisówkowych tekstów, jak w samochodzie złapiecie gume to od razu zmieniacie opone na nową czy kożystacie z półśrodków i łatacie ją?

Zawsze warto próbowac szczegolnie wtedy gdy nie zawsze mamy wystarczającą ilość pieniędzy ( w tym wypadku na nowe sprężyny) które kosztowały by w serwisie tyle co 1/4 motocykla używanego.

 

Pozdrawiam.

moze to Ty masz wiare w to co serwisowka pisze, kazde zawieszenie ma dedykowany olej do prawidlowej jego pracy, sranie ze na te czy na inne drogi wlej inny olej nie sprawdza sie, siedze w warsztacie dlugie lata i sa motocykle z zawiasami na tor sa takie ktore jezdza turystycznie, wiec jezeli autor tematu chce robic stoppie na tym sprzecie to nieporozumienie...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteśmy tu po to żeby się kłócić tylko wymieniac poglądy, i doskonale wiemy ze nie każdy od razu był PROmotocyklistą z portfelem pełnym kapusty i salonowym motocyklem w garażu. Jeśli takim jesteś to pozostaje mi tylko zazdroscic.

Nie każdy z nas ma pieniadze na nowe części, wymiane ich w autoryzowanych serwisach dlatego mamy to forum i wiele innych bo wymieniac poglady i szukac rozwiazań dzieki którym kazdy z nas moze cieszyć sie z bycia motocyklistom i radzic sobie z problemami na tyle na ile jest sie w stanie ( finansowo i manualnie).

Dlatego ja jestem za takimi próbami ktore z własnego doswiadczenia wiem ze przynosza efekt (moze nie taki jak wymiana spreżyn) ale zawsze to jakas zmiana, w wiekszosci przypadków jest ona zadowalajaca jesli użytkujemy motocykl w normalnych warunkach.

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to ja probuje koledze pomoc by nie narazic go na podwojne koszty bo jesli amory dobijaja do konca przy lekkim hamowaniu to czy wymiana oleju wystarczy? sam odpowiedz sobie na to pytanie ... no chyba ze dotychczas na sucho jezdzil...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego coś to da, moze nie w znacznym stopniu ale zmiana oleju na nowy badz olej o innych parametrach znacznie poprawi prace zawieszenia i wiekszosc osob doskonale o tym wie. Wiec nie klepcie typowo serwisówkowych tekstów, jak w samochodzie złapiecie gume to od razu zmieniacie opone na nową czy kożystacie z półśrodków i łatacie ją?

Zawsze warto próbowac szczegolnie wtedy gdy nie zawsze mamy wystarczającą ilość pieniędzy ( w tym wypadku na nowe sprężyny) które kosztowały by w serwisie tyle co 1/4 motocykla używanego.

 

Pozdrawiam.

 

Nic Ci nie da kupowanie nowych czyli takich samych sprężyn ponieważ ten model ma bardzo elastyczne i bardzo krótkie sprężyny.

Fabryka Honda nie oferuje twardych progresywnych do tego modelu.

A sprężyny akcesoryjne nie są kosmicznie drogie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... no chyba ze dotychczas na sucho jezdzil...

 

Właśnie dlatego pisałem o serwisie przedniego zawieszenia ( wymiana oleju, sprawdzenie uszczelniaczy ew. ich wymiana).

 

Ps. Piotrze ile w takim razie mniej wiecej kosztują akcesoryjne sprężyny o ktorych mówisz do sprzetu w tym wypadku CB500.

 

LwG

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej widziałem progresywne sprężyny po 300 złociszy na alledrogo...

Jak przód siada to bym najpierw zrobił serwis zawieszenia, jeśli jest możliwość regulacji, ustawiłbym do ustawień fabrycznych.

Jeśli nic to nie da to wtedy progresy.

 

U znajomego w sv 650 przód dobijał. Serwis lag, nowy olej, uszczelniacze, 130zł zostawił w lokalnym serwisie i mu już nie dobija 2 rok.

 

Dziękuję i dobranoc.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka nie ma regulacji. Walnelem się znajomy mial cebule zrobioną na cafe racera z regulacją stąd mój błąd.

Pozostaje tylko serwis, który powinien sam ogarnac zgodnie z serwisówką, ale w sumie mi za sto pare zyla mi by się nie chciało ;]

Ale polska mentalność i nie da zarobić warsztatowi i zrobi sam po swojemu, nie będzie umial odmierzyć ile potrzeba oleju na lage, porysuje rury nośne przy ściąganiu staryc uszczelniaczy nie mówie o zainstalowaniu nowych....

 

A później taki kwiatostan próbujemy ogarnąć do kupy.

 

Nie obrażaj się kolego nikt tu nikogo nie wyzywa i nie obraża. To jest forum i każdy ma wielkieeee prawo do swojej opini i wymiany doświadczeń. A wielu Panów tutaj na forum w swoim doświadczeniu zawodowym naprawiło setki motocykli. Więc wyluzuj. Bo mają gigantyczne pojęcie w tym co robią.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przód siada to bym najpierw zrobił serwis zawieszenia, jeśli jest możliwość regulacji, ustawiłbym do ustawień fabrycznych.

Jeśli nic to nie da to wtedy progresy.

 

 

I to jest dla mnie rada godna polecenia i odpowiedz zawierająca wszystko co w temacie mozna było ująć.

 

LwG

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że należałoby na początku zmierzyć czy sprężyny trzymają limit serwisowy.

Ewentualnie później kombinować z dystansami, gęstszego oleju niż podaje serwisówka nie wlewałbym.

Autor tematu nie napisał jak długo ten olej pracował, bo jeżeli jest stary i przegrzany, to też efekt taki będzie.

Nie tak dawno sam robiłem zawieszenie w swoim motocyklu, który nawet już przy odjęciu gazu pływał, nie mówiąc nic o hamowaniu.

Olej zgodny z serwisówką i nowe uszczelniacze sprawiły, że poprawa była ogromna.

Nie jest to żadna skomplikowana operacja, ilość oleju na lagę jak i jego specyfikacja jest w serwisówce.

Tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...