samonek4 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, Czytałem że niektóre motocykle np. bmw s1000rr maja czujnik który wyłącza silnik w trakcie szlifu czy nadmiernego pochylenia.Zastanawia mnie jednak co może stać się z silnikiem po takim szlifie? Co jest najbadziej narażone na usterkę w czasie upadku motocykla(chodzi mi o silnik)? Pamietam że ktoś na forum pisał że np. silniki ducati są na to bardzo wraźliwe? Edytowane 25 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Brak smarowania wywołany przez brak oleju zasysanego pompą olejową. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel123 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Dokładnie tak jak demon napisał, brak smarowania wywołany tym, że pompa nie ma co zaciągnąć bo smok nie jest zamoczony w oleju. Podobna sytuacja jest z samochodami po dachowaniu, tam też często jak pracuje silnik przez jakiś czas po dachowaniu to zaciera się silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 No i tak naprawdę to koniec w temacie :D Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 No i tak naprawdę to koniec w temacie :D Nie Ty go zakładałeś i nie Ty decydujesz kiedy zamknąć tematWesołych Świąt Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 W sprzyjających warunkach czyli gdy silnik w jakiś sposób wjedzie na wysokie obroty i leży na dźwigni biegów może nastąpić uszkodzenie skrzyni biegów. Wodzik i koło zębate mogą się zagotować. Zeszłego tygodnia widziałem takie zestaw części. Wodzik zdarty o połowę i fioletowy na "wylot" a koło zębate do połowy szerokości zębów kolorowe. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) cytat z innego forum - spadek cisnienia oleju, na wolnych obrotach czerwona lampka cisnienia oleju razila po oczach w olejaku gsxf 600 , czujnik cisnienia podmieniony i bez zmian. "dziś odkręciłem miskę olejową. nie było tam śladów specyficznych dla uszkodzonej panewki. za to znalazłem 2 kamyki oraz dziurę w filtrze smoku. spytanie skąd kamienie. poprzedni właściciel miał glebę tak mocną że pękł lewy dekiel silnika i nabrał do środka ziemi. wyczyściłem ile dałem radę ale widać że za mało. podejrzewam że pompa oleju zassała kamień przez smok i ten kamyk rozwalił pompę od środka. niestety japończycy tak to wszystko zaprojektowali że aby wyciągnąć pompę to trzeba rozpoławiać silnik. Pozniej jeszcze okazalo sie ze pompa oleju jest peknieta http://img159.imagevenue.com/img.php?image=495021967_1341495021_122_170lo.jpg . Edytowane 25 Grudnia 2012 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Takie uszkodzenia to inna bajka bo silnik w sumie "przeżył" zdarzenie tylko nie został potem przygotowany do dalszej eksploatacji. Takich uszkodzeń jest więcej. Zerwane gwinty, połamane koła magnesowe a co za tym idzie krzywe/uszkodzone czopy wału. Znajomek na GS450 zahaczył o latarnię bokiem. Zerwało pokrywkę zapłonu, przerywacz i z końcówki wału zrobiło się jajo tuż pod przerywaczem. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 Już niewiele można dodać ale jeszcze jedna sprawa przy dachowaniu. Najlepiej jak najszybciej odwrócić na koła bo olej może dostać się do cylindra co potem kończy się krzywymi korbami. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 (edytowane) Dokładnie tak jak demon napisał, brak smarowania wywołany tym, że pompa nie ma co zaciągnąć bo smok nie jest zamoczony w oleju. Podobna sytuacja jest z samochodami po dachowaniu, tam też często jak pracuje silnik przez jakiś czas po dachowaniu to zaciera się silnik.To mi przypmoniało pewieną historię z nowym ciągnikiem pewnego Pana który też leżał bokiem przy włączonym silniku - oczywiście zatarł się bardzo szybko.Wynika z tego że tylko 4T są bardzo wrażliwe na pracę w pozycji równoległej do podłoża. Mówimy tutaj oczywiście o pojazdach z mokrą miską olejową. cyt: "W seriach wyścigowych, w których samochody podczas np. pokonywania zakrętów osiągają duże przeciążenia, niezbędny jest układ z suchą miską olejową." Edytowane 26 Grudnia 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 W motocyklach ,w których zaniechano serwisu/kontroli układu napędowego jest większe prawdopodobieństwo,że spadnie nam łańcuch podczas szlifa i narobi bigosu w silniku. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 No...silniki Ducati są bardzo wrażliwe,już odpalanie na bocznej podstawce zawsze grozi zatarciem silnika... :icon_mrgreen: , co jo godom, jak odpalasz = już zacierasz... A poważnie są tak wrażliwe jak i inne silniki...Pozdr.J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Jak szybko może zatrzeć się silinik jeśli motocykl leży do góry nogami a motor pracuje ? np przewrócił się na barierce Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Czytałem że niektóre motocykle np. bmw s1000rr maja czujnik który wyłącza silnik w trakcie szlifu czy nadmiernego pochylenia. Zastanawia mnie jednak co może stać się z silnikiem po takim szlifie?Wynika z tego że tylko 4T są bardzo wrażliwe na pracę w pozycji równoległej do podłoża. Mówimy tutaj oczywiście o pojazdach z mokrą miską olejową. Kulejacy przyklad. Z tego co obilo mi sie o uszy, to S 1000 RR ma wlasnie sucha miske olejowa. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
puszak Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 (edytowane) ale pojazd z suchą miską, jak obrócisz do góry kołami to też smarowania nie ma. (zbiornik oleju ma wąż ssący od dołu),a pompa oleju silnik- zbiornik oleju jest na dole silnika. co za tym idzie na boku może nie odpompowywać oliwy z silnika. ... zawsze to lepsze rozwiązanie, gdy moto jedzie jak powinno, przy glebie takiego samego łajna narobi( co prawda nie tak szybko jak mokra miska). nie bez powodu mają czujniki kół na dachu :biggrin: Edytowane 27 Grudnia 2012 przez puszak Cytuj sprzedamhttp://tablica.pl/oferta/kawasaki-gpz-500-a2-60-km-CID5-ID1EXP7.html#41718c0277;r:;s: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.