Skocz do zawartości

Silnik motocykla po szlifie?


samonek4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czytałem że niektóre motocykle np. bmw s1000rr maja czujnik który wyłącza silnik w trakcie szlifu czy nadmiernego pochylenia.

Zastanawia mnie jednak co może stać się z silnikiem po takim szlifie? Co jest najbadziej narażone na usterkę w czasie upadku motocykla(chodzi mi o silnik)? Pamietam że ktoś na forum pisał że np. silniki ducati są na to bardzo wraźliwe?

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak demon napisał, brak smarowania wywołany tym, że pompa nie ma co zaciągnąć bo smok nie jest zamoczony w oleju. Podobna sytuacja jest z samochodami po dachowaniu, tam też często jak pracuje silnik przez jakiś czas po dachowaniu to zaciera się silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprzyjających warunkach czyli gdy silnik w jakiś sposób wjedzie na wysokie obroty i leży na dźwigni biegów może nastąpić uszkodzenie skrzyni biegów. Wodzik i koło zębate mogą się zagotować. Zeszłego tygodnia widziałem takie zestaw części. Wodzik zdarty o połowę i fioletowy na "wylot" a koło zębate do połowy szerokości zębów kolorowe.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat z innego forum - spadek cisnienia oleju, na wolnych obrotach czerwona lampka cisnienia oleju razila po oczach w olejaku gsxf 600 , czujnik cisnienia podmieniony i bez zmian.

 

"dziś odkręciłem miskę olejową. nie było tam śladów specyficznych dla uszkodzonej panewki. za to znalazłem 2 kamyki oraz dziurę w filtrze smoku. spytanie skąd kamienie. poprzedni właściciel miał glebę tak mocną że pękł lewy dekiel silnika i nabrał do środka ziemi. wyczyściłem ile dałem radę ale widać że za mało. podejrzewam że pompa oleju zassała kamień przez smok i ten kamyk rozwalił pompę od środka. niestety japończycy tak to wszystko zaprojektowali że aby wyciągnąć pompę to trzeba rozpoławiać silnik. Pozniej jeszcze okazalo sie ze pompa oleju jest peknieta http://img159.imagevenue.com/img.php?image=495021967_1341495021_122_170lo.jpg .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie uszkodzenia to inna bajka bo silnik w sumie "przeżył" zdarzenie tylko nie został potem przygotowany do dalszej eksploatacji. Takich uszkodzeń jest więcej. Zerwane gwinty, połamane koła magnesowe a co za tym idzie krzywe/uszkodzone czopy wału. Znajomek na GS450 zahaczył o latarnię bokiem. Zerwało pokrywkę zapłonu, przerywacz i z końcówki wału zrobiło się jajo tuż pod przerywaczem.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niewiele można dodać ale jeszcze jedna sprawa przy dachowaniu. Najlepiej jak najszybciej odwrócić na koła bo olej może dostać się do cylindra co potem kończy się krzywymi korbami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak demon napisał, brak smarowania wywołany tym, że pompa nie ma co zaciągnąć bo smok nie jest zamoczony w oleju. Podobna sytuacja jest z samochodami po dachowaniu, tam też często jak pracuje silnik przez jakiś czas po dachowaniu to zaciera się silnik.

To mi przypmoniało pewieną historię z nowym ciągnikiem pewnego Pana który też leżał bokiem przy włączonym silniku - oczywiście zatarł się bardzo szybko.Wynika z tego że tylko 4T są bardzo wrażliwe na pracę w pozycji równoległej do podłoża. Mówimy tutaj oczywiście o pojazdach z mokrą miską olejową.

 

cyt: "W seriach wyścigowych, w których samochody podczas np. pokonywania zakrętów osiągają duże przeciążenia, niezbędny jest układ z suchą miską olejową."

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...silniki Ducati są bardzo wrażliwe,już odpalanie na bocznej podstawce zawsze grozi zatarciem silnika... :icon_mrgreen: , co jo godom, jak odpalasz = już zacierasz...

 

A poważnie są tak wrażliwe jak i inne silniki...

Pozdr.J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem że niektóre motocykle np. bmw s1000rr maja czujnik który wyłącza silnik w trakcie szlifu czy nadmiernego pochylenia.

 

Zastanawia mnie jednak co może stać się z silnikiem po takim szlifie?

Wynika z tego że tylko 4T są bardzo wrażliwe na pracę w pozycji równoległej do podłoża. Mówimy tutaj oczywiście o pojazdach z mokrą miską olejową.

 

Kulejacy przyklad. Z tego co obilo mi sie o uszy, to S 1000 RR ma wlasnie sucha miske olejowa.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pojazd z suchą miską, jak obrócisz do góry kołami to też smarowania nie ma. (zbiornik oleju ma wąż ssący od dołu),a pompa oleju silnik- zbiornik oleju jest na dole silnika. co za tym idzie na boku może nie odpompowywać oliwy z silnika. ... zawsze to lepsze rozwiązanie, gdy moto jedzie jak powinno, przy glebie takiego samego łajna narobi( co prawda nie tak szybko jak mokra miska).

 

nie bez powodu mają czujniki kół na dachu :biggrin:

Edytowane przez puszak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...