Sherman Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Profesjonaliści mierzą dokładnie ciśnienie (pomiary przed wyjazdem na tor, podczas jeżdżenia itd.) i mierzą temperaturę opony (miernikami, które się punktowo przykłada do zewnętrznej części opony). I chyba to i tak jest tyle danych, że trzeba tęgiej głowy, żeby to potrafić zinterpretować. No i trzeba mieć na zapleczu dodatkowego busa z oponami w różnych specjalistycznych mieszankach (nie tylko to, co jest na rynku, czyli Soft, Medium i Hard), żeby te przemyślenia móc przełożyć na czasy osiągane na torze. Pomijam, że trzeba umieć tak jeździć, że ja pier...lę ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 OK tylko nie wiadomo ile toto bedzie dokladnie pokazywac ,widzialem drogie mierniki co po polowie sezonu pokazywaly 1 bar mniej ,a co wyscig czlowiek sobie kalibruje u dostawcy opon :wink: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 właśnie - u nas jest normalnie!tańsze pokazują gorzej a droższe pokazują lepiej :P nie to co w tej kapitalistycznej hameryce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 He He to je racjabo u nas sa certyfikaty EU ,CE i takie tam rozne a u WAS to bija murzynow :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 ja dla pewnosci sprawdzam paroma ;) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a temperaturę powietrza w oponie, tudzież temperaturę samej opony też sprawdzacie w USA, czy tylko u nas taka ekstrawagancja? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a temperaturę powietrza w oponie, tudzież temperaturę samej opony też sprawdzacie w USA, czy tylko u nas taka ekstrawagancja? Jak nie jak tak. Do tego chińskim sprzętem :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Bimbak jakby co jestem chętny na takie urządzenie . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Z tego co ja pamiętam im goręcej tym miększa mieszanka. Czyli soft w upały. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Z tego co ja pamiętam im goręcej tym miększa mieszanka. Czyli soft w upały.Właśnie, że nie dotyczyło to jednej marki opon ... coś mi się kojarzy... Sikor(wkurzony) pewno odpowie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Tak różni producenci mają różnie :) Mnie też zastanawia jak szybko schodzi soft :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Na nasz klimat najlepszy medium, soft jest na goraco wiec może na kwiecien nie bardzo sle pozniej mozna latacMedium mi wystarczy gdzies na 2 speed day moi kumple na softach jezdza niecale 2 speed day'je.Znaczy jeden i przekladamyna druga stronę. Później zostawiamy na śmietniku ale jeszcze ktoś poczatkujacy polata.Za 300 zl za softa i 400 za medium to nawet jak mam go wywalić po dwoch speed day'ach czy nawet po jedym , to jest po taniosci latanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Swoją drogą zastanawiam się, czy niższe ceny D211 nie wynikają albo ze starszych DOT-ów, albo z tego, że to jest mimo wszystko już starsza "konstrukcyjnie" opona. Wiadomo, że ona ma w Polsce dużo fanów, bo pojawiła się chyba w momencie, kiedy na rynku nie było żadnej sensownej konkurencji (w sensie, że ludzie znali raczej Bridgestony montowane seryjnie w japońskich przecinakach). Ale sytuacja w ciągu ostatnich 2 lat się bardzo zmieniła - Pirelli robi gumy z kosmicznej technologii, są (w sumie to samo) Metzelery, Michelin zrobił bardzo dobry ruch z Power Cupami, a Bridgestone też wypuścił oponę, która ma super opinię. Natomiast Dunlop? Pierwsza "partia" D212 miała chyba sporo wad, a to, co jest na rynku teraz chyba nie powala na kolana. Ja niestety nie mam jakiegoś dobrego zdania o tych gumach (D211), ale pewnie dlatego, że miałem okazję pojeździć na Pirelkach i potem Michelinach, które wydają mi się bardziej przewidywalne. Jakoś lepiej czuję to, co się dzieje z moturem. Może to chodzi o budowę opony i o twardy carcass Dunlopów - tu dużo może powiedzieć Sikor, który zgłębiał temat. Za 300 zl za softa i 400 za medium to nawet jak mam go wywalić po dwoch speed day'ach czy nawet po jedym , to jest po taniosci latanie.Wczoraj zakładałem komplet nowiutkich Dunlopów do crossa. 400 zł z montażem, wystarczają na jakieś 10-15 pełnych dni orania ;) Dobra, już nie dobijam :icon_razz: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Jacek jasna sprawa ze dot'y starsze bo 2010 ale cena tez odpowiednia a na oponkach mozna spokojnie latac..U mnie z 3city duzo chlopakow pokupowalo tych opon i przelatali caly ten sezon i jeszcze nastepny tez beda jezdzic a lataja w Poznaniu 1:42-44Za takie pienadze to grzech bylo nie korzystac :)Fakt ze opona nienowa konstrukcyjnie i wiadomo ze im nowsze modele tym lepsze ale chyba w zeszlym roku w SUZUKI zwyciezca pojechal 1:39 na tej oponie wiec mozna. .D211 GP RACER to jest opona TRACK DAY a nie wyscigowa a to jest straszna roznica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Pewnie, z tymi DOTami to ponoć jedynym problemem jest to, jak są przechowywane opony i dotyczy to właśnie najbardziej miękkich mieszanek. Właśnie to nam mówił człowiek z Michelina - oni mają w ogóle ogrzewane magazyny właśnie dlatego, że zdarzały się pęknięcia w oponach torowych. Ale to nie był problem danego producenta czy modelu, z tego co pamiętam, to mówił nam o pęknięciach, które się pojawiły na slickach soft Pirelli. Yuby, dla mnie zdecydowanie najlepszą oponą, na jakieś jeździłem, to slick Pirelli Superbike. Brałem to od Bodganki/Recyklu i te opony nawet nie miały oznaczeń, dopiero potem się okazało, że oni dostają mieszanki prototypowe. Tak naprawdę taki Szkopek czy Zioło latają np. na mieszankach, które pod względem twardości mogą być gdzieś między 0 a 1, zależnie od jakichś tam czynników, które bada Pirelli. I jeszcze taka ciekawostka: wszystkie szanujące się tory na świecie mają określony zestaw parametrów, które umożliwiają zespołom wykonanie i dostarczenie opon na konkretne warunki (taka "specyfikacja techniczna toru"). Niestety w Polsce Pirelli chciało tak opisać tor Poznań, co wymaga udostępnienia toru na jeden dzień. W tym czasie jeździ po nim specjalny motocykl, który zbiera dane o torze (takie jeżdżące laboratorium), warte ponoć c.a. 2 miliony złotych. Piszę "niestety", bo władze toru nie zgodziły się udostępnić obiektu na taki pomiar :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.