Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na moje to bardzo ladna oponka .Moze rzeczywiscie cos tam jest z odbiciem ale chyba jakos nic strasznego(przynajmniej tak wyglada ze zdjecia )

Najczesciej za szybkie odbicie jest w przednim zwieszeniu bo tutaj fabrycznie nastawy na torze nie daja rady dlatego wlasnie wymienia sie czesto zawory i podkladki we wkladach na wyscigowe .

 

Chodzi o przednia czesc bieznika w kierunku jazdy , jak pokrecisz odbiciem 3-4 kliki w jakas strone to po paru okrazeniach od razu bedzie lepiej albo gorzej.

Edytowane przez Niesmiertelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Zazwyczaj, jeśli podniesiony obszar tworzy się na przedniej krawędzi, odbicie jest zbyt wolne, jeśli na tylnej odbicie jest zbyt szybkie."

to wychodzi na to, że mam na "przedniej krawędzi" (patrząc na oponę z góry - przednia krawędź to ta bliżej przedniego koła) :huh:

 

ddee20c1c8b8ef00c13b9ed9563b3c78.jpg

Edytowane przez songoku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, a i tak jak pójdziesz do teamu Recykl to Ci powiedzą, że za bardzo hamujesz na zakrętach i w efekcie za mocno odwijasz prostując motur, kiedy czujesz się bezpieczniej. I stąd powyrywany pas gumy w środkowej części boku bieżnika. W dodatku będą mieli rację... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Songoku odkrec 2-3 klicki z odbicia i bedzie dobrze, reszta oponki wyglada elegancko.

 

To co napisal Jacek ze wydziera opone z boku jak sie mocno odkreca na odprostowanym motocyklu u ciebie nie widze wiec wychodzi ze ladnie obchodzisz sie z gazem :)

 

Jak juz mamy w miare dobrze :) ustawione zawieszenie a w szczegonosci gdy mamy zmienione zaworki czy cale wklady z przodu to warto pamietac ze wyjezdzajac na pierwsza sesje trzeba odkrecic po pare klikow z odbicia poniewaz olej jest zimny i z reguly odbicie jest za wolne .Dlatego czesto jest tak ze jak wyjezdzamy na pierwsza sesje to troche "slabo" nam sie jedzie ,wiadomo musimy sie troche rozjechac ale wynika to tez wlasnie z tego ze olej jest zimny i zawieszenie nie pracuje jeszcze optymalnie .

To samo jeslli chodzi o nas warto zrobic malo rozgrzewke ,troche pomachac ręncami ,nogamy jakies przysiady i nie jestesmy jusz tacy drewniani :)na moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesmiertelny, songoku ładnie odwija bo śmiga już 1,45 :) nikt o tym nie pisze i mówi głośno ale chłopak się wyrobił w tym sezonie i mocno się podciągną. Fakt jest również taki że ma zajebi... konia 10-tka to przecież moto tegorocznego mistrza WSBK, więc ten fakt do czegoś zobowiązuje. :)

Nieśmiertelny jak już się sparzyłeś na tych miernikach to daj coś pewnego bo zamierzam zainwestować i sobie kupić a nie podbierać theodorowi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie pokazuje, że przyczyn problemów z oponami (nie tylko zużycie ale także grip) trzeba szukać w takiej kolejności:

1. ciśnienie

2. mieszanka (biorąc pod uwagę pogodę/temp. asfaltu)

3. własna jazda :)

 

Kwestie zawieszeniowe i geometrzyczne to już inny level (no chyba że nasze moto jest ustawione totalnie z dupy, ekstremalnie twardo/miękko itp., a do tego jak się ma niewłaściwe sprężyny i się upala konkretnym tempem to nie zrobimy absolutnie nic bez ich wymiany)

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisal Jacek ze wydziera opone z boku jak sie mocno odkreca na odprostowanym motocyklu u ciebie nie widze wiec wychodzi ze ladnie obchodzisz sie z gazem :)

A ja z kolei to pisałem, bo moje gumy zużywały się w podobnym miejscu, tylko były mocniej powyrywane. Brak wyrwań może być spowodowany kontrolą trakcji w Kawce Songoku albo płynniejszym obchodzeniem się z gazem, ale nie w tym rzecz. Mi bardziej chodzi o charakterystyczne miejsce, w którym widać pracującą powierzchnię gumy - nie rozkłada się równo od rantu opony, tylko widać, że guma dostaje mocno w "pizdę" po znacznym odprostowaniu motocykla. To oczywiście normalne, bo osób, które potrafią płynnie odwijać od pełnego złożenia jest niewiele i to wymaga po prostu podnoszenia levelu. To wszystko nie moje rozkminy, tylko rzeczy, które mi mówił Bartek Lewandowski i Jacek Grandys po oględzinach moich gum, a obydwaj się "trochę" na temacie znają ;). To zresztą bardzo fajny znacznik tego, jak się jeździ i wielokrotnie oglądając gumy kierowców 600-tek zazdrościłem tego, że oni potrafią jeździć płynniej i potrafią utrzymać większą prędkość w zakręcie. Ja więcej hamowałem i więcej przyspieszałem, co jest typowe dla wczesnych amatorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk jak Sikor napisal szukac w tej kolejnosci , bo czasami wlasnie szukamy czegos gdzies daleko a rozwiazanie problemu jest prostsze niz wydaje :)

 

Tez mialem kiedys klopot z tym mega odwijaniem na wyprostowanym motocyklu no i pare gumek w ten sposob zniszczylem :( ale tutaj niestety trzeba sie przelamac i odwijac juz wtedy jak jestesmy na kolanie ;)

 

A jesli chodzi o cisnieniomerz to z polecania kolegi ktory jezdzi w wyscigach samochodowych takie cos sobie sprawilem:

 

http://motorsport.2brally.pl/pl/cisnieniomierz-omp-0-6-class.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.walmart.com/ip/Slime-Mini-Digital-Tire-Gauge/19232385

taka tania chinszczyzna , lepiej dziala niz mierniki za 200$ , pozatym do kieszyni upchniesz jak do hot pit trzeba zjechac na chwile, bo czerwona flage wystawili i mozna sobie na szybkosci sprawdzic :cool:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tylko nie wiadomo ile toto bedzie dokladnie pokazywac ,jak mowie ja tez mialem kiedys taki tani,caly sezon razem z kolegami mierzylismy i oponki wygladaly ok wiec chyba pokazywal dobrze ,pozniej zmienilismy na lepszy (.czyt. drozszy) firmy SCHRADER i tez dwa sezony dzialal ,(znaczy oponki wygladaly ladnie) ale w tym roku okazalo sie ze jednak przeklamuje raz w gore raz w dół i przez to h... strzelal opony :angry: !

Teraz jestem juz madrzejszy ,kupilem lepszy i co jakis czas skalibruje i bede spokojny ,ze jak pokaze 1.9 BAR to tyle jest ,a nie 1.7 albo 2.1 a nie ze pokazuje cisnienie ok wylatuje na sesje , wracam po paru okrazeniach na kontrole a tam juz zmasakrowana opona !mierze ciosnienie i dalej jest ok :blink: ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytania do was:

- czy pomiar temperatury powietrza w oponie jest w jakikolwiek sposób dla was istotny?

- czy możliwość jednoczesnego pomiaru ciśnienia i temperatury powietrza w oponie wydaje się wam atrakcyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...