Skocz do zawartości

Silnik CB650


przemek_n
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pięknie teraz wygląda :) Mam trochę mniejszą Hondę z tego samego roku i podobny problem - jak motocykl dłużej postoi, to bardzo ciężko odpala. Jak się uporasz z problemem to możesz podzielić się źródłem problemu.

Edytowane przez Michał Mleczko

531979.png- dziennik kosztów na spritmonitor.de

Moja Honda CB250N na Autocentrum.pl - ZAPRASZAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie teraz wygląda :) Mam trochę mniejszą Hondę z tego samego roku i podobny problem - jak motocykl dłużej postoi, to bardzo ciężko odpala. Jak się uporasz z problemem to możesz podzielić się źródłem problemu.

ok ogarnąłem. Dzisiaj rano odpalił na dotyk co wcześniej było niemożliwe. Podejrzewam że mogły to być dwie rzeczy. Poza oczywiście ponownym dokładnym czyszczeniem gaźników płynem do gaźników wymieniłem oringi łączące gaźniki. Jak za pierwszym razem podzieliłem gaźniki to oringi zostaiwłem tak jak były. Na gniazdach i oringach było dużo nalotu których płyn nie usunął i przelotki pewnie nie siadły tak jak było wcześniej. Oringi też nie grzeszyły elastycznością. Druga rzecz to jak je podzieliłem to do gniazd przepustnicy ssania zgodnie z instrukcją dałem odrobinę smaru. Można dać ale bardzo mało. Przepustnica ssania ma dwie sprężyny jedna domyka na 75% druga na 100%. W zależności jak mocno pociągniesz linkę zamyka się na 75 albo na 100%. Te końcowe 25% jest domykane na super delikatnej sprężynie i przez ten smar mi przepustnica zamykała się na 75%. Zdjąłem większość smaru i teraz jak pociągnę do końca ssanie to zamyka się na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, tak na marginesie Hondy RC03, czy boczna stopka składa sie sama po ustawieniu w pion motocykla? czy u mnie cos jest nie tak?

 

 

Motocykle Hondy z tamtego okresu tak miały aby nie odjechać z otwartą kosą, po postawieniu motocykla do pionu podstawka boczna dosyć energicznie się zamyka.

 

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie Panowie,

Wlasnie stalem sie posiadaczem CB 650 Z z 1982 roku. Po wielu meczacych wieczorach w koncu odpalila natomiast postanowilismy zrobic remont glowicy, ale nie o tym, nie o tym :) pisaliscie o lancuchu przeniesienia nanapdu, ze potrafi halasowac, dostalem sie do niego, ale mam wrazenie ze jest dosc luzny, a napinacz jest tam chyba automatyczny, nie da sie samemu "dociagnac"?

Trafilem na ten temat szukajac info o stukaniu w silniku, poniewaz cos wyraznie wali na wolnych obrotach i czesto ponoc jest to wina lancucha badz korytka, a jestem pewien ze to nie panewki. Nie jedne juz slyszalem.

 

P.S.

Bardzo pieknie odratowana Honda. Moja idzie pod baze na trackera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Łańcuch przeniesienia napędu. Jest tam automatyczny naciągacz, ale on daje rade tylko do pewnego momentu. Ten łańcuch da się stosunkowo tanio kupić (100-120$ na jebaju) ale żeby go założyć to dół silnika trzeba rozpoławiać. Jeżeli tylko trochę klekocze to pojeździ. Chyba że masz w planie remont/rozbieranie silnika, to wtedy tak, ma sens.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie,

Wlasnie stalem sie posiadaczem CB 650 Z z 1982 roku. Po wielu meczacych wieczorach w koncu odpalila natomiast postanowilismy zrobic remont glowicy, ale nie o tym, nie o tym :) pisaliscie o lancuchu przeniesienia nanapdu, ze potrafi halasowac, dostalem sie do niego, ale mam wrazenie ze jest dosc luzny, a napinacz jest tam chyba automatyczny, nie da sie samemu "dociagnac"?

Trafilem na ten temat szukajac info o stukaniu w silniku, poniewaz cos wyraznie wali na wolnych obrotach i czesto ponoc jest to wina lancucha badz korytka, a jestem pewien ze to nie panewki. Nie jedne juz slyszalem.

 

P.S.

Bardzo pieknie odratowana Honda. Moja idzie pod baze na trackera

 

Dokładnie tak. Łańcuch przeniesienia napędu. Jest tam automatyczny naciągacz, ale on daje rade tylko do pewnego momentu. Ten łańcuch da się stosunkowo tanio kupić (100-120$ na jebaju) ale żeby go założyć to dół silnika trzeba rozpoławiać. Jeżeli tylko trochę klekocze to pojeździ. Chyba że masz w planie remont/rozbieranie silnika, to wtedy tak, ma sens.

Ludzie!

Lancuch przeniesienia napedu te ten, ktory ''laczy'' wyjscie ze skrzyni biegow z tylnym kolem lancuchowym. Wy piszecie o lancuchu rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuch rozrzadu laczy glowice z dolem. Lanuch przeniesienia laczy dol ze skrzynia biegow. Generalnie w calym motocyklu masz 3 lancuchy :)

No tak. Przyznaje sie do bledu. Jednak ten lancuch jest zwykle krotki i zwykle mie ma napinacza. I zazwyczaj do jego wymiany nie trzeba rozpolawiac silnika a jedynie zdjac pokrywe sprzegla. Ja w moim motocyklu mam lancuchow 5 : jest jeszcze lancüch walkow wywazajacych oraz lancuch pompy oleju.

Edytowane przez rambi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...