Michał Niklasiński Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam W mojej Hondzie XR 600 r ( rok produkcji i inne dane nie znane ponieważ nie mam na nia żadnych papierów. )odbija kopka sprawdziłem lampą stroboskopową czy zapłon jest ok okazło sie ,że tak obniżyłem na maxa niskie obroty mimo to dalej kopka odbija. Ten model jest wyposażony w dwa dekompresatory 1-szy automatyczny i 2-gi manualny. jakie mogą być jeszcze przyczyny odbijającej kopki, i jak ma być ustawiony ten automatyczny dekompresator. Wiem już że manualnego używam tylko w celu zassania silnika. Dodam także , że ustawiam tłok w odpowednim miejscu mimo tego wszystkiego kopka dalej odbija, i to w takim stopniu ,żę kumplowi połamało śródstopie. Bardzo prosze o pomoc mecze sie z tym juz dość długo i bez niczyjej pomocy raczej nie dam rady zlokalizować winowajce tego problemu PS:. to moj pierwzy post tutaj na forum wiec witam wszystkich serdecznie :) Z góry dziekuję za odpowiedzipozdrawiamMichał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 (edytowane) kolego,przyczyną odbijania moze byc zuzyty łańcuch rozrządu (w jakim jest stanie, kiedy byl zmieniany?) xr moze miec auto dekompr. albo zasilany z kopki(starsze roczniki) albo wewnętrzny na wałku rozrządu(nowsze) na siłę odśrodkową, jeśli masz to pierwsze rozwiązanie to po prostu ustaw luz na lince deko na wartoś jaką podaje manual i tyle, nic tam nie ma prawa sie zepsuc natomiast jeśli masz to drugie rozwiazanie to byc moze ono jest przyczyną problemów, bo ten mechanizm podobno lubi sie popsuc/zaciąc, ludzie czasami po prostu go wyrzucają dla swietego spokoju, mozesz go obadac po zdjęciu pokrywy zaworów (w XR nie trzeba do tego wyciagac pieca, wiec roboty nieduzo) rozrząd i zawory ustawione jak trzeba? rozumiem, ze nie dajecie gazu i wiecie w którym punkcie ustawiony ma byc tłok przy odpalaniu? Edytowane 8 Października 2012 przez jjank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 W mojej XR ostatnio posypał się rozrząd więc wszystkie zębatki łożyska napinacz łańcuszek są nowe. Autodeko jest sterowany z kopki a luz na lincne również ustawiony dobrze (tnz tak jak podaje manual) gazu stara się nawet nie dotykać przy odpalaniu żeby mi nogi nie urwało a zawory są świeżo po regulacji luzy 10 i 15. tłok z tego co wiem ma być jeden ząbek za GMP i tak też robię więc teoretycznie wszystko powinno być ok ale nie stety nie jest. No ale nie ma skutku bez przyczyny coś musi być winne tylko nie wiadomo co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 W mojej XR ostatnio posypał się rozrząd więc wszystkie zębatki łożyska napinacz łańcuszek są nowe. Autodeko jest sterowany z kopki a luz na lincne również ustawiony dobrze (tnz tak jak podaje manual) gazu stara się nawet nie dotykać przy odpalaniu żeby mi nogi nie urwało a zawory są świeżo po regulacji luzy 10 i 15. tłok z tego co wiem ma być jeden ząbek za GMP i tak też robię więc teoretycznie wszystko powinno być ok ale nie stety nie jest. No ale nie ma skutku bez przyczyny coś musi być winne tylko nie wiadomo co. a co to jest to GMP ? i jak to robisz ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 masz z tyłu bęben czy tarcze ?? gaźnik pojedynczy czy podwójny ?? jak pojedynczy gaźnik to może być wyrobiona przepustnica=lewe powietrze i odbija.... kolego,przyczyną odbijania moze byc zuzyty łańcuch rozrządu (w jakim jest stanie, kiedy byl zmieniany?) w ,mojej cały grzechocze i klekocze a odbijać rzadko odbija....... a co to jest to GMP górny martwy punkt tłoka a po ludzku najwyższy punkt w jakim jest tłok zanim zacznie się cofać.... "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 (edytowane) w ,mojej cały grzechocze i klekocze a odbijać rzadko odbija.......a nie powinien odbijac wcale jeśli autodeko jest zasilane z kopki to strzelam ze to starsza XR na podwójnych gaźnikachzawory są świeżo po regulacjiluzy ustawione w GMP po sprężaniu? Edytowane 8 Października 2012 przez jjank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 A dobrze założyłeś czujnik położenia wału? Sprawdzenie tego traw około 30min w obie strony :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 piszesz o impulsatorze? Ja bym sprawdził (jeśli masz dwa gaźniki) czy przypadkiem przepustnica w prawym gaźniku nie otwiera się za wcześnie (lub jest uchylona na wolnych). Dokładne informacje jak ustawić luz masz w serwisówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 No więc Postaram się odpowiedzieć każdemu co i jak z ta moja Xr`ka jeden ząbek za GMP ustawiam tak- bez wciśniętego manualnego deko powoli poruszam kopka aż do największego oporu wtedy wciskam manualny deko i przechodzę łagodnie GMP o jak najmniej się da (potocznie o jeden ząbek) Z tyłu bęben gaźniki podwójne Luzy zaworowe ustawione na 1000% dobrze Jak mogę sprawdzić że ten czujnik położenia wału jest dobrze założony? (tak sobie teraz myślę że nim można także regulować zapłon. Dobrze myślę?) mam dwa gaźniki a w gaźniku wysokich obrotów przepustnica otwiera się dopiero przy do połowy otwartej przepustnicy w gaźniku niskich obrotów. Gdy jednak przepustnice są opuszczone to przepustnica gaźnika wysokich obrotów domyka się do samego końca a w gaźniku niskich obrotów jest minimalnie uchylona. Jednak nawet gdy zlikwiduje te minimalne uchylenie (regulacja niskich obrotów) to i tak kopniak urywa nogi. Dziękuję za liczne odpowiedzi myślę ,że wspólnie znajdziemy w końcu w czym tkwi problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Masz za wczesny zaplon.Sprawdz czy jest jakas regulacja na otworach plytki impulsatorow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 ale przecież sprawdziłem lampą stroboskopową co i jak z tym zapłonem i wyszło, że jest ok W jakich latach produkowali te starsze XR`ki takie jak moja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 a co to jest to GMP ? i jak to robisz ?Nikt nie zrozumial oburzenia Piotrka :) GMP - Górny Martwy Punkt - dotyczy Tłoka - jak tłok może być o jeden ząbek za GMP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Oj no może to troszkę źle sformułowałem ale chyba już wszyscy wiedza o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 (edytowane) W jakich latach produkowali te starsze XR`ki takie jak moja ?z tego co pamiętam do 87r włącznie szły na 2óch gaźnikach uszczelka pod głowicą jest orginalna? a w ogóle to moto odpala i jezdzi? Edytowane 9 Października 2012 przez jjank Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Niklasiński Opublikowano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Motor jeździ bez zarzutów wkręca się na obroty i ładnie z nich schodzi jest zrywny i mocny jak na XR przystało tylko że odpalam go tylko na pych (co w terenie czasem jest nie możliwe) bo ta kopka odbija i puki tego nie zrobię to kopki nawet nie dotykam. Uszczelka pod głowica jest nowa firmy vesrah. Motor kupiłem już z tym felerem z tego co mówił sprzedawca to po remoncie się to zaczęło dziać tzn zrobione tam zostało kilka rzeczy szlif tłok planowanie głowicy łożyska na wale i tam jeszcze parę pierdółek typku klocki okładziny łożyska w kołach itp. koleś jak skręcał wszystko to nie chwycił zębatki rozrządu do wałka na klej do gwintów no i się to odkręciło efekt zębatka rozrządu wygląda jak jajko a wałek połamany w połowie gwintów. później wrzucę fotki do wglądu. po tej usterce wymieniłem wszystko na nowe znaczy się nie na całkiem nowe ale wyciągnięte z działającego motoru. a oto co się stało z moim rozrządem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cb61912dcd35cfc8.html http://imageshack.us/scaled/landing/803/pa091715.jpg Sorki że pisze posta pod postem ale coś mi szwankuje opcja edytuj oraz dodawanie plików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi