bart_b Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 witam Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem a mianowicie chodzi o pojawienie się shimmy przy prędkościach rzędu 80-100km/h w cbfie 1000 po zmianie opon. Motocykl dotychczas jezdzil na pilot road 1 i problemu nie zauważono. założyliśmy oponę dunlop roadsmart ktra ma zdecydowanie bardziej zmukłą sylwetkę i w zakresie 80-90 km/h kierownica myszkuje w sposob bardzo niebezpieczny. pierwsza mysl to zle wywazenie - wyeliminowane, błąd montażu - wyeliminowane, wadliwa opona - wyeliminowane. zalozylismy qualifiera, problem rownież występuje ale tylko pomiędzy 90- 95 km/h. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z takim problemem? Jeden z kolegów mechaników miał identyczną sprawę jakiśczas temu i nie wybrnął z kłopotu czyli sprawa nie jest pojedyńcza. Aha łożysko główki ramy i łożyska w kołach oraz uszczelniaczei olej zawiesznia są nowe. za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Siadnięta opona? Czy to nie wchodzi w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 dwie pod rząd? z czego jedna totalnie nowa. odpada Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 załoz jescze raz stara oponę i zobacz jak sie jezdzijesli problem znika to wina w oponachjesli nie to problem z geometria zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 qualifier był kolegi ktory kilka dni wczesniej zdjał z motocykla. nic się nie działo, jezdzilo na niej normalnie dla tego wykluczam wady opon tym bardziej ze roadsmarta założyłem dla sprawdzenia na swoj motocykl i jest ok. nic się nie dzieje Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Ale skoro na michelin pilot road było ok, to bym tak czy siak do niej wrócił na chwilę, sprawdzić. Wtedy będziesz miał 100% pewności, że to coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 28 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 (edytowane) zastanawiam sięnad zachowaniem tego motocykla na "nowoczesnej" oponie ktora ma bardziej stożkowaty kształt niżstare nalesniki kwadratowe PR1. nie ukrywam ze licze na info od posiadaczy cbfa czy nie wystapilo u nich takie coś po zmianie opon na bardziej sportowe. poza tym stary kapec jest na smietniku. kolejna kwestia to taka ze na innych motocyklach wymienione opony działają prawidłowo Edytowane 28 Maja 2012 przez bart_b Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Brak ktorejs sruby mocujacej silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 A cbfa ma kuferek centralny?? Bo jak tak to proponuje go zdemontowac i zrobic rundke. Podobny problem jest z policyjnymi cbfami. Przyczyna jest jazda z pustym kuferkiem, pomaga jedynie demontaz albo zaladowanie go oraz delikatne dokrecenie lozyska glowki ramy. Predkosci wpadania w shimmy sa dokladnie takie same jak opisujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malenstfo Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Masz kufry ? albo chociaz stelaze do kuferków ? Wejdz na forum CBF znajdz temat odnosnie shimmy i doczytaj. CBF nie ma tendencji do wpadania w shimme. Koledzy zauwazyli ze po zalozeniu kufra lub nawet stelaza kierownica przy okreslonych predkosciach po puszczeniu lata i tyle. Ten typ tak ma. Ale nie jest to typowa niebezpieczna shimmy ktora Ci wyrywa kiere z rak. Cytuj ----------------pzdrMariuszHONDA CBF600 N/A '10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Syrek Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Taki sam problem ma moj kumpel w hondzie CB1300, chyba już wszystko sprawdzone, a kiera dalej lata, w pewnym zakresie obrotów :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HordFenry Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Potwierdzam, w motorowerze GS 500 przy jeździe z kufrem po puszczeniu kiery przy 50km/h robiła się szima. Bez kufra nie było problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Też mam sportsmart nówkę w tdm 900 i kierownica drga przy 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Stawiam tezę, że po prostu pewne opony "nie pasują" do geometrii danego motocykla i dlatego tak się dzieje.Zauważcie, że producent motocykla w instrukcji proponuje jeden, dwa modele opon jakie należy zakładać, bo inne mogą być "nie kompatybilne".W przypadku samochodów producenci nie proponują chyba konkretnych modeli opon.. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 dzieki wszystkim za zaangażowanie. generalnie to jak dla mnie motocykl z kategorii nieporozumienie ale to nie moje tylko klienta :) zalozylismy opone typu kartofel (PR1) i problem się skończył. motocykl jest podatny na shimmy przy modyfikacjach typu założenie stelaża czy kufra co jest totalną wpadka konstrukcyjną bo niby to ma być uniwersalna maszyna. do kompletu podciągnelismy lekko łożysko na główce ramy i działa wszystko ok. w kazdym razie problem rozwiązany jeszcze raz dzieki Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.