Skocz do zawartości

shimmy po zmianie opony honda cbf 1000


bart_b
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, ale nezce nie chodzi o fakt samej zmiany tylko zwraca uwagę na to, że czasem ważne jaką oponę zakładasz. Dlatego też wcześniej pytałem Cie jaką oponę założyłeś.

Ciężarki na kierownicy masz fabryczne czy akcesoryjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ciekawą sugestię :

http://www.cbf1000.com/index.php/topic,3613.20/wap2.html

 

Zacząłbym jednak od łożyska główki ramy, a jak masz stelaż pod kufer, sprawdziłbym jak zachowuje się bez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już chciałbym zmieniac to po prostu na inną, z innym wzorem.

A tak co do zmiany. Sam wymieniałeś? Tak mi przyszło teraz do głowy widoczek jaki widziałem kiedyś w wypasionym serwisie.

Mechanik w ładnych spodenkach na szelkach, z napisami itd.. Zakładał koło do moto i tak sobie włożył oś, najpierw dokręcił śruby blokujące tulejkę w ladze a potem dopiero dokręcił oś koła. Jak na moje to bardzo nawet nie tak. Bo powinien dokręcić oś koła, blokadę na prawie dotyk po czym bujnąć kilka razy żeby lagi ułożyły się wygodnie i dopiero wtedy dokręcić śruby blokujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe te historie o dragniach kierownicy których jest wiele róznych a wszystkie nazywane sa tak samo /shimy/.

W wększości motocykli nie ma takiej potrzeby sotsowania amortyzatorów skrętu a sami producenci przyznają ze produkują jet tylko po to bo dobrze się sprzedają i są "cool". Stosuje się raczej tłumiki drgań, ale one mają zadziałać tylko wóczas gdy cześtotliwość wachlowania bedzie na poziomie 20Hz.

Ale bardziej w temacie, przyczyny powstawania drgań na kierownicy w motocyklach są następujące w kolejności - zła geometria motocykla (np. kufry itp) - złe spręzyny(najczęciej za miekkie) bądź zużyte - za duo tłumienia (najczesciej za gesty olej) - kieorwca nie potrafi jeździć. Pomijam inne elementy które muszą być sprawne - łożysko, opony są fabrycznego rozmiaru + prawidłowe ciśnienia itp. Swego czasu policyjne CBF miały z tym ogromne problemy do takiego sotpnia, że policjanci nie chcieli jeździć tymi motocyklami. Niestety głupota ludzi któzy sprzedają motcykle nie zna granic i przygotowanie motocykla objeło wszystko oprócz zawieszenia...

LTD34 SUSPENSION WORKSHOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...