Lukki Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Zalać taki, który spełnia normy wymagane przez producenta naszego motocykla lub lepszy jeśli motocykl nie ma ze 20 lat. /////////////////////// Poczytałem trochę o tym sporze Castrola z Mobil 1 w sprawie nazwania swojego oleju syntetycznym. A mianowicie Castrol swój olej określił mianem "Syntec", pojawiało się to w reklamach jak i na pudełkach w Stanach. Mobil 1 zarzucał Castrolowi, że przerabia poprostu olej mineralny. Miało to miejsce ze 13 lat temu. Jednakże Castrol przedstawił różne dowody, jego oleje były badane przez naukowców z Shella i Exxona i wygrał sprawę. Z tego co jeszcze wiem, to struktura tamtych olei już od dawna nie istnieje. Edytowane 15 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Castrol Power 1: 4 litry 138 pln, motul: 240.Nic nie uzasadnia ceny. Ja mam Catrola za 120 4 litry :) Teraz zalałem Catrola 10w50 i do Gixa i do Aprili. Teoretycznie w Tuniaku powinien być 10w60 Agipa zaleca serwisówka, ale zalałem Castrola i po 2 tysiącach narazie jest OK, nic nie wciągnął. Tylko sprzęgło gorzej chodzi trochę. A czy nie jest tak że Castrol i Motul są najczęściej podrabiane?Jeżeli tak to gdzie kupować, aby być pewnym pochodzenia. Mam kolege handluje Castrolem ma od importera. Info na PW. Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Zalać taki, który spełnia normy wymagane przez producenta naszego motocykla lub lepszy jeśli motocykl nie ma ze 20 lat. ooo serio???? no widzisz kiedys dawno w polsce pracowalem u importera motocykli i zalecalismy do serwisow i dilerow oleje pewnej firmy tylko dla tego ze nam dali sporo produktow za darmo do teamu racingowego i bony do stacji paliw na paliwko :D , taaaa producent zaleca chyba w broszurach reklamowych....:D , no ale ja sie nieznam i dupie bylem i gowno widzialem ;) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Ma ktoś z was doświadczenie/wspomnienia z olejami ipone? Jakieś karty charakterystyki czy coś jest wam znane :)?? W swojej ofercie są skupieni głównie na motocyklach i pochodnych (czyt. quady). Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 ooo serio???? no widzisz kiedys dawno w polsce pracowalem u importera motocykli i zalecalismy do serwisow i dilerow oleje pewnej firmy tylko dla tego ze nam dali sporo produktow za darmo do teamu racingowego i bony do stacji paliw na paliwko :D , taaaa producent zaleca chyba w broszurach reklamowych.... :D , no ale ja sie nieznam i dupie bylem i gowno widzialem ;) kolega napisał " który spełnia normy wymagane przez producenta" nie " olej marki której zaleca producent"jesli producent zaleca 50 albo nawet 60 to warto tego przestrzegać i nie lać 40. Przykładem takiego pojazdu jest BMW M3, gdzie silnik nie dość, że jest wysoko obrotowy to ma jeszcze długi skok tłoka, co jest trochę sprzeczne z ideą projektowania, bo zwykle wysoko obrotowe mają krótki, a nisko obrotowe po to by mieć mocny moment na dole, długi. BMW chciało jedno i drugie i tym samym tłoki poruszają się bardzo szybko ( logiczne jest, że przy dłuższym skoku tłoka przy danych obrotach poruszają się szybciej) co sprawia, że koniecznym jest stosowanie olei o wysokiej gęstości. Gdzieś ktoś pisał, że KTM w LC8 zaleca co najmniej 50 tkę, a jak się pojedzie do Maroka to i tak wypada zalać 60 tkę. Co do producenta to śmieszy mnie czasem przywiązanie do marki, bo tak jak piszesz w marketing wierzyć nie warto, ważne ze prawdziwy syntetyk, odpowiednia klasa jakości i lepkości. Tylko jakoś się składa, że marki tanie, jak orlen, nie mają w swojej ofercie dla motocykli więcej niż pseudo syntetyk HC o 60 nie wspomnę. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) ooo serio???? no widzisz kiedys dawno w polsce pracowalem u importera motocykli i zalecalismy do serwisow i dilerow oleje pewnej firmy tylko dla tego ze nam dali sporo produktow za darmo do teamu racingowego i bony do stacji paliw na paliwko :D , taaaa producent zaleca chyba w broszurach reklamowych.... :D , no ale ja sie nieznam i dupie bylem i gowno widzialem ;) No i widzisz, kłania się czytanie ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem, żeby stosować się do tego jaką firmę poleca producent motocykla ALE jaką specyfikację ma spełniać olej wlany do silnika. ^Marcel, ubiegłeś mnie z postem. :) Edytowane 15 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 (edytowane) Tylko jakoś się składa, że marki tanie, jak orlen, nie mają w swojej ofercie dla motocykli więcej niż pseudo syntetyk HC o 60 nie wspomnę. Dla nich wyprodukować taki olej to nie problem. Problem jest to później sprzedać, jak wszyscy będą mówić, że jak jest w podobnej cenie to wolę Motula - ot taka większości polaków natura. Edytowane 15 Maja 2012 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Ma ktoś z was doświadczenie/wspomnienia z olejami ipone? Jakieś karty charakterystyki czy coś jest wam znane :)?? W swojej ofercie są skupieni głównie na motocyklach i pochodnych (czyt. quady). ja mam bardzo dobre produkty, warto stosować. miałem w zeszłym sezonie w b-kingu i zdecydowanie lepiej pracowało sprzęgło i skrzynia niż na motulu 300v ktorego wlał moj poprzednik. stosowalem 10w50 full power katana. kilku klientom wlalem olej o nazwie 10,4 i tez nie narzekają. jednem spadło spalanie oleju. wczesniej miał chyba castrola GPSa ale nie jestem na 100% pewien. generalnie opieramy się w warsztacie wlasnie na agipie i ipone a dla niedowiarkow stoi motul i castrol :) ale ci co daja się namówić na zmianę stereotypu raczej juz do starej wersji czyli motula nie wracaja. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Ja w tym roku zrezygnowałem z Motula na rzecz Silkolene i nie czuję żadnej różnicy. Ale wiem też że nie ma to żadnego znaczenia. W przyszłym roku zaleję chyba minerała. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tiger666 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Do takiej normalnej jazdy i naszych warunków, to chyba Motul 10W40 półsyntetyk przeważnie sie leje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 ja mam bardzo dobre produkty, warto stosować. miałem w zeszłym sezonie w b-kingu i zdecydowanie lepiej pracowało sprzęgło i skrzynia niż na motulu 300v ktorego wlał moj poprzednik. stosowalem 10w50 full power katana. kilku klientom wlalem olej o nazwie 10,4 i tez nie narzekają. jednem spadło spalanie oleju. wczesniej miał chyba castrola GPSa ale nie jestem na 100% pewien. generalnie opieramy się w warsztacie wlasnie na agipie i ipone a dla niedowiarkow stoi motul i castrol :) ale ci co daja się namówić na zmianę stereotypu raczej juz do starej wersji czyli motula nie wracaja. Dzięki za odpowiedź! Pomyśli się, pomyśli jak przyjdzie pora do następnej wymiany. Ale pewnie wezme coś 10W-40, bo to F650GS, więc wysilonego silnika raczej tam nie ma.Ja jeszcze jeżdzę na Castrolu, ale nie jestem do niego super przywiązany. Może jedyne co mnie przy nim trzyma, to to, że rekomendowany jest przez BMW właśnie do moto serii F. Motula i Castrola jest jedna zaleta - w każdym motocyklowym praktycznie są, a Castrola nawet czasem na stacjach benzynowych można dorwać! Zwracam poniekąd uwagę na dostępność danego produktu, bo a nuż w drodze trzeba zalać i jakiegoś egzotyka nie będzie, a swojej małej flaszeczki się nie znajdzie :-(Dodatkowo znalazłem u siebie w Nowym Sączu fajny sklep z dobrymi cenami olejów: mają w swojej ofercie moto: Castrola, Agipa (Eni) i Petronas'a. Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Silkolene to bardzo ceniona marka. Wziąłem go bo był tańszy od motula i występował w wersji 20W w półsyntetyku. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Silkolene to bardzo ceniona marka. a ja myslalem ze motorex :D Edytowane 16 Maja 2012 przez szramer Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 test gdzie wyszło, że motul 300v znacznie lepiej chroni przed zerwaniem filmu olejowego niż castrol Power RS R4 4T http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm castrol miał także najgorszą ochronę przed zużyciem (test na kulkach) i najgorszą ochronę przed korozją motul gorzej radził sobie z pienieniem się i pracą skrzyni biegów. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 22 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2012 (edytowane) Dziwny ten test. Motul taki dobry a w teście ze skrzynią praktycznie całkowita klęska? Tak samo z castrolem. Ten syntetyczny castrol to 5w40, więc tak nie bardzo do trudniejszych warunków. No i napisane jest pod koniec, że test miał miejsce w 2006 roku, więc tak czy siak skład i właściwości tych olejów uległy zmianie, o czym producent nie musi informować. :wink: Edytowane 22 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.