Skocz do zawartości

3 oleje - który najlepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Castrol Power 1: 4 litry 138 pln, motul: 240.

Nic nie uzasadnia ceny.

 

No ok, tylko nie zapominaj o tym, że oleje Castrola zaczeli rozlewać w Polsce, stąd też niższa cena. Zauważ, że Ci sprzedawcy, którzy sprowadzają go z zagranicy życzą już sobie 180-200zl za 4l power 1 racing. Natomiast Motul jest tylko i wyłącznie sprowadzany.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Uważam, że zalewanie takiego oleju, czyli 10w60 o tak wysokim współczynnyku lepkości( na poziomie 22-25 przy 100C) ma uzasadnienie przy naprawdę obciążonych jednostkach, jak dragi czy motocykl z turbiną.

 

 

 

niekoniecznie tak egzotyczne, pomyśl o enduraku zakopanym w błocie w upalny dzień, którego pałujesz 15 minut, nie możesz wyjechać a nie gasisz, bo wiesz, że już w tej pozycji nie zapalisz, woda w chłodnicy się już gotuje, a ty błagasz sprzęt i Boga żeby w końcu wyszedł...

kolejny przykład z życia wzięty na crosówce błoto zalepiło chłodnice i silnik się zatarł. Może gdyby jechał na 60 tce to film olejowy by się nie zerwał.

 

ja wybieram 60 tkę, ale jeśli by wypuścił pełnego syntetyka 10w60 orlen to bym go wziął bez skrupułów. roztrząsać czy motul, agip czy castrol lepszy nie ma sensu, bo przeważnie porównujemy rózne podukty. 300v jest robiony w technologii estrowej i akurat wersja 10w40 nie jest nastawiona na maxymalną ochrone, nie każdy przecież jej potrzebuje, ciekawe jednak czemu topowy estrowy motul ma niższe jaso niż castrol

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak mam porównać motula w60 jak go nie ma? zestawilem dwa najlepsze produkty obydwu producentów.

 

co do zastosowania to tez jestem zdania ze do silnika r4 w typowym motocyklu do przeciętnego użytku nie ma najmniejszego sensu lac oleju o wartościach 0w60 czy 20w50 bo to oleje do zastosowania w dużym obciążeniu w zwiazku z tym zalewam agipa 10w50 ktory jest tanszy od 300v.

 

co do wymagan producentów to przede wszystkim trzeba brac poprawkęna silniki w ukladzie V. tu problemy sa większe czytaj wymagania też wyzsze. w lc8 min 10w50 a do ogniowania 20w50. co do samej marki sa różne upodobania ale przeplacanie wg mnie jest totalnie nie uzasadnione.

 

kolejna sprawa to co w tym zlego ze castrola rozlewaja u nas? myslisz ze nie pilnują odpowiedniego poziomu jakości? nie wydaje mi sie.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bart, źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem na myśli tego, że jest gorszej jakości. Chodziło mi oto, że przez to że rozlewają Castrola w Polsce jego cena jest o wiele niższa, bo pomniejszona o kosztowny transport z zagranicy/od producenta.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety tak z czego glownie motul bo najpopularniejszy. uchronic sie ciezko ale biorać w miare oficjalnej sieci jest szansa sie uchronic tylko po co sie narażać. lepiej wziąc coś innego i z głowy ryzyko. jest tyle marek na rynku ze spokojnie można coś wybrac

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co ciekawe 300v ma niższą specyfikacje jaso niż castrol, który jest od niego tańszy. Tak czy siak uważam, że motul jest przereklamowany. Jego cena jest według mnie niczym nie uzasadniona.

 

poczytałem, specyfikacja jaso nie odnosi się do jakości oleju jak API, tylko dotyczy parametrów umożliwiających przenoszenie momentu na mokrym sprzęgle.

to, że jest MA a nie MA1 albo MA2 świadczy tylko o wyborze producenta jaki olej robimy, bo część motocykli wymaga jednego część drugiego.

(np jeden z droższych i lepszych motorex 20w60 100zł za litr !! też ma "tylko" MA)

 

co do ceny 300v to jest olej estrowy ( grupa V i VI) czyli najtrwalszy a castrol słynie z tego, że robi full syntetyki z niższych grup( np IV). To właśnie on został w stanach pozwany przez producenta Mobil 1 o nazywanie syntetykami niższych grup olei.

 

tak więc cena Motula jest uzasadniona, więcej o olejach skalach jakości i grupach

http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...