ks-rider Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Szczerze to nie wiem czy jest dobry, ale motocykl lepiej pracuje, ładnie wchodzą biegi, ma lepszy film olejowy przy wyższych temperaturach otoczenia. Tylko nie dawaj mu na zimnym, bo mu sie film urwie :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 A co się stanie jak np. mam w Hondzie półsyntetyk 10w40 i teraz zaleję go syntetykiem 10w40? Albo odwrotnie - mam syntetyk i chcę zalać półsyntetyk? nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 A ja pomiędzy Motulem 300V 10W40, a Agipem 10W60 czuję różnicę na korzyść Agip, Eni. Motul to syf. ku**wa w końcu jakiś rozumny człowiek na tym forum ktory przekonał się że to co klepe od kilku lat to prawda. :) Wiedziałem, że z olejem nie będzie tak prosto... A co się stanie jak np. mam w Hondzie półsyntetyk 10w40 i teraz zaleję go syntetykiem 10w40? Albo odwrotnie - mam syntetyk i chcę zalać półsyntetyk? nic sie nie stanie bo nie zakładam ze twoj silnik to totalny hebel z przebiegiem bliskim zgonowi a jak chcesz zalać coś porządnego dal tego silnika to wlej agipa tec4t 10w40 i bedzie pan zadowolony :) do wiekszosci motocykli z tamtych lat leje wlasnie ten olej i nikt nie ma zastrzeżeń, tylko dla mitomanów mam motula 5100 ;) bo klient nasz pan Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) wlej agipa tec4t 10w40 Chyba dupa blada, bo tego akutat na ebayu niema http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=agip+tec4t+10w40&_sacat=0&_odkw=agip+motorrad+%C3%B6l&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313 :crossy: Edytowane 8 Maja 2012 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 teraz to ENI RIDE bo agip to oeraz eni ;) Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar Opublikowano 8 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 To chyba zdecyduję się na tego agipa. A ciekawe, że nie mają go w moto-akcesoria, skoro taki dobry olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 a co to motoakcesoria jakiś wyznacznik bo dla mnie to taka sama profeska jak real czy tesco. kto tam pracuje? jakie sa kompetencje tych ludzi po za zamiłowaniem (lub nie koniecznie) do motocykli? handel to handel, a ze agip polska to nie jacyś frajerzy to może sie nie dogadali. np w olekmotocykle masz agipa Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Pytanie, czy warto kombinować - skoro chyba zdecydowana większość używa Motula 5100 do wszelkiej maści ścigaczy z rzędowym silnikiem (wtrysk/gaźniki) do użytku codziennego + trochę katowania na torze lub Motula 300V w przypadku jazdy wyczynowej. Mnie z kolei zastanawiał drugi parametr lepkości oleju. Czyli przykładowo w oleju 10W40 wydawało mi się, że te "40" to informacja o tym, do jakiej temperatury olej może sprawnie wykonywać swoje zadanie, nie rzednąc. Inaczej mówiąc, dla silników mocno wytężonych powinno się wybierać oleje z jak najwyższą cyfrą po literce W (w samochodach z mocno wytężonym silnikiem i zwiększonym stopniem kompresji wybierałem 10W50, niektórzy lali nawet W60). Jak to się ma do motocykli? Czy one mają tak rozwiązany układ chłodzenia/smarowania, że W40 w zupełności wystarcza? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 teraz to ENI RIDE bo agip to oeraz eni ;) Dasz jakiegos linka ? :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian00 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Jakby ktoś potrzebował to mój brat jest przedstawicielem Agip teraz już Eni. Jego sklep znajduje się pod Warszawą ooooooo tu:http://panoramafirm.pl/%C5%82azy/sammar_auto_przedsiebiorstwo_handlowo_uslugowe_piotr_kopacz-oxduhn_pbc.html#tab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Sherman, tak samo jest w przypadku motocykli. Im wyższa liczba po W, tym lepiej dla wisilonego silnika w motocyklu. Im wyższa cyfra za W tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 a ja leje najtanszy olej samochodowy syntetyczny(mobile 1) i zmieniam co 150km na torze , kazdy tak robi i nikomu nic nieeksploduje albo niema roblemow ze zmiana biegow itp etc Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) Zawsze można póżniej porównać chociażby stan panewek na pokrywie wałków rozrząu ze sztuką, która śmigała na porządnym oleju. :happy: ///////////////////////////////////////////////////////////////////////// Sprawdziłem sobie właściwości najlepszego oleju agipa 4t racing, bodajrze 10w60. Rzeczywiście dobrze wypada na tle innych. Mam tylko takie jedno pytanie, dlaczego on ma ocenę API SG, a np. niby gorszy od niego Castrol 4t power 1 racing 10w50 ma API SL? Porównałem specyfikację obu olei i agip lepiej się zachowuje przy wyższych temperaturach. Edytowane 9 Maja 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Pytanie, czy warto kombinować - skoro chyba zdecydowana większość używa Motula 5100 do wszelkiej maści ścigaczy z rzędowym silnikiem (wtrysk/gaźniki) do użytku codziennego + trochę katowania na torze lub Motula 300V w przypadku jazdy wyczynowej. Mnie z kolei zastanawiał drugi parametr lepkości oleju. Czyli przykładowo w oleju 10W40 wydawało mi się, że te "40" to informacja o tym, do jakiej temperatury olej może sprawnie wykonywać swoje zadanie, nie rzednąc. Inaczej mówiąc, dla silników mocno wytężonych powinno się wybierać oleje z jak najwyższą cyfrą po literce W (w samochodach z mocno wytężonym silnikiem i zwiększonym stopniem kompresji wybierałem 10W50, niektórzy lali nawet W60). Jak to się ma do motocykli? Czy one mają tak rozwiązany układ chłodzenia/smarowania, że W40 w zupełności wystarcza? Z góry dzięki za pomoc! parametr letni o którym piszesz jest bezpośrednio związany z Lepkością kinematyczną przy 100 stopniach C. generalnie im więcej tym większa ochrona silnika, ale też i większe tarcie i przynajmniej teoretycznie większe spalanie (rząd 1-2 %) ja wybieram ochronę dlatego stosuje motorexa 10w60 który ma ten parametr lepkości na poziomie 24to dużo castrol 10w50 ma tylko 17półsyntetyki koło 14 i dodatkowo półsyntetyki i minerały wisiadają koło 150 stopni a syntetyk sprawnie działa znacznie wyżej. jeśli olej jest prawdziwym syntetykiem a nie pseudo hc i ma parametry 10w60 bądź 20w60 to myślę, że producent nie ma znaczenia, tak czy inaczej gwarantuje maxymalną ochronę.Problemy się zaczynają kiedy firmy robią w Ch...ja, pisząc że olej jest syntetyk a tak naprawdę jest to przerobiona technologią hydrocrakingu ropa(patrz Orlen 10w50) tu więcejhttp://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/136863-cala-prawda-o-olejach/page__st__40 Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Ale Mobil 1 syntetyk to bardzo dobry olej, co ci sie tam moze stac przez 150 km ?Ja go uzywam od dobrych kilku lat w Suzuki i w silniku caly srodek wyglada jak nowy, a zmieniam raz na sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.