Skocz do zawartości

3 oleje - który najlepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze to nie wiem czy jest dobry, ale motocykl lepiej pracuje, ładnie wchodzą biegi, ma lepszy film olejowy przy wyższych temperaturach otoczenia.

 

Tylko nie dawaj mu na zimnym, bo mu sie film urwie :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pomiędzy Motulem 300V 10W40, a Agipem 10W60 czuję różnicę na korzyść Agip, Eni. Motul to syf.

 

ku**wa w końcu jakiś rozumny człowiek na tym forum ktory przekonał się że to co klepe od kilku lat to prawda. :)

 

 

Wiedziałem, że z olejem nie będzie tak prosto... A co się stanie jak np. mam w Hondzie półsyntetyk 10w40 i teraz zaleję go syntetykiem 10w40? Albo odwrotnie - mam syntetyk i chcę zalać półsyntetyk?

 

nic sie nie stanie bo nie zakładam ze twoj silnik to totalny hebel z przebiegiem bliskim zgonowi

 

a jak chcesz zalać coś porządnego dal tego silnika to wlej agipa tec4t 10w40 i bedzie pan zadowolony :) do wiekszosci motocykli z tamtych lat leje wlasnie ten olej i nikt nie ma zastrzeżeń, tylko dla mitomanów mam motula 5100 ;) bo klient nasz pan

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to motoakcesoria jakiś wyznacznik bo dla mnie to taka sama profeska jak real czy tesco. kto tam pracuje? jakie sa kompetencje tych ludzi po za zamiłowaniem (lub nie koniecznie) do motocykli? handel to handel, a ze agip polska to nie jacyś frajerzy to może sie nie dogadali. np w olekmotocykle masz agipa

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy warto kombinować - skoro chyba zdecydowana większość używa Motula 5100 do wszelkiej maści ścigaczy z rzędowym silnikiem (wtrysk/gaźniki) do użytku codziennego + trochę katowania na torze lub Motula 300V w przypadku jazdy wyczynowej.

 

Mnie z kolei zastanawiał drugi parametr lepkości oleju. Czyli przykładowo w oleju 10W40 wydawało mi się, że te "40" to informacja o tym, do jakiej temperatury olej może sprawnie wykonywać swoje zadanie, nie rzednąc. Inaczej mówiąc, dla silników mocno wytężonych powinno się wybierać oleje z jak najwyższą cyfrą po literce W (w samochodach z mocno wytężonym silnikiem i zwiększonym stopniem kompresji wybierałem 10W50, niektórzy lali nawet W60). Jak to się ma do motocykli? Czy one mają tak rozwiązany układ chłodzenia/smarowania, że W40 w zupełności wystarcza?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to ENI RIDE bo agip to oeraz eni ;)

 

Dasz jakiegos linka ?

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman, tak samo jest w przypadku motocykli. Im wyższa liczba po W, tym lepiej dla wisilonego silnika w motocyklu. Im wyższa cyfra za W tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można póżniej porównać chociażby stan panewek na pokrywie wałków rozrząu ze sztuką, która śmigała na porządnym oleju. :happy:

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

Sprawdziłem sobie właściwości najlepszego oleju agipa 4t racing, bodajrze 10w60. Rzeczywiście dobrze wypada na tle innych.

 

Mam tylko takie jedno pytanie, dlaczego on ma ocenę API SG, a np. niby gorszy od niego Castrol 4t power 1 racing 10w50 ma API SL? Porównałem specyfikację obu olei i agip lepiej się zachowuje przy wyższych temperaturach.

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy warto kombinować - skoro chyba zdecydowana większość używa Motula 5100 do wszelkiej maści ścigaczy z rzędowym silnikiem (wtrysk/gaźniki) do użytku codziennego + trochę katowania na torze lub Motula 300V w przypadku jazdy wyczynowej.

 

Mnie z kolei zastanawiał drugi parametr lepkości oleju. Czyli przykładowo w oleju 10W40 wydawało mi się, że te "40" to informacja o tym, do jakiej temperatury olej może sprawnie wykonywać swoje zadanie, nie rzednąc. Inaczej mówiąc, dla silników mocno wytężonych powinno się wybierać oleje z jak najwyższą cyfrą po literce W (w samochodach z mocno wytężonym silnikiem i zwiększonym stopniem kompresji wybierałem 10W50, niektórzy lali nawet W60). Jak to się ma do motocykli? Czy one mają tak rozwiązany układ chłodzenia/smarowania, że W40 w zupełności wystarcza?

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

 

 

parametr letni o którym piszesz jest bezpośrednio związany z Lepkością kinematyczną przy 100 stopniach C.

 

generalnie im więcej tym większa ochrona silnika, ale też i większe tarcie i przynajmniej teoretycznie większe spalanie (rząd 1-2 %)

 

ja wybieram ochronę dlatego stosuje motorexa 10w60 który ma ten parametr lepkości na poziomie 24

to dużo castrol 10w50 ma tylko 17

półsyntetyki koło 14 i dodatkowo półsyntetyki i minerały wisiadają koło 150 stopni a syntetyk sprawnie działa znacznie wyżej.

 

jeśli olej jest prawdziwym syntetykiem a nie pseudo hc i ma parametry 10w60 bądź 20w60 to myślę, że producent nie ma znaczenia, tak czy inaczej gwarantuje maxymalną ochronę.

Problemy się zaczynają kiedy firmy robią w Ch...ja, pisząc że olej jest syntetyk a tak naprawdę jest to przerobiona technologią hydrocrakingu ropa

(patrz Orlen 10w50)

 

tu więcej

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/136863-cala-prawda-o-olejach/page__st__40

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...