Shinigami Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 hehe albo pionierem, kto wie w którą stronę to pójdzie ale po mojemu silniki pozostaną spalinowe tylko może paliwo będzie inne. Elektryka nie ma świetlanej przyszłości, zbyt małe są moce elektrowni by przestawić wszystkie pojazdy na taki napęd. Moc elektrowni nie jest problemem, bo silniki elektryczne są bardzo wydajne. Akumulatory mają słabą pojemność i są przy tym ciężkie. Jak dla mnie zajebista sprawa, jak by elektryki miały osiągi lepsze albo takie same jak benzynowce to już bym takim jeździł. A co do przeróbki to nieopłacalna bo droga a akumulatory trzeba raz na jakiś czas wymieniać. EV-1 miał wymianę raz na 8 lat. Wystarczy żeby przeżyć współczesne karoserie. Kiedys w programie OCC pokazywali wlasnie motocykl z napedem elektrycznym 80 procent jego wagi to aku. Lecz jego zaleta bylo to ze od samego startu mial 100% mocy i zadna spalinowka nie mogla mu dorownac . Nie moc tylko pełny moment obrotowy jest dostępny od zera obr/min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 EV-1 miał wymianę raz na 8 lat. Wystarczy żeby przeżyć współczesne karoserie. tak ale ev-1 to nie samoróbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 pojemność i masa akumulatorów to już też nie jest problem - problemem jest ich cena Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) http://www.brammo.com/models/ Ceny elektryków coraz niższe, ciekawe kiedy zrównają się ze spalinowcami.Co ciekawe większy zasięg w mieście niż poza miastem. Edytowane 26 Września 2012 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Moc elektrowni nie jest problemem, bo silniki elektryczne są bardzo wydajne. Akumulatory mają słabą pojemność i są przy tym ciężkie. owszem są wydajne, większość energii nie idzie tutaj na ciepło i tarcie jak przy spalinowych ale co domocy elektrowni nie zgodzę się z Tobą, już teraz wiele państw boryka się z brakiem energii a naukowcy wyliczają że gdyby transport przestawić na elektryki - moce powinny wzrosnąć 300 x co doprowadziłoby do globalnej katastrofy - niemożliwe jest wyprodukowanie takiej ilości prądu z zielonych źródeł. Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 ja bym celował w skuter z lpg w kufrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 (edytowane) niemożliwe jest wyprodukowanie takiej ilości prądu z zielonych źródeł.Najbardziej zielone źródło to atom. A moce elektrowni to musiałyby wzrosnąć jakieś 3 a nie 300razy. A z wiatru albo paneli słonecznych to się zgodzę, że nie ma opcji.http://www.brammo.com/models/ Ceny elektryków coraz niższe, ciekawe kiedy zrównają się ze spalinowcami.Co ciekawe większy zasięg w mieście niż poza miastem. Jak przy cenie paliw pojawi się 1 z przodu :) .Elektryczny napęd kiedy stoisz (na światła, w korku) zużywa 0 energii. Znaczenie ma czas i prędkość rzeczywistej jazdy. Edytowane 27 Września 2012 przez ryhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 owszem są wydajne, większość energii nie idzie tutaj na ciepło i tarcie jak przy spalinowych ale co domocy elektrowni nie zgodzę się z Tobą, już teraz wiele państw boryka się z brakiem energii a naukowcy wyliczają że gdyby transport przestawić na elektryki - moce powinny wzrosnąć 300 x co doprowadziłoby do globalnej katastrofy - niemożliwe jest wyprodukowanie takiej ilości prądu z zielonych źródeł. Jak moce elektrowni to nie moja działka. Moce silników są wystarczajace. Całkiem niedawno czytałem artykuł o Lexusie GS450h w którym napisano, że gdyby nie ograniczenia akumulatorów to jego elektryk rozwijałby większą moc bez zmian konstrukcyjnych. Heniek - Nie jest samoróbką ale trwałość dobrych akumulatorów jest duża. Zwykłe małe akumulatorki AA wytrzymują 1000 ładowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryhu Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Jakie parametry musiałby mieć taki silnik żeby wyprodukować 25KM? Taki by się nadał? http://allegro.pl/si...2276112672.html Dużo byłoby kombinacji z założeniem zębatki na taki silnik?W autach przerabianych na elektryczne w Polsce stosują często silniki ZBYKPOTEK o mocy nominalnej 15kW (maksymalna - krótkotrwała 30kW) i 37Nm który kosztuje ok. 4000zł.To jest tylko cena silnika do tego dochodzi jeszcze regulator prądu i inne kwestie związane z przeróbką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Strzelam że przeróbka jakiejś starej japonii na elektryka to coś koło 10 tys zł. Ale wtedy przejechanie 100km będzie kosztowało 6zł, czyli inwestycja zwróci się po 40 tys. km zakładając że ceny paliw nie będą szły w górę. W każdym razie na dojazdy do pracy to moim zdaniem super opcja. Problem tylko w tym żeby znaleźć kogoś kto zrobi taką przeróbkę. Banalne. Wolisz 72V http://www.instructa...ric-motorcycle/ czy 96V http://www.instructa...ric-Motorcycle/ ? A to tylko dwa najlepsze projekty z Instructables. Kurcze to jest zarąbiste, znowu mam ochotę się tym zająć :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Kolega przerabiał co nieco na elektryka, powiem tak. Można się pokusić na coś miejskiego, sprawa jest odlotowa a jeździ sie tym fenomenalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakadupoznan Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 "Strzelam że przeróbka jakiejś starej japonii na elektryka to coś koło 10 tys zł. Ale wtedy przejechanie 100km będzie kosztowało 6zł, czyli inwestycja zwróci się po 40 tys. km zakładając że ceny paliw nie będą szły w górę. W każdym razie na dojazdy do pracy to moim zdaniem super opcja. Problem tylko w tym żeby znaleźć kogoś kto zrobi taką przeróbkę." Tylko że te akumulatory nie starczą raczej na ten dystans, a przynajmniej ich pojemność znacznie spadnie. Będzie trzeba kupić nowe więc kolejna inwestycja.... I tak w kółko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr R1 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Największy problem to cena akumulatorów, w samochodzie można zastosować trakcyjne, albo żelowe, w motocyklu raczej tylko Li-Ion ewentualnie Ni-Mh, ale ich cena może przekroczyć 10tyś. A gdzie reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 :D Jeśli ktoś nie chce sobie na siłe utrudniac to stary wózek widłowy na części i do roboty .Najbardziej i tak zabolą akumulatory . No i pokusiłbym sie o przeniesienie mocy na pasku , nie dość że silnik jęczy to jeszcze mikrozębatka i ten "kilometr" łańcucha hałasuje . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Podejrzewam że elektronik ogarnąłby to bez problemu. Ten gs był kiedyś na sprzedaż, jeśli mnie pamięć nie myli coś za ok. 10 tys. więc przeróbka musi kosztować trochę mniej żeby chociaż zwrócił się koszt. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.