Skocz do zawartości

Regulacja przepustnic wtrysku po ustawieniu zaworów


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No czemu ktoś usunął mój post?

Zbyt rzeczowy i merytoryczny jak na ten dział?

To może powtórzę:

 

To chyba oczywiste, że trzeba. Zmieniając wartość luzu zaworowego, zmieniasz "szczelinę" przez którą świeży ładunek jest zasysany do cylindra. Przyjmijmy, że tłok wywiera takie samo podciśnienie zawsze, czyli ilość zasysanego powietrza zależy od ruchu zaworu (jego drogi, czy wielkości wspomnianej wcześniej szczeliny), a generalnie to podciśnienie regulujemy stałym uchyleniem przepustnic ;) Tak nie do końca fachowym językiem, ale chyba zrozumiale.

 

Pozdrawiam

Przy otwartych przepustnicach nie ma podciśnienia!!! Podstawowa wiedza na temat działania silnika atmosferycznego! Po co udzielają sie osoby nie skażone wiedzą?

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No czemu ktoś usunął mój post?

Zbyt rzeczowy i merytoryczny jak na ten dział?

To może powtórzę:

 

 

Przy otwartych przepustnicach nie ma podciśnienia!!! Podstawowa wiedza na temat działania silnika atmosferycznego! Po co udzielają sie osoby nie skażone wiedzą?

Zastanow sie zanim napiszesz kolejnego babola :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanow sie zanim napiszesz kolejnego babola :banghead:

Po zastanowieniu pytam: jaka jest wartość podciśnienia przy przepustnicy otwartej na max?

Panie Znawco?

 

Poproszę technicznie z uzasadnieniem i nie mylic zjawisk falowych z podcisnieniem przy max. otwarciu.

Zapraszam do rzeczowej i merytorycznej dyskusji.

 

Jakby nie było podciśnienia to w jaki sposób mieszanka z gaźników (najlepszy przykład) dostawałby się do komory spalania?

A jak sądzisz kolego, co to są zjawiska falowe w układzie wydechowym i dolotowym? I w jaki sposób sportowa 600-ka ma 120 koni?

Polecę może pozycję: "Wymiana ładunku w czterosuwowych silnikach tłokowych" WKiŁ, W-wa 1991, można sobie poczytać i co tak naprawde się dzieje w silniku, zeby nie farmazonić potem na forach.

Edytowane przez kivi

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastanowieniu pytam: jaka jest wartość podciśnienia przy przepustnicy otwartej na max?

Panie Znawco?

 

Poproszę technicznie z uzasadnieniem i nie mylic zjawisk falowych z podcisnieniem przy max. otwarciu.

Zapraszam do rzeczowej i merytorycznej dyskusji.

( nie proś bo wyjaśnień nie będziesz w stanie zrozumieć :biggrin: )

 

A jak sądzisz kolego, co to są zjawiska falowe w układzie wydechowym i dolotowym? I w jaki sposób sportowa 600-ka ma 120 koni?

Polecę może pozycję: "Wymiana ładunku w czterosuwowych silnikach tłokowych" WKiŁ, W-wa 1991, można sobie poczytać i co tak naprawde się dzieje w silniku, zeby nie farmazonić potem na forach.

Wystarczy bicia piany i podpierania się książką napisaną przez laika mechanicznego.

Prowokujesz kłótnię całkiem niepotrzebnie. Chcesz podyskutować na praktyczne tematy związane z silnikiem benzynowym motocykla to załóż temat przy piwie.

Mieszasz pojęcia związane z pracą silnika ale nie masz pojęcia o czym piszesz.

Za zwrot w moim kierunku "Panie Znawco?" nawet ostrzeżenia nie dostaniesz bo starasz się popisywać na tym forum a nie jesteś oraz nigdy nie będziesz dla mnie ŻADNYM autorytetem w dziedzinie silników spalinowych.

Poszczególnymi kartkami tej książki możesz sobie podcierać bo jest tam więcej błędów niż w każdym manualu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezygnuję z ciągu dalszego.

Nie mam siły walczyć z dyletantami.

 

Zaproponowałem Ci założenie nowego tematu w dziale przy piwie a jednak uparcie nadal mnie obrażasz.

Gwoli wyjaśnienia: jeżeli jak twierdzisz przy pełnym otwarciu manetki w układzie dolotowym nie ma podciśnienia to wytłumacz "dyletantom" co podtrzymuje przepustnicę wraz z iglicą w górnym położeniu w gaźniku silnika motocyklowego ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek dlaczego są usuwane posty?

Ja nie znam się tak dobrze na mechanice, ale każdy ma prawo wypowiedzenia się. I chciałbym rzeczowej dyskusji.

A w tym wypadku niewygodne posty są usuwane. Rozumiem że dlatego, bo obrażały Ciebie, mogły spowodować uszkodzenie silnika spalinowego, czy zwyczajnie brak Ci argumentów?

Pozdrawiam.

A który post został usunięty?

Ten dział nazywa się "Mechanika Ogólna Motocyklowa" i nie widzę tutaj miejsca na wypisywanie swoich przemyśleń które nie mają ŻADNEGO potwierdzenia w praktyce a dyplom inżyniera silników spalinowych nie upoważnia do pisania bzdur zasłyszanych czy budowania nowych teorii spiskowych. Mamy w naszym dziwnym kraju kilka tysięcy ludzi z takimi dyplomami a jakoś nie słyszałem aby któryś z nich skonstruował silnik do obecnie sprzedawanego polskiego motocykla z dziwną nazwą JUNAK.

O ile dobrze pamiętam mamy tylko jednego prawdziwego konstruktora silników motocyklowych w naszym kraju, który zaskoczył świat motocyklizmu swoją nowatorską konstrukcją kilka lat temu.

Twierdzisz, że każdy ma prawo wypowiedzieć się w tym dziale ? to poproś Dominika aby zmienić nazwę na "Klub Teoretyków Motocyklizmu" albo przyjmij ich do swojego działu Przy Piwie.

Za szerzenie herezji kiedyś palono na stosie a teraz delikwent otrzymuje kilkudniowego bana :biggrin: i w ten sposób ma wolny czas aby napisać doktorat z dziedziny nowych rozwiązań w konstruowaniu silników motocyklowych. Chętnie nasi forumowicze poczytają taką pracę.

I na koniec - nie posądzaj mnie o brak argumentów bo tych mi nie brakuje :biggrin: tylko trochę szkoda czasu

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, nie oceniam, czy słusznie kivi dostał bana, czy nie, ale usuwanie postów, za które został ukarany nie jest w porządku - zwłaszcza, że niosły ze sobą treść/wiedzę, tyle że niezgodną z Twoją.

Dodatkowo sam nie odpowiedziałeś, choćby zdawkowo, na przytaczaną przez niego wersję.

 

Bardziej fair i wiarygodnie dla postronnych było by, gdybyś na argumenty kiviego odpowiedział merytorycznie na podstawie swojej wiedzy.

Pomijam, że chętnie sama bym się dowiedziała w końcu, jak to powietrze dostaje się do komory spalania - bo teraz nie wiem, nie potrafię przyjąć za pewnik żadnej z wersji.

 

Nie wiem też, czemu nalegasz na przeniesienie tematu - kolega pytał o regulację przepustnic i dlaczego tak lub dlaczego nie. Chyba nie było szczególnego zboczenia z tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze, nie oceniam, czy słusznie kivi dostał bana, czy nie, ale usuwanie postów, za które został ukarany nie jest w porządku - zwłaszcza, że niosły ze sobą treść/wiedzę, tyle że niezgodną z Twoją.

Dodatkowo sam nie odpowiedziałeś, choćby zdawkowo, na przytaczaną przez niego wersję.

 

Bardziej fair i wiarygodnie dla postronnych było by, gdybyś na argumenty kiviego odpowiedział merytorycznie na podstawie swojej wiedzy.

Pomijam, że chętnie sama bym się dowiedziała w końcu, jak to powietrze dostaje się do komory spalania - bo teraz nie wiem, nie potrafię przyjąć za pewnik żadnej z wersji.

 

Nie wiem też, czemu nalegasz na przeniesienie tematu - kolega pytał o regulację przepustnic i dlaczego tak lub dlaczego nie. Chyba nie było szczególnego zboczenia z tematu?

 

To łaskawie Ci to wytłumaczę młoda damo-

abyście tam mogli sobie ponarzekać i uzgadniać nowe teorie pracy silnika a może pomóc koledze w napisaniu pracy doktorskiej na temat zasady pracy silnika spalinowego oraz sposobów odróżniania silnika motocyklowego od samochodowego silnika turobdoładowanego :banghead:

Na razie nie mogę sobie pozwolić aby jakiś obszczymurek z dyplomem zakupionym za kasę nazywał mnie dyletantem.

I to było by na tyle, na razie jeden jest wycofany na kilka dni ale jak zaczniecie śmiecić w tym temacie to nie będę miał żadnych obiekcji aby na święta urlopować całą szajkę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Tobie przysługuje prawo do obrażania innych użytkowników?

 

Nikt sobie nie narzeka, ja o silnikach pojęcia nie mam, po prostu z Waszej przepychanki nie wyniknęło NIC, co pomogło by mi zrozumieć, dlaczego po regulacji zaworów należy zrobić lub nie regulację przepustnic. Kivi użył chociaż jakichkolwiek argumentów, a Ty żadnych merytorycznych. Nie ujmuję Twojej wiedzy, spodziewam się, że z racji stażu jest prawdopodobnie nawet większa niż kiviego, jednak odmienne od Twoich teorie ucinasz w brzydki sposób.

 

Jesteś moderatorem w tym dziale, siłą rzeczy powinieneś mieć też cierpliwość i nieść kaganek oświaty, a nie sugerować, że ktoś kupił dyplom.

Edytowane przez ajriszkofi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...