Skocz do zawartości

Inwazja pojazdów elektrycznych


ryhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że obecna moda na "ekologię" szybko minie z wielu powodów. Po pierwsze dlatego że ma niewiele wspólnego z ekologią. Czy ogniwa Liion można regenerować/utylizować - w jaki sposób i za ile? Czy do naładowania baterii nie trzeba energii która musi gdzieś jakoś zostać wytworzona? Czy zwiększona masa pojazdu wynikająca ze specyfiki tego typu rozwiązań nie będzie generowała potrzeby zastosowania trwalszych(droższych)/częstszych serwisów i większego zużycia cz. zamiennych? Po drugie ekonomia: tutaj nasuwają się podobne pytania a także koszt zakupu tego rodzaju pojazdu, który jest znacznie wyższy niż "konwencjonalnego". Trzecia sprawa która budzi moje wątpliwości to kwestia bezpieczeństwa: Akumulatory Liion znane są ze swego "wybuchowego charakteru" - mieliśmy pokaz ich możliwości w zastosowaniu np. laptopowym. Czy jazda na takiej bombie nie jest przypadkiem trochę ryzykowna?

O ile napędy elektryczne mogą mieć jakieś zalety tj. niski poziom hałasu, brak emisji szkodliwych związków do atmosfery i można uzasadnić ich rację bytu np w dużych aglomeracjach o tyle hybrydy to kompletna pomyłka.

Może jestem tradycjonalistą ale dla mnie pojazdy elektryczne to totalna profanacja motoryzacji, lubię zapach spalonej benzyny, wibracje i pomruk silnika spalinowego i nie wyobrażam sobie popylania czymś co wydaje dźwięki jak tramwaj i śmierdzi paloną izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o prawdziwą ekologię bo w wielu kwestiach jest dyskusyjna chociażby CO2, którego więcej wytwarza natura niż działalność człowieka. Sami się wpier.oliliśmy w tą modę na ekologię wchodząc do UE i teraz musimy cierpieć i realizować często absurdalne przepisy ekologiczne.

 

O wytwarzaniu energii, jej ekologii/ekonomii było wcześniej w temacie.

 

Recykling ogniw Li ion dopiero się rozwija bo dopiero pojawia się zapotrzebowanie.

http://www.samochody...wo-jonowych.htm

 

Testy zderzeniowe nie potwierdziły zwiększenia niebezpieczeństwa w związku z obecnością ogniw na pokładzie auta:

http://www.motogazet...e,a,184262.html

Z tego co wiem to baterie Li ion mogą eksplodować po przekroczeniu napięcia 8-9V w pojedynczym ogniwie (normalnie koło 3,6V) więc byłoby to możliwe wyłącznie podczas mocnego przeładowania (są przecież zabezpieczenia dużo lepsze niż w zasilaczach do laptopów) albo znacznego podniesienia temperatury podczas pożaru. Ale czy podczas pożaru bak z benzyną w normalnym aucie nie eksploduje?

 

Zgodzę się, że hybryda to porażka bo wady obu napędów się nawarstwiają a zysk z tego niewielki.

 

No i prawda że auto elektryczne nie mruczy jak V8, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

 

Są też inne problemy np ograniczona ilość litu na świecie i pewnie konieczność rozwijania nowych ogniw

Edytowane przez ryhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Efektywność obecnie stosowanych ogniw jest wystarczająca bo wynosi 114Wh/100km (przykład baterii Li ion z Nissana Leafa). Zużycie energii elektrycznej auta wielkości Golfa to ok. 17kWh/100km (w normalnych warunkach użytkowych z uwzględnieniem ogrzewania oświetlenia itp.).

Wychodzi to jakieś 150kg masy akumulatorów na 100km zasięgu. Przy zasięgu 600km masz 900kg akumulatorów + drugie tyle reszta auta.

To jest tylko o 50% więcej niż wersja benzynowa. Ponadto bardzo nisko środek ciężkości auta więc własności jezdne będą dobre nie wspominając o komforcie (niski poziom hałasu, brak drgań od silnika).

 

Szybkie ładowanie przy tego typu bateriach to nie problem. Baterie są bardzo trwałe 150 000 - 300 000 tyś km przy właściwej eksploatacji i zależnie głównie od stopnia ich obciążania prądem rozładowania. Jak masz ich więcej w aucie to będą trwalsze.

 

Problem to cena bo zestaw takich baterii na 600km musiałby kosztować ze 150-200tyś zł (dlatego teraz montują w tych autach 3x mniej baterii a i tak cena auta to ponad 100tyś zł).

Największe koncerny wytwarzające ogniwa zwiększyły produkcję baterii do EV i zapowiedziały spadek cen ogniw o 75% (np. Yuasa do 2014r zwiększy produkcję prawie 20x względem 2009r i stąd te spadki cen).

900kg samych akumulatorów akumulatorów to już jednak trochę jest. Nie chcę się spierać bo się nie znam, jednak tak na chłopski rozum doładowanie auta 750 kilogramami balastu sprawi ze będzie on pobierał dużo więcej energii, trzeba będzie dużo mocniejszego, większego, cięższego silnika, który to uciągne, rozpędził do normalnej prędkości, paki ładunkowej by upchać te akumulatory i tak dalej.. Efekt będzie taki, że zasięg nie wzrośnie w tempie geometrycznym, jak założyłeś

 

tfu tfu, co ja pisze, arytmetycznym

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o prawdziwą ekologię bo w wielu kwestiach jest dyskusyjna chociażby CO2, którego więcej wytwarza natura niż działalność człowieka. Sami się wpier.oliliśmy w tą modę na ekologię wchodząc do UE i teraz musimy cierpieć i realizować często absurdalne przepisy ekologiczne.

 

O wytwarzaniu energii, jej ekologii/ekonomii było wcześniej w temacie.

 

Recykling ogniw Li ion dopiero się rozwija bo dopiero pojawia się zapotrzebowanie.

http://www.samochody...wo-jonowych.htm

 

Testy zderzeniowe nie potwierdziły zwiększenia niebezpieczeństwa w związku z obecnością ogniw na pokładzie auta:

http://www.motogazet...e,a,184262.html

Z tego co wiem to baterie Li ion mogą eksplodować po przekroczeniu napięcia 8-9V w pojedynczym ogniwie (normalnie koło 3,6V) więc byłoby to możliwe wyłącznie podczas mocnego przeładowania (są przecież zabezpieczenia dużo lepsze niż w zasilaczach do laptopów) albo znacznego podniesienia temperatury podczas pożaru. Ale czy podczas pożaru bak z benzyną w normalnym aucie nie eksploduje?

 

Zgodzę się, że hybryda to porażka bo wady obu napędów się nawarstwiają a zysk z tego niewielki.

 

No i prawda że auto elektryczne nie mruczy jak V8, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

 

Są też inne problemy np ograniczona ilość litu na świecie i pewnie konieczność rozwijania nowych ogniw

 

Cały czas pisałeś o zaletach pojazdów o napędzie elektrycznym , aż wreszcie sam zacząłeś wyliczać ich wady.

Ja nadal uważam , że wszystkie argumenty "za" , z wyjątkiem tego o większej sprawności silnika elektrycznego są mocno naciągane i "dopasowywane" do pseudo-ekologicznych teorii.Wybacz ale wszelkie moje dotychczasowe kontakty z ekologami umacniają mnie w przekonaniu , że to osoby które pod chwytliwymi hasłami chcą zrobić dużą kasę , wykorzystując w tym celu ludzi którzy nie do końca są zorientowani w temacie.

Dlatego wciąż mam nadzieję , że skoro przyszłość silnika spalinowego w obecnej postaci jest już właściwie przesądzona , to może w końcu znajdzie się rozwiązanie które godnie go zastąpi , bez tej nadętej pseudoekologii.To jest moje zdanie ale oczywiście każdy ma pełne prawo do własnego.Szkoda tylko , że w obecnym świecie -szczególnie w Unii Europejskiej , pod hasłem wolności ogranicza się ludziom prawo do decydowania o sobie a nawet o tym , czy zjemy żółtego , czy czerwonego banana.Mam nadzieję , że nie dożyję czasów , gdy każdy będzie miał wszczepionego chipa w uchu lub gdzieś tam (bo wygląda na to że jest to nieuchronne) , pod hasłem jego dobra , podobnie jak mam nadzieję , że w czasie gdy zniknie ostatni motocykl z silnikiem spalinowym , to nie będzie mnie to już dotyczyło.

Edytowane przez Klas500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w poście nr 30. Średnie zużycie energii Nissana Leafa to 17kWh/100km. W zaokrągleniu na straty przy ładowaniu z gniazdka jakieś niech będzie 20kWh/100km. Cena energii to w taryfie stałej ok 0,5zł/kWh w nocnej ok 0,3zł/kWh.

Koszt przejechania 100km wychodzi w taryfie stałej 10zł albo w nocnej 6zł. Wiadomo, że kto będzie miał auto elektryczne to przejdzie na taryfę nocną i będzie ładował auto w nocy bo to można zaprogramować.

Należałoby jeszcze uwzględnić koszt baterii bo trzeba je zmienić po 150 może 200tyś km ale kto to wie ile będą kosztować za te 6lat. Przewidują, że ceny spadną 4krotnie a stare będzie można odsprzedać lub zregenerować. Rynek rozwija się tak dynamicznie, że nie można tego teraz wyliczyć.

 

Wg użytkowników aut przerabianych własnymi siłami z forum aut elektrycznych est to nawet 4zł/100km, ale przeróbki są raczej na słabszych silnikach, więc pewnie dlatego.

Edytowane przez ryhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

wy tu pitu pitu a ja dalej nie wiem czy mogę quada przyciskiem zgasić ....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Porażające. Forumowicze, weście się ogarnijcie trochę!

Przeca to Micho ma większe parcie na forsę jak tyle czasu quada nie gasi to trzeba mu zrzutę na wachę robić!

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wódę. dziwki i koks ja obstawiam. ty obstaw atrakcje.

E h..wo tańczę...

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak przycisk czerwony to uwazaj bo wybuchnie

 

szary jak życie na bezrobociu bez zasiłku to można czy nie ? ale pisze engine stop i run i off ........

 

 

michoa - to akurat normalka, ja do dzisiaj nie mam 50k, ale gadac to oni potrafia

 

kurde a jak pomogę ci załatwić ten hajs to odpalisz mi z 10 bezzwrotnie czy dla ciebie też człowiek się liczy nie pieniądze ?

 

 

Przeca to Micho ma większe parcie na forsę jak tyle czasu quada nie gasi to trzeba mu zrzutę na wachę robić!

 

nie no dziś mnie trochę przeraził , z 40 km dojazdu trochę upalania na żwirowni i 8l poszło to daje powiedzmy 16/100 ? toż kloda starej kałujen chyba tyle nie złopie ? wiadomo 2T , kierowca gruby jak świnia ( 100kg ) i galancie w palnik ładowane ale takie chlanie ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

szary jak życie na bezrobociu bez zasiłku to można czy nie ? ale pisze engine stop i run i off ........

po mojemu, to w wolnym tłumaczeniu oznacza sugestię, by kliknąć przycisk, i spier**lać.

"Gdybyśmy przyjęli założenia czysto moralne, to byśmy nigdy niczego nie mieli." kwa, kwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...