Skocz do zawartości

Suzuki GSX-R 600 od K6 vs. Honda CBR 600 RR PC40 ? Wady i zalety?


Rekomendowane odpowiedzi

Dla kogoś kto jezdził "tysiącem" żadne 600cm szesciennych nie bedzie wystarczająco dynamiczne. Gdybym nabył jakiegokolwiek litra to nie wykorzystywałbym w pełni jego potencjału silnika i podwozia. Po prostu w moich okolicach nie ma dróg na których mogłbym rozwijać duże predkosci a poza tym już trochę wyrosłem z konkretnego pałowania. CBR 600RR sprawnie bedzie rozpedzać sie do 200km/h, a przy wolniejszej jezdzie odwdzieczy sie niskim zużyciem paliwa i znakomitą porecznoscią.

Mówisz, że CBR-ka z 2007roku kiepsko sie jedzie? Nie jechałeś chyba żadną 600 z lat 90tych. Tamte sprzety to mają dopiero kiepską elastycznosc silnika. A w szosowej jezdzie to tak naprawde elastycznosc silnika decyduje o przyjemnosci jazdy a nie KM, no chyba, że jest sie Rossim i zawsze przepustnice są otwarte na 100%.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gix jest genialny, i przy tym moim zdaniem śliczny, żonce takiego kupiliśmy ze 3 lata temu i jesteśmy mega zadowoleni.

 

Gix jest genialny, i przy tym moim zdaniem śliczny, żonce takiego kupiliśmy ze 3 lata temu i jesteśmy mega zadowoleni.

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na k7 600 i na cbr 08 i żadnej różnicy nie uświadczyłem. Żadnej. Kwestia wyglądu i nic więcej. Brałbym cbr bo tego jest wyjątkowo mało, za to kacośtam jest na pęczki.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBR 929 i 954 to historia sprzed 10 lat. Testy motocykli z 2007 roku wykazały, że CBR-ka ma nalepszą elastycznosc na 6 biegu miedzy 100 a 180km/h i identyczne przypieszenie do 200km/h jak Yamaha, Suzuki i Kawasaki. Natomisat R6 z 2007 roku najlepiej radzi sobie przy wysokich predkosciach i na torze, niestety na drodze wykazuje marną elastycznosc silnika.

Uważam, że obrzymimi zaletami Hondy jest jej niska masa (nadal rekord wsrod seryjnych sprtowych 600), wzglednie wygodna pozycja, seryjny elektroniczny amortyzator skretu i odporny na katowanie silnik.

Takich CBR-ek na drogach jest bardzo mało a ceny ich są nieprzyzwoicie wysokie. Sportowe Suzuki można spotkac niemal wszedzie a ich cena jest dużo nizsza od Hondy.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź Honde w malowaniu do którego dawałem linka we wcześniejszym poście.

Gwarantuje że nie spotkasz drugiej takiej. Przymierzałem się kiedyś do nówki w salonie i od tamtej pory nie widziałem na ulicy.

Jej minus to to, że za to malowanie trzeba trochę dopłacić. Przy używce może nie będzie to wiele.

 

Mimo, że Honda wygląda lux to i tak wybrałem używkę R6. Teraz zakładam amor, bo jest dość dzika :)

Co do słabych dołów 600-setek to trzeba to zaakceptować.

Nie są stworzone do jazdy w mieście, a słaby dół przy promieniu skrętu autobusu to pikuś.

Edytowane przez marcinrednose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wystarczy tylko spojrzeć na te dwie fotki w pierwszym poście, żeby skumać co bardziej kąsi - no ludzie :-)

a tak serio, to suke moge szczerze polecić. masa na sucho to ok. 160kg więc nie podniecałbym się za bardzo tą niską masą hondy, bo przy wymianie choćby komina na jakiś akcesoryjny (np. akrap) masa spada o dobre 2-3 kg, nie mówiąc już udaniu się na pożądne posiedzenie tam gdzie król piechotą chodzi przed jazdą ;) ergonomia i jakość wykonania jak dla mnie na dość wysokim poziomie. honda wcale nie jest lepsza w tej dziedzinie. no i choćby taka prozaiczna kwestia jak zegar... nawiązujący do liczydła z epoki renesansu, brak wyświetlacza biegów i choćby flasha. to są szczegóły, ale w użytkowaniu przydatne i przemawiające za tym jedynym słusznym ;)

 

powodzonka w wyborze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście "zegar" nie jest nakpiekniejszy w hondzie. W dodatku przykryty jest taką mętną szybką, jakby ją wycieli z plastikowej butelki po napoju gazowanym. Suzuki z płynami waży ok 200kg, a Honda 185. 15kg to jest spora różnica. Miałem CBR F2, a później CBR F4i które różniły 8 kg wagi i tą różnice wyraźnie wyczuwałem. Co do hondy to jeszcze jest kwestia ochrony przed wiatrem. Szybe zawsze można wstawić akcesoryjną wyzszą ale sama "owiewka" jest wąska. Czy CBR 600RR z 2007r dobrze chroni kierowce przed wiatrem?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...