Lidkus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Siemanko, czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego silniki zx750r, zx7r, zx7rr, zx9r,zx11 zacierają się dosyć szybko przy ostrej jeździe typu jazda na tylnym przednim kole itd ? Czy przegroda w misce olejowej coś da? Odbudowuje dla siebie Kawasaki zx9r z lat 94-97 i chcę go dla siebie już zostawić i go dosyć dobrze usprawnić by wytrzymał latanie na gumie czy stopale. W sieci dużo piszą o tuningu tych jednostek 750 jak i 900 i chłopaki osiągają moce 150-160km na tylnym kole, tylko że jak to jest w końcu z tym zacieraniem się silnika? Mit? Czy po prostu niedbalstwo? typu zły olej lub nie wymienianie go w okresie serwisu? Czy można zastosować wydajniejszą pompę oleju? Dlaczego konkurencyjne silniki cbr 900rr z tamtych lat co kawasaki się nie zacierały? Dzięki za odpowiedzi, Lewa! Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Siema!!!W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure: Edytowane 6 Stycznia 2012 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Siema!!!W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure: W wymienionym silniku czyli 900rr jest jedna pompa oleju.Nie posiada on fabrycznie żadnej "specjalnej"przegrody w misce.Nie obrażając inżynierow Kawasaki mozna powiedzieć że ich silniki były mniej idioto odporne w stosunku do silnika 900rr,aczkolwiek nie jest to żadna reguła.900rr także można wykonczyć jak i inne konstrukcje o wiele nowsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Dobra, skoro nie ma reguły.To jak robić/zrobić żeby nie zatrzeć silnika? Nie robię długich whellie raptem max do 200m i nie robię ich często bo sporadycznie. Lanie więcej oleju ponad stan uszkadza silnik a przegroda w misce daję ale na krótko. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Kawasaki miało z tym problem od długiego czasu, jeszcze z epoki GPZ i GTR. Nie wiem co dokładnie, po co i dlaczego i jak ale coś tam kiepsko wymyślili że trzecia panewka miała najgorsze smarowanie (problem z ciśnieniem) i od niej zaczynał sypać się silnik. A jak silnik ma już trochę km najeżdżone, wiele przeszedł i luzy na panewkach już nie są fabryczne to łatwo o zgubienie ciśnienia oleju na panewce przy katowaniu, męczeniu zimnego silnika, przegrzanego silnika czy innych głupotach. Gdzieś o tym czytałem przy okazji gdy grzałem się na zakup starej GTR 1000. Ło, nawet poświęciłem się i odszukałem stronkę z fotkami zabitego silnika GTR. Silnik ten umarł podczas jazdy na autostradzie. http://www.gtr1000.com/main/main.htm Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Proszę Cię, stara dziewiątka i jakiś fisiowanie na niej? Jak wół do karety! Dokładnie. Silnik i tak padnie, co byś nie zrobił- bo to GRAT! Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 W wymienionym silniku czyli 900rr jest jedna pompa oleju.Nie posiada on fabrycznie żadnej "specjalnej"przegrody w misce.Nie obrażając inżynierow Kawasaki mozna powiedzieć że ich silniki były mniej idioto odporne w stosunku do silnika 900rr,aczkolwiek nie jest to żadna reguła.900rr także można wykonczyć jak i inne konstrukcje o wiele nowsze. Ganiałem na takiej z takimi rozwiązaniami. Chcesz mi powiedzieć,że one nie są fabryczne? :huh: Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Ganiałem na takiej z takimi rozwiązaniami. Chcesz mi powiedzieć,że one nie są fabryczne? :huh: Przeczytaj co napisałeś wyżej ,i dopiero ripostuj.Po pierwsze napisałes że to jest w hondzie a nie że u Ciebie było.Po drugie o ile przegrode możesz zrobić z kawałka alu blachy ,to proszę oświeć mnie i powiedz jak zamontowałs tam druga pompe oleju do smarowania tylko głowicy.Jest to bardzo trudne do wykonania ,wręcz niewykonalne bez powaznych innych ingerecji w silnik zmieniających jego pierwotną konstukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Siema!!!W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure: piszesz brednie w poważnym dziale na temat mechaniki silnikowej.Różnica pomiędzy silnikami CBR900RR a ZX9R jest ogromna. Zaczynając od wielkości biura konstrukcyjnego, doświadczenia w sporcie a kończąc na budżecie przeznaczonym na kompleksowe sprawdzenie prototypu przed uruchomieniem seryjnej produkcji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Czyli rozumiem że nic nie wskóram z tym silnikiem i mi padnie w połowie sezonu? Czytając o motocyklu zx11 coś obiło mi się o uszy o "wprowadzeniu "usprawnionej" miski olejowej dla tych co lubia ostrzej śmigać (czy to prawda?) miska miała inaczej poprowadzone kanały olejowe ponoć i smok pompował już dobrze olej do tej pechowej 3 panewki" wszystko zacytowałem bo nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 W zamyśle konstruktorów motocykl ma spędzać cały czas na dwóch kołach. To, że cierpią na nadmiar mocy i wchodzą na jedno koło to efekt uboczny. Walczy się z tym instalując kontrole startu (raczej samochody ale moto też by się znalazło) albo blokady startowe w crossach.3 panewka to już faktycznie bardziej błąd konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 W zamyśle konstruktorów motocykl ma spędzać cały czas na dwóch kołach. To, że cierpią na nadmiar mocy i wchodzą na jedno koło to efekt uboczny. Walczy się z tym instalując kontrole startu (raczej samochody ale moto też by się znalazło) albo blokady startowe w crossach.3 panewka to już faktycznie bardziej błąd konstrukcji.Tyle że kawy, przynajmniej te starsze, potrafiły się zacierać nawet podczas jazdy na 2 kołach, jak się przez dłuższy czas jechało przy prawie maksymalnych obrotach. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Czytałem o tym i dlatego uważam, że zmuszanie tej 900'tki do jeszcze cięższej pracy może wymagać zmiany konstrukcji bardziej niż przegroda. Może przesadzę ale druga (zewnętrzna?) pompa oleju i smok w dół byłyby na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Może lepiej zmienić motocykl? Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Miałem ZX-6R 95r. która w moich rękach nie wiedziała co to gumowanie, dbałem a onią jak o najdroższy skarb(bo to mój pierwszy poważny motocykl), nie była katowana i miała regularny serwis a w 3 sezonie i tak padła panewka...Braciszek miał wtedy FZR 1000 która nie wiedziała co to serwis, oleju dolewał jak zapaliła się kontrolka i gum trochę zaliczyła i śmigała do samej sprzedaży.Takiego traktowania to moja ZX-6R nie zniosła by przez nawet pół sezonu :) Także złej baletnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.