Skocz do zawartości

Kawasaki - zacierające się panewki, uszkodzenia silników


Lidkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, czy może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego silniki zx750r, zx7r, zx7rr, zx9r,zx11 zacierają się dosyć szybko przy ostrej jeździe typu jazda na tylnym przednim kole itd ?

 

Czy przegroda w misce olejowej coś da?

 

Odbudowuje dla siebie Kawasaki zx9r z lat 94-97 i chcę go dla siebie już zostawić i go dosyć dobrze usprawnić by wytrzymał latanie na gumie czy stopale.

 

W sieci dużo piszą o tuningu tych jednostek 750 jak i 900 i chłopaki osiągają moce 150-160km na tylnym kole, tylko że jak to jest w końcu z tym zacieraniem się silnika?

 

Mit? Czy po prostu niedbalstwo? typu zły olej lub nie wymienianie go w okresie serwisu?

Czy można zastosować wydajniejszą pompę oleju?

Dlaczego konkurencyjne silniki cbr 900rr z tamtych lat co kawasaki się nie zacierały?

 

Dzięki za odpowiedzi, Lewa!

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!!!

W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure:

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!!!

W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure:

 

 

 

W wymienionym silniku czyli 900rr jest jedna pompa oleju.Nie posiada on fabrycznie żadnej "specjalnej"przegrody w misce.Nie obrażając inżynierow Kawasaki mozna powiedzieć że ich silniki były mniej idioto odporne w stosunku do silnika 900rr,aczkolwiek nie jest to żadna reguła.900rr także można wykonczyć jak i inne konstrukcje o wiele nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, skoro nie ma reguły.

To jak robić/zrobić żeby nie zatrzeć silnika?

 

Nie robię długich whellie raptem max do 200m i nie robię ich często bo sporadycznie.

 

Lanie więcej oleju ponad stan uszkadza silnik a przegroda w misce daję ale na krótko.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawasaki miało z tym problem od długiego czasu, jeszcze z epoki GPZ i GTR. Nie wiem co dokładnie, po co i dlaczego i jak ale coś tam kiepsko wymyślili że trzecia panewka miała najgorsze smarowanie (problem z ciśnieniem) i od niej zaczynał sypać się silnik. A jak silnik ma już trochę km najeżdżone, wiele przeszedł i luzy na panewkach już nie są fabryczne to łatwo o zgubienie ciśnienia oleju na panewce przy katowaniu, męczeniu zimnego silnika, przegrzanego silnika czy innych głupotach.

 

Gdzieś o tym czytałem przy okazji gdy grzałem się na zakup starej GTR 1000.

 

Ło, nawet poświęciłem się i odszukałem stronkę z fotkami zabitego silnika GTR. Silnik ten umarł podczas jazdy na autostradzie.

 

http://www.gtr1000.com/main/main.htm

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię, stara dziewiątka i jakiś fisiowanie na niej? Jak wół do karety! Dokładnie. Silnik i tak padnie, co byś nie zrobił- bo to GRAT!

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wymienionym silniku czyli 900rr jest jedna pompa oleju.Nie posiada on fabrycznie żadnej "specjalnej"przegrody w misce.Nie obrażając inżynierow Kawasaki mozna powiedzieć że ich silniki były mniej idioto odporne w stosunku do silnika 900rr,aczkolwiek nie jest to żadna reguła.900rr także można wykonczyć jak i inne konstrukcje o wiele nowsze.

 

 

Ganiałem na takiej z takimi rozwiązaniami. Chcesz mi powiedzieć,że one nie są fabryczne? :huh:

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ganiałem na takiej z takimi rozwiązaniami. Chcesz mi powiedzieć,że one nie są fabryczne? :huh:

 

 

 

Przeczytaj co napisałeś wyżej ,i dopiero ripostuj.Po pierwsze napisałes że to jest w hondzie a nie że u Ciebie było.Po drugie o ile przegrode możesz zrobić z kawałka alu blachy ,to proszę oświeć mnie i powiedz jak zamontowałs tam druga pompe oleju do smarowania tylko głowicy.Jest to bardzo trudne do wykonania ,wręcz niewykonalne bez powaznych innych ingerecji w silnik zmieniających jego pierwotną konstukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!!!

W Hondzie są dwie pompy olejowe z czego jedna wyłącznie do smarowania głowicy. W misce olejowej jest specjalna przegroda dzięki której olej nie ścieka przy robieniu pionów. Ale jak jest w kawie to nie wiem-może to jest właśnie to co wyróżnia honde :unsure:

 

piszesz brednie w poważnym dziale na temat mechaniki silnikowej.

Różnica pomiędzy silnikami CBR900RR a ZX9R jest ogromna. Zaczynając od wielkości biura konstrukcyjnego, doświadczenia w sporcie a kończąc na budżecie przeznaczonym na kompleksowe sprawdzenie prototypu przed uruchomieniem seryjnej produkcji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że nic nie wskóram z tym silnikiem i mi padnie w połowie sezonu?

 

Czytając o motocyklu zx11 coś obiło mi się o uszy o "wprowadzeniu "usprawnionej" miski olejowej dla tych co lubia ostrzej śmigać (czy to prawda?) miska miała inaczej poprowadzone kanały olejowe ponoć i smok pompował już dobrze olej do tej pechowej 3 panewki" wszystko zacytowałem bo nie wiem ile w tym prawdy.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamyśle konstruktorów motocykl ma spędzać cały czas na dwóch kołach. To, że cierpią na nadmiar mocy i wchodzą na jedno koło to efekt uboczny. Walczy się z tym instalując kontrole startu (raczej samochody ale moto też by się znalazło) albo blokady startowe w crossach.

3 panewka to już faktycznie bardziej błąd konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamyśle konstruktorów motocykl ma spędzać cały czas na dwóch kołach. To, że cierpią na nadmiar mocy i wchodzą na jedno koło to efekt uboczny. Walczy się z tym instalując kontrole startu (raczej samochody ale moto też by się znalazło) albo blokady startowe w crossach.

3 panewka to już faktycznie bardziej błąd konstrukcji.

Tyle że kawy, przynajmniej te starsze, potrafiły się zacierać nawet podczas jazdy na 2 kołach, jak się przez dłuższy czas jechało przy prawie maksymalnych obrotach.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ZX-6R 95r. która w moich rękach nie wiedziała co to gumowanie, dbałem a onią jak o najdroższy skarb(bo to mój pierwszy poważny motocykl), nie była katowana i miała regularny serwis a w 3 sezonie i tak padła panewka...

Braciszek miał wtedy FZR 1000 która nie wiedziała co to serwis, oleju dolewał jak zapaliła się kontrolka i gum trochę zaliczyła i śmigała do samej sprzedaży.

Takiego traktowania to moja ZX-6R nie zniosła by przez nawet pół sezonu :) Także złej baletnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...