Skocz do zawartości

Projekt Cafe Racer


Rekomendowane odpowiedzi

To teraz będziesz miał podnóżki jak dla pasażera...

Ale nic to! Wiosna idzie, nie trzeba się martwić :-)

 

Wiosna wiosną :D... a ja nie mogę dojść do ładu z tymi podnóżkami. Problem w tym że nigdy nie siedziałem na żadnym CR... Tym razem wyszedłem z założenia że pozycja ma być ścigaczowa mocno pochylona do przodu z podgiętymi nogami, w porównaniu do horneta jest spora różnica. Mi takie coś nie odpowiada bo jestem wygodnicki, ale to wszak nie ma być maszyna do dalekiej turystyki tylko bezkompromisowa sportowa maszyna do śmigania na krótkich dystansach. (chyba taka była idea Cafe Racerów, dlatego nie chcę po drodze gdzieś jej zgubić) Nie ma się co spieszyć, czas na zmiany jest zawsze, najważniejsze żeby wszystko było dopracowane jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, motoklinika.

Panowie, robienie na oryginał kosztuje chyba całkiem inaczej. Poza tym, to zdjęcie nie oddaje faktycznego stanu tego motocykla, wiele elementów które nadawały się do śmieci nie było mi zupełnie potrzebne w cafe racerze, co obniża koszty... Na brytyjskim ebayu czy w gazetach ogłoszeniowych można bez problemu kupić oryginał w pięknym stanie, i wbrew pozorom jest jeszcze troche tych motocykli. Jestem napalony na budowę CR już od dawna, i nie mogłem sobie darować tego marzenia, a cb 550 to idealny materiał na pierwszy projekt. (jak już ktoś wspominał)

 

Zgadzam się że cb 550 jest pięknym klasykiem lecz, teraz już za późno na odwrót. W moich planach na przyszłość jest też przywrócenie jakiejś maszyny do oryginału i pewnego dnia (gdy będę mógł nie zważać na koszty) to zrobię.

 

Zacząłem dopiero zbierać cenne doświadczenie, i muszę się jeszcze wiele nauczyć.Na pewno popełnię jeszcze wiele błędów ale to pozwoli mi się rozwijać. Na tą chwilę cieszę się że postanowiłem zrobić tak a nie inaczej, bo mam gdzieś w głowie obraz ukończonej całości i ten cel uświęca środki. Jestem pochłonięty ciągłym myśleniem o moim motocyklu, zdarza mi się obudzić w środku nocy i zapisać jakiś pomysł, lub rozwiązanie danego problemu. Potrafię spędzić pół dnia poszukując w internecie inspiracji. Jednocześnie czuję ogromną satysfakcję bo mam wrażenie że znalazłem w końcu coś co mógłbym robić przez całe życie z wielką przyjemnością.

 

Bronię się od początku przed sobą i przed wami od opinii barbarzyńcy, który zniszczył coś pięknego, widzę to inaczej, zamierzam tchnąć w ten motocykl nowe życie, zinkarnować w nowym wcieleniu, a wszystko wedle mojego pomysłu, gustu i upodobań, tak by motocykl był mój w 100% i wtedy będę mógł zobaczyć czy mam do tego talent czy powinienem dać sobie spokój.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzilo mi o "robienie na oryginal" - cokolwiek to znaczy - tylko o zostawienie motocykla w takim stanie jaki byl.

A tchniecie nowego zycia dotyczylo by tylko obudowy mechanicznej i elektrycznej, ktora i tak bedziesz musial zrobic zeby twoj cafe jezdzil.

Po prostu podobal mi sie w takim stanie jak kupiles :).

 

Kiedys widzialem zdjecie Triumpha TR6 na jakiejs zapadlej drodze w amerykanskiej prerii przed przestarzala stacja paliw polaczona ze sklepikiem.

Motocykl zjezdzony na maxa, lakier splowialy od slonca, chromy brudne i przyrdzewiale, polerka z silnika dawno znikla ale na polterenowych oponkach K70

wygladal tak kozacko ze po prostu rwal oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak patrzę na ten motocykl i się okazuje, że najprościej i najmniej inwazyjnie a jednocześnie z możliwością zmiany i zoptymalizowania położenia podnóżków, byłoby wspawać płaskownik pomiędzy oryginalne wysięgniki dla podnóżków pasażera, no ale cóż - teraz to już musztarda po obiedzie

 

co do stanu w jakim kupiłeś motocykl - też miałem na myśli to, co rozwinął Adam, motocykl jeszcze nie w stylu ratbike, ale z odciśniętym piętnem czasu i eksploatacji - z charakterem ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem co macie na myśli, również podoba mi się taki styl.

 

Tutaj jednak, lakieru nie mogłem zostawić bo bak był poklejony jakimś syfem i benzyna ciekła z każdej strony, obrócenie kołami wymagało nadludzkiej siły bo łożyska były w strzępach, przedni zacisk praktycznie był tylko spowalniaczem, klocki zapieczone, przednie lagi pod skorodowanymi uchwytami lampy miały nalot rdzy grubości 2 mm, uchwyty lampy odpadały praktycznie same, uszczelniacze lag dawno wypuściły cały olej, na postoju robił brzydką plamę pod sobą, tylni błotnik trzymał się na jednej śrubie bo większa jego część już dawno zniknęła, akumulator ledwo kręcił silnikiem który z kolei nie palił na jeden cylinder, klekotał i kopcił jak smok. Zębatkami można sobie było przeciąć palec, a z łańcucha wypadała zapinka.

 

Po prostu motor totalnie nie do jazdy a do kompletnej rozbiórki, a skoro już rozbierać całość trzeba, to nie wypada zakładać dziadostwa z powrotem, przynajmniej ja mam takie zdanie... :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trerzeba zakładac dziadostwa - zgadzam się. Wystarczy wymienić:

- wszystkie łożyska,

- ogumienie,

- linki,

- elementy układu hamulcowego,

- wątpliwe elementy instalacji elektrycznej,

Usunąć wycieki.

Miałbyś mocno oryginalny sprzęt w stanie pozwalającym na bezpieczną jazdę. Patyna, a pod nią zdrowe mechanizmy.

Jednak jesteś młody i masz prawo popełniać błędy :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie błędy! ja Ci mocno kibicuje bo takich motocykli jak Twoja baza jest pierdylion i szkoda sobie nawet głowę zawracać ze niszczysz jakiś unikatowy sprzęt. Nie patrz na innych i do garażu budować CR ;]

 

Po przeczytaniu takich porad zastanawiam się bardzo poważnie dlaczego tak szybko zaprzestano produkcji Cyklonu B ?

Gdzie Ty chłopie widziałeś aż tyle CB550Four do sprzedania ? a może CB400/350 Four ?

Ja po Hondę CB250K pojechałem aż do Fuldy i przywiozłem wraka w dużo gorszym stanie.

Teraz już za późno i wierzymy, że chłopak się postara i zrobi z tego ładnego CR.

Ponad 30 lat temu słyszałem takie opinie na temat Junaka a teraz obraza majestatu bo ktoś żąda 50.000 zeta za oryginała?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej gadki typu szkoda klasyka itp ja też to przerabiałem na innym forum jak pokazałem swojego Gs 650GT z 82r w oryginale przed przeróbką ,fakt że four-ki i akurat ten model mojej suzuki jest już żadkością na rynku.

Ale jeszcze są tylko trzeba poszykać.

A my poprostu dajemy tym sprzętom "nowe życie" i tak dalej śledze twoją budowę codziennie czekając na nowego posta.

 

Pozdrawiam!

Ps.

Korek wlewu kupisz tutaj: http://lightspeedteam.pl/shop/product.php?id_product=44

 

W przyszłym tygodniu dostane mój bak po przeróbce to wrzuce fotki.

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej gadki typu szkoda klasyka itp ja też to przerabiałem na innym forum jak pokazałem swojego Gs 650GT z 82r w oryginale przed przeróbką ,fakt że four-ki i akurat ten model mojej suzuki jest już żadkością na rynku.

Ale jeszcze są tylko trzeba poszykać.

A my poprostu dajemy tym sprzętom "nowe życie" i tak dalej śledze twoją budowę codziennie czekając na nowego posta.

 

Pozdrawiam!

Ps.

Korek wlewu kupisz tutaj: http://lightspeedtea...p?id_product=44

 

W przyszłym tygodniu dostane mój bak po przeróbce to wrzuce fotki.

 

Dzięki za wsparcie, dziś walczyłem ze szpachlą i zajmę się jeszcze tylnym hamulcem, fotki wrzucę jutro.

 

Co do tego korka, to nie wiem czemu wszyscy tak się przy nim upierają. Zgadzam się że jest to jeden z elementów stylistyki cafe racerów, nie jest to też duży koszt czy trud aby go zamontować. Natomiast podoba mi się ta klapka w Hondzie, jest to element dosyć oryginalny i chyba rzadko spotykany w motocyklach, dlatego ciągle jest mi bliżej do pozostawienia jej na miejscu niż do przeróbki. Póki nie ma lakieru zawsze mogę zmienić zdanie :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...