Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

elastyczność to zdolność przystosowania silnika do zmiany obciążeń. im silnik elastyczniejszy, tym lepiej pokonuje wzniesienia, przyspiesza itd.

mylisz elastyczność ze zwykłym zakresem obrotów. byłem słuchaczem na laborkach z budowy silników spalinowych ;)

EDIT: sorry, nie doczytałem, że piszesz o zakresie obrotów UŻYTECZNYCH, co by się zgadzało.

Edytowane przez Domestos_WC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam, obroty użyteczne są w całym zakresie, z tym że czasem są bardziej użyteczne a czasem mniej. :biggrin:

 

Zajrzałem w dane Gofrów i widzę że mój ma 202 lub 210Nm (zależnie od źródła) przy 1900RPM. Taką wartość Nm najbliżej w benzyniakach ma 2.8 VR6. :biggrin: Niestety nie wiem w jakim zakresie.

 

 

Moc natomiast szału nie robi ale jednak 90KM jest przy 4k RPM. Muszę przyznać że Gofer dobrze się zbiera jak na takie szaro-bure, nudne auto. Jeszcze gdy śmigałem jako pasażer to zauważyłem że dobrze się zwija. Ostatnio kolega którego wiozłem też to zauważył chociaż wcale nie deptałem gazu. Niby auto ma 13,4s do setki. Dupy nie urywa. Dynamiczna jazda to kręcenie do 2k RPM, jest to tempo przy którym jestem odrobinę szybszy niż inne auta na drodze. Kręcenie do 3-3,5k to już szybka jazda czyli bardzo nudna zabawa.

 

Ło, tu trochę danych do porównania. Przy okazji - co to za model "Syncro"? Czym się różni od innych Gofrów?

 

http://www.autocentr...n/golf/iii.html

 

 

 

W ogóle to polubiłem Diesle. Tak jak zawsze nie cierpiałem ich za klekot i smród tak teraz lubię. A benzyniaki mnie nudzą, ten marny świst spod maski i pusty odgłos męczonego silnika dobywający się z Airbox`u. Golf jest autem na które w ogóle bym nie spoglądał gdybym szukał auta do zakupu, VW w ogóle byłby poza klasyfikacją. A tu taki klops, los się odwrócił i nie dość że Gofer Trzeci to jeszcze TDI. :ohmy: Czuję że kolejne auta też będą w tym stylu, no chyba że ten mnie zniszczy psychicznie lub finansowo. Ostatnio zauważyłem że coraz częściej oglądam się za Paskami B5. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło, tu trochę danych do porównania. Przy okazji - co to za model "Syncro"? Czym się różni od innych Gofrów?

 

napęd 4x4....

 

A benzyniaki mnie nudzą, ten marny świst spod maski i pusty odgłos męczonego silnika dobywający się z Airbox`u

 

a ja mam skrzywienie po miłości do 2T (która nadal trwa tylko ceny paliwa ją chwilowo uspiły :( ) że uwielbiam wycie benzyniaka na wysokich obrotach :D klekotanie kojarzy mi się z traktorem albo ciężarówką :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz czemu diesle są oszczędne? Tak klekoczą że ludzie boją się kręcić powyżej 2500RPM bo coś odpadnie . :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh enie wszystkie tak klekoczą ;) 1.9 tid w saabach jest dość cichy ;)

 

Ten silnik w Saabie to to samo co w oplu 1.9CDTI , a w fiacie i alfie 1,9JTD. Silniki różnią się z tego co wiem tylko osprzętem. Ba... podobno nawet ten sam silnik jest w Ducato :)

Fakt faktem, że przy jeździe autostradowej z prędkościami do powiedzmy 170 km/h jest dość cichy. Jednak jego kultura pracy przy odpalaniu na mrozie jest nieporównywalnie niższa od nowszych diesli audi czy bmw.

 

Pozdrawiam

F.

Edytowane przez filipr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam swojego HDI na nic nie zamienię.

Pojeździłam ostatnio z przymusu kilkoma innymi samochodami i z radością wróciłam do swojego. Może i cena ropy wyższa. Ale spalanie 6,2 w mieście działa uspokajająco. Do tego masa Peugeota 206 jest na tyle niewielka, że z dwulitrowym silnikiem bardzo fajnie fruwa.

Piszecie, ze używki lepiej nie ryzykować. Mój - kupiony w zeszłym roku - spisuje się super. Inna sprawa, ze 3 m-ce dzien w dzień kopałam na allegro i miałam super pomoc (dzięki, Cwikoł!).

 

Dopisane po chwili namysłu:

 

No dobra. Dziś jechałam 2 litrowa benzynką. Zachwycił mnie (znowu) ten dźwięk, możliwość zrywniejszego startu spod świateł... Ale przy spalaniu 13l/100 km w mieście chyba nie miałabym za co jeść.

Mimo to lubię ten raz w roku odstawiać go na przegląd (wtedy mam okazję nim pojeździć) ;)

Fakt, iż jakiś pogląd jest szeroko rozpowszechniony, nie stanowi żadnego dowodu na to, że nie jest on całkowicie absurdalny. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że większość ludzkości jest zwyczajnie głupia, należy oczekiwać z dużym prawdopodobieństwem, iż powszechnie panujące przekonania będą raczej idiotyczne niż rozsądne.

Bertrand Russell

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja cały czas marzę o Fiacie 125p z TDI pod maską. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale to nie jest TDI. :P

 

Ciekawy wynalazek. Nigdy nie słyszałem o takich Fiatach, chociaż o polskiej motoryzacji sporo książek poczytałem. Skoro Poloneza robili z Dieslem i jako tako śmigał, to i Fiacika też dałoby się lepszego zrobić. W mojej mieścinie jeździ Caro Plus bodajże i klekocze pod maską.

 

Gdybym się na tym znał to bym się pokusił o swap jak już Gofer mi zgnije a silnik będzie jeszcze żył. Ale się nie znam na autach, a na dieslach w ogóle. Jakieś czujniki, kabelki, turbiny, magia.... Jutro czeka mnie wymiana pompy wody, zapoznam się trochę z konstrukcją tego autka.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś peloponeza 1,9D i od zakupu przez jakiś kolejny miesiąc myślałem że mam wersję z centralnym zamkiem. Do myślenia dało mi to że oprócz otwartych wszystkich drzwi szyby również się opuszczały samoczynnie a na pewno nie były elektryczne... Coż okazało się że nie tylko szyby nie elektryczne ale i centralnego zamka nigdy w nim nie było za to wibracje.. ach nikt tak nie masował mi pleców:-D Jak dla mnie bomba, niestety poloneza rdza zjadła:-( A silnik zacny koncernu PSA montowany min. w peugeotach i citroenach wolnossący - nie do zajeżdżenia choć lekko mułowaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...