Jump to content

Arcer

Forumowicze
  • Content Count

    1,312
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

About Arcer

  • Rank
    MOTONITA - leżący na baku
  • Birthday 06/15/1989

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    Disney, motocykle
  • Skąd
    Łomazy, lubelskie

Osobiste

  • Motocykl
    BMW K1200GT
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

579 profile views
  1. Jest jeden: cena. Kurtka za ponad 5k zł to dla wielu początkujących, a tym bardziej wieloletnich użytkowników ciuchów Tarboru itp. jest jakąś abstrakcją.
  2. Używam nieprodukowanego już kompletu Helda: http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=3345 http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu=3491 Niestety, aktualny produkt Helda z wprasowaną membraną (Takuya) nie ma gore-texu. Podobnie Rukka: Merlin i Lancelot to doskonałe produkty, ale ich następca Gore-texu nie posiada.
  3. Jeśli już wspomniałeś o laminacie - super pomysł (mam też, tylko w skórze z gore-texem) na zmienne warunki, ale w jeździe adventure chyba bym się zagotował. Nawet przy otwartych wlotach wentylacji z dobrą bielizną termiczną jazda jest przyjemna, gdy nie ma konieczności wykonywania wielu ruchów :). Oddychalność membrany jest wartością mierzalną i widocznie grzeję się na granicy tej wartości :).
  4. Buber, może wyraziłem się mało zrozumiale, ale podałem przykład spodni Held Torno II, bo membranę można tam zastosować również na zewnątrz. Magik - Matata II nie mają tej opcji. Tylko spodnie Helda z Gore-texem mają taką możliwość.
  5. Jeżdżę w zestawie Rukka Kalahari z wypinaną mebraną Gore-tex. Mogę je polecić na takie zastosowania, o jakich piszesz. Przy wyjętej membranie wentylacja jest bardzo dobra, a jak pamiętam następne modele (Kalifornia, Paijanne, Roughroad) będą niewiele się różnić pod względem umiejscowienia wlotów wentylacji. Sam noszę się z zamiarem wymiany swojego zestawu na jeden z nich (ale od 2011 jeżdżę w Rukkach i nie poddały się dotąd). Do jazdy adventure patrz na skórzane wstawki w kolanach. Trzymanie motocykla jest znacznie pewniejsze - na siedząco i na stojąco. Niezłą wentylację mają też portki Held Torno II, a membrana Gore-tex nie tylko jest wypinana, ale pasuje pod spód i na wierzch. Świetna sprawa gdy w trasie złapie Cię deszcz. Też mają skórzane wstawki po wewnętrznej stronie kolan i na tyłku - miodzio!
  6. Wyciągana podpinka ocieplająca (rzeczywiście pikowana, jak waciak). Membrana Sinaqua też jest tam wyciągana.
  7. Ale panowie, o czym mowa, autor tematu pyta o szybę do Multiteca (symbol CX1-V). Nie ma do niego fotochromów, a progresywna szyba powinna być w komplecie z kaskiem (osobno już prawdopodobnie nie do zdobycia, za stary model). Spytaj w Motopublice albo 4Ride. Zamówią Ci każdą szybę do tego modelu, jeśli jeszcze są w ofercie. Każda szyba inna niż jasna będzie bez homologacji drogowej... Ale kto to sprawdza. Jeżdżę od 2 lat w lustrzance i policji to w ogóle nie interesowało. Lista szyb i zdjęcia są tutaj: https://www.moto-akcesoria.pl/szyby/4484-shoei-x-spiritmultitecraid-iixr-1000-szyba-cx-1v-do-kasku-motocyklowego-.html?search_query=Multitec+&results=4 (nie zamawiaj tam ). Większość zdjęć odpowiada rzeczywistości. Szyba opisana jako "Dymiona" to właśnie progresywnie przyciemniona, raczej niedostępna.
  8. Hakuna leży znacznie lepiej na szczupłych i średniego wzrostu, a RST Adventure leży dobrze na grubszych i/lub wysokich. Jak ktoś jest gruby i niski to będzie miał problem w obu modelach, ale prędzej skończy się na Heldzie - bo jest możliwość zamówienia spodni w wersji skracanej. Często z niewiedzy lub niechęci sprzedawców takie spodnie nie są nawet przedstawione jako alternatywa. Mierząc oba modele wywal od razu podpinkę z RST (zapomnisz o jej istnieniu, bo sama membrana oddycha średnio i podpinka tylko to pogorszy). Wtedy taki pomiar jest uczciwy.
  9. Używałem kiedyś mleczka Effax do czyszczenia kombi z białymi wstawkami i dawało radę bardzo dobrze. Balsam polecany przez Piotra powyżej nadaje się na kolejny etap, czyli zabezpieczenie skory przed pękaniem (używam go do butów zimowych ze skóry i jestem zadowolony). Szukaj białej butelki z żółtym haczykiem, będzie opisane jako mydło Effax.
  10. Do czyszczenia i pielęgnacji używamy preparatów S100, każdy sklep Ci to dobierze do rodzaju skóry. Nie bierz rozmiaru wyżej. Jeśli mierzyłeś już jakiś rozmiar, to sprawdź mniejszy i weź poprawkę na szybkie dopasowanie tego stroju. Sugerowałbym kupić mniejszy (ochraniacz i tak wciśniesz).
  11. Kupiłem żonie ten komplet (dopiero w 3 wersji zrobili damskie rozmiary) i od wiosny jeździ na zmianę z tekstylem. Rzeczywiście jest to bardziej miękka skóra od innych strojów skórzanych - na tyle, że częściej jeździ w skórze z powodu większej wygody niż tekstyl. Sam byłem zdziwiony :).
  12. Na wstępie szacun, że w ogóle o tym myślisz mimo że jeździsz 50tką. Jeśli masz kask i rękawice, to za wspomnianą kwotę uda się już znaleźć jakieś podstawowe ciuchy (np. używane). Gorzej będzie z butami - tu odradzam używane. Gdy sam ubierałem się na taką maszynę (też NSR) parę lat temu, to na forach padały propozycje jazdy w najbardziej wytrzymałych codziennych butach, tj. glanach. Ale to było prawie 15 lat temu - teraz nikt nie chodzi na co dzień w glanach. Sam pomysł łączenia zastosowań uważam jednak za dobry. Może rozważ po prostu turystyczne buty za kostkę, które wykorzystasz też poza motocyklem (w turystyce górskiej, albo bardziej przyziemnie - po prostu zimą na śnieg i błoto). Jeśli chodzi o ubrania, to podstawową sprawą jest to, czy jeszcze rośniesz. Jeśli nie, to kłopot z głowy. Wspomniałeś o ciuchach moto zakładanych na codzienne. Musimy tu sprostować kilka spraw. Odzież profesjonalna (nawet stara i używana) powinna przylegać ściśle do ciała. Istnieją co prawda kombinezony dedykowane do zakładania na odzież codzienną (nawet jednoczęściowe !), ale jak to zobaczysz na żywo, zrozumiesz że to porażka :). Gorąco w tym jak diabli, leży źle a zakładanie i tak zajmuje trochę czasu. Wiem z doświadczenia, że w szkole zawsze znajdziesz miejsce do przebrania się, więc miej po prostu rzeczy w plecaku pod siatką na tylnym siedzeniu. Trudno mi podpowiedzieć jakieś modele, bo nie wiem jaką masz budowę ciała. Myślę że za 600 zł kupisz już jakiś używany kombinezon skórzany. Tekstyl pewnie też, tylko czy to będzie komplet - trudno powiedzieć. Nawet nie ma co podpowiadać konkretnych marek. Sprawdź raczej, co na rynku wtórnym jest dostępne w Twoim rozmiarze. W sierpniu da się już wyrwać coś sensownego za taką kasę.
  13. Nigdy nie mów nigdy. Niepopularna opinia od razu musi być uznana za błędną? Wpływ wewnętrznie montowanej blendy na sztywność i wytrzymałość kasku jest mierzalny, a nawet można go doświadczyć w dowolnym sklepie motocyklowym z ofertą powyżej jakości LS2. Damian85 o tym nie wspomniał, ale dla mnie akurat jest to bardzo ważny aspekt. Oczywiście nie zawsze tak było i kiedyś jeździłem w kilku kaskach z blendą, nie mając obecnej świadomości na ten temat. Może pojeżdżę parę lat tak jak teraz i coś mi się zmieni. Na razie jednak kask z blendą zewnętrzną (!) służy mi przede wszystkim tak, że ta potrójna szyba leży w kufrze, a jeżdżę w lustrzance. Moim ideałem według dzisiejszego stanu wiedzy byłby wizjer elektrofotochromatyczny (ponoć już są, za grube kwoty) z polaryzacją (dotąd nie napotkałem). Pozwólmy mieć tu różne opinie. Ktoś postronny przeczyta potem te wypowiedzi i pomyśli: "moderator tak napisał więc to musi być prawda". Pytanie, czy za parę lat podpiszesz się pod tą opinią. No właśnie, niestety może boleć w razie dzwona :). Było na forum zdjęcie Caberga z blendą po dzwonie (krew w środku itd.), całkiem niedawno, w tym dziale. Nie pamiętam kto dokładnie pisał o swoim wypadku, ale chyba któryś z forumowiczów z Pomorza Zachodniego.
  14. W każdym z tych kasków da się zamontować interkomy uniwersalne. Dedykowane są dostępne do wszystkich tych marek, ale ich możliwości są mniejsze (szczególnie mam na myśli zasięg i liczbę obsługiwanych urządzeń). Tylko Cardo SmartH dedykowany do HJC jest chlubnym wyjątkiem, ale i tak zamontujesz go w dowolnym kasku (mam takie w dwóch różnych Araiach, montowałem też w Shoei NXR). O temacie blendy powiedziano już wiele więc na razie nie będę się wypowiadał. Poproś w sklepie o możliwość ściśnięcia skorup kilku kasków z bledną i bez, a sam wyrobisz sobie opinię.
  15. Zgadzam się tutaj z Januszem co do Shoei, to zdecydowanie najlepszy kask w stawce (mówiąc o wytrzymałości i bezpieczeństwie). Co ciekawe, nie ma blendy ale trafił do Twojego zestawienia i warto zrobić z tego użytek :). Odrzuciłbym modele zrobione z różnych odmian plastiku (Skwal, I70, Bell Qualifier) i spośród pozostałych wybierz ten, który najlepiej pasuje na kształt Twojej głowy. To oczywiście ważne, by dobrać kask do typu motocykla (czyt. pozycji za sterami), ale podałeś bardzo typowe kaski turystyczne (lub ewentualnie sportowo-turystyczne), więc te różnice nie będą diametralne. Aha, gdybyś miał okazję, to poza podstawowym modelem Shoei sprawdź też podstawowy model Arai. Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem i kształt czachy okazał się tu decydujący. Airoh ma dość problematyczny mechanizm szyby i łatwo go popsuć. Nolan jest w porządku, to niezły kask ale skoro z niewielką dopłatą masz już kaski z włókna to bym odpuścił. Spartan to bardzo fajna konstrukcja, ale mechanizm szyby ma ten sam co Skwal i łatwo połamać wizjer, więc moim zdaniem jest zbyt kłopotliwy dla osoby, która nie miała wcześniej takiego kasku (chyba że sprzedawca porządnie Cię przeszkoli z jego obsługi). FG-ST może być niezłym wyborem, ale tu znowu kłania się kształt czaszki (skorupa jest bardzo wąska i można łatwo wybrać zbyt luźny rozmiar, gdy odpowiedni rozmiar uwiera). Nie przymierzaj zbyt wielu modeli za jednym razem. Jeśli spuchną Ci uszy to zatrze Ci się już granica między dobrym rozmiarem a brakiem komfortu. Ogranicz się do 3-4 kasków i zrób godzinę odpoczynku, bo bez niej możesz nie zauważyć punktowych nacisków, które wyjdą na jaw po paru godzinach jazdy (a nie w każdym kasku dopasujesz kształt wewnętrznej wkładki EPS).
×
×
  • Create New...