Jump to content

Arcer

Forumowicze
  • Content Count

    1,305
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

About Arcer

  • Rank
    MOTONITA - leżący na baku
  • Birthday 06/15/1989

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    Disney, motocykle
  • Skąd
    Łomazy, lubelskie

Osobiste

  • Motocykl
    BMW K1200GT
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

539 profile views
  1. Hakuna leży znacznie lepiej na szczupłych i średniego wzrostu, a RST Adventure leży dobrze na grubszych i/lub wysokich. Jak ktoś jest gruby i niski to będzie miał problem w obu modelach, ale prędzej skończy się na Heldzie - bo jest możliwość zamówienia spodni w wersji skracanej. Często z niewiedzy lub niechęci sprzedawców takie spodnie nie są nawet przedstawione jako alternatywa. Mierząc oba modele wywal od razu podpinkę z RST (zapomnisz o jej istnieniu, bo sama membrana oddycha średnio i podpinka tylko to pogorszy). Wtedy taki pomiar jest uczciwy.
  2. Używałem kiedyś mleczka Effax do czyszczenia kombi z białymi wstawkami i dawało radę bardzo dobrze. Balsam polecany przez Piotra powyżej nadaje się na kolejny etap, czyli zabezpieczenie skory przed pękaniem (używam go do butów zimowych ze skóry i jestem zadowolony). Szukaj białej butelki z żółtym haczykiem, będzie opisane jako mydło Effax.
  3. Do czyszczenia i pielęgnacji używamy preparatów S100, każdy sklep Ci to dobierze do rodzaju skóry. Nie bierz rozmiaru wyżej. Jeśli mierzyłeś już jakiś rozmiar, to sprawdź mniejszy i weź poprawkę na szybkie dopasowanie tego stroju. Sugerowałbym kupić mniejszy (ochraniacz i tak wciśniesz).
  4. Kupiłem żonie ten komplet (dopiero w 3 wersji zrobili damskie rozmiary) i od wiosny jeździ na zmianę z tekstylem. Rzeczywiście jest to bardziej miękka skóra od innych strojów skórzanych - na tyle, że częściej jeździ w skórze z powodu większej wygody niż tekstyl. Sam byłem zdziwiony :).
  5. Na wstępie szacun, że w ogóle o tym myślisz mimo że jeździsz 50tką. Jeśli masz kask i rękawice, to za wspomnianą kwotę uda się już znaleźć jakieś podstawowe ciuchy (np. używane). Gorzej będzie z butami - tu odradzam używane. Gdy sam ubierałem się na taką maszynę (też NSR) parę lat temu, to na forach padały propozycje jazdy w najbardziej wytrzymałych codziennych butach, tj. glanach. Ale to było prawie 15 lat temu - teraz nikt nie chodzi na co dzień w glanach. Sam pomysł łączenia zastosowań uważam jednak za dobry. Może rozważ po prostu turystyczne buty za kostkę, które wykorzystasz też poza motocyklem (w turystyce górskiej, albo bardziej przyziemnie - po prostu zimą na śnieg i błoto). Jeśli chodzi o ubrania, to podstawową sprawą jest to, czy jeszcze rośniesz. Jeśli nie, to kłopot z głowy. Wspomniałeś o ciuchach moto zakładanych na codzienne. Musimy tu sprostować kilka spraw. Odzież profesjonalna (nawet stara i używana) powinna przylegać ściśle do ciała. Istnieją co prawda kombinezony dedykowane do zakładania na odzież codzienną (nawet jednoczęściowe !), ale jak to zobaczysz na żywo, zrozumiesz że to porażka :). Gorąco w tym jak diabli, leży źle a zakładanie i tak zajmuje trochę czasu. Wiem z doświadczenia, że w szkole zawsze znajdziesz miejsce do przebrania się, więc miej po prostu rzeczy w plecaku pod siatką na tylnym siedzeniu. Trudno mi podpowiedzieć jakieś modele, bo nie wiem jaką masz budowę ciała. Myślę że za 600 zł kupisz już jakiś używany kombinezon skórzany. Tekstyl pewnie też, tylko czy to będzie komplet - trudno powiedzieć. Nawet nie ma co podpowiadać konkretnych marek. Sprawdź raczej, co na rynku wtórnym jest dostępne w Twoim rozmiarze. W sierpniu da się już wyrwać coś sensownego za taką kasę.
  6. Nigdy nie mów nigdy. Niepopularna opinia od razu musi być uznana za błędną? Wpływ wewnętrznie montowanej blendy na sztywność i wytrzymałość kasku jest mierzalny, a nawet można go doświadczyć w dowolnym sklepie motocyklowym z ofertą powyżej jakości LS2. Damian85 o tym nie wspomniał, ale dla mnie akurat jest to bardzo ważny aspekt. Oczywiście nie zawsze tak było i kiedyś jeździłem w kilku kaskach z blendą, nie mając obecnej świadomości na ten temat. Może pojeżdżę parę lat tak jak teraz i coś mi się zmieni. Na razie jednak kask z blendą zewnętrzną (!) służy mi przede wszystkim tak, że ta potrójna szyba leży w kufrze, a jeżdżę w lustrzance. Moim ideałem według dzisiejszego stanu wiedzy byłby wizjer elektrofotochromatyczny (ponoć już są, za grube kwoty) z polaryzacją (dotąd nie napotkałem). Pozwólmy mieć tu różne opinie. Ktoś postronny przeczyta potem te wypowiedzi i pomyśli: "moderator tak napisał więc to musi być prawda". Pytanie, czy za parę lat podpiszesz się pod tą opinią. No właśnie, niestety może boleć w razie dzwona :). Było na forum zdjęcie Caberga z blendą po dzwonie (krew w środku itd.), całkiem niedawno, w tym dziale. Nie pamiętam kto dokładnie pisał o swoim wypadku, ale chyba któryś z forumowiczów z Pomorza Zachodniego.
  7. W każdym z tych kasków da się zamontować interkomy uniwersalne. Dedykowane są dostępne do wszystkich tych marek, ale ich możliwości są mniejsze (szczególnie mam na myśli zasięg i liczbę obsługiwanych urządzeń). Tylko Cardo SmartH dedykowany do HJC jest chlubnym wyjątkiem, ale i tak zamontujesz go w dowolnym kasku (mam takie w dwóch różnych Araiach, montowałem też w Shoei NXR). O temacie blendy powiedziano już wiele więc na razie nie będę się wypowiadał. Poproś w sklepie o możliwość ściśnięcia skorup kilku kasków z bledną i bez, a sam wyrobisz sobie opinię.
  8. Zgadzam się tutaj z Januszem co do Shoei, to zdecydowanie najlepszy kask w stawce (mówiąc o wytrzymałości i bezpieczeństwie). Co ciekawe, nie ma blendy ale trafił do Twojego zestawienia i warto zrobić z tego użytek :). Odrzuciłbym modele zrobione z różnych odmian plastiku (Skwal, I70, Bell Qualifier) i spośród pozostałych wybierz ten, który najlepiej pasuje na kształt Twojej głowy. To oczywiście ważne, by dobrać kask do typu motocykla (czyt. pozycji za sterami), ale podałeś bardzo typowe kaski turystyczne (lub ewentualnie sportowo-turystyczne), więc te różnice nie będą diametralne. Aha, gdybyś miał okazję, to poza podstawowym modelem Shoei sprawdź też podstawowy model Arai. Dwa lata temu stałem przed podobnym dylematem i kształt czachy okazał się tu decydujący. Airoh ma dość problematyczny mechanizm szyby i łatwo go popsuć. Nolan jest w porządku, to niezły kask ale skoro z niewielką dopłatą masz już kaski z włókna to bym odpuścił. Spartan to bardzo fajna konstrukcja, ale mechanizm szyby ma ten sam co Skwal i łatwo połamać wizjer, więc moim zdaniem jest zbyt kłopotliwy dla osoby, która nie miała wcześniej takiego kasku (chyba że sprzedawca porządnie Cię przeszkoli z jego obsługi). FG-ST może być niezłym wyborem, ale tu znowu kłania się kształt czaszki (skorupa jest bardzo wąska i można łatwo wybrać zbyt luźny rozmiar, gdy odpowiedni rozmiar uwiera). Nie przymierzaj zbyt wielu modeli za jednym razem. Jeśli spuchną Ci uszy to zatrze Ci się już granica między dobrym rozmiarem a brakiem komfortu. Ogranicz się do 3-4 kasków i zrób godzinę odpoczynku, bo bez niej możesz nie zauważyć punktowych nacisków, które wyjdą na jaw po paru godzinach jazdy (a nie w każdym kasku dopasujesz kształt wewnętrznej wkładki EPS).
  9. Naiwnie piszesz o sklepach internetowych :). Podałem przykład z ubiegłego roku bo to mój najnowszy zakup, w którym dodatkowo nie miałem pełnej wiedzy. Oczywiście to samo pytanie rozesłałem do kilku sklepów internetowych, ale z niektórych do dziś nie doszła odpowiedź. Napisałem autorowi pytania, że nie polecam konkretnego sklepu, bo nie mam pewności czy ktoś go nie potraktuje tak jak napisałeś. Nie chcę się potem za kogoś wstydzić. Podczas wizyt w sklepach przysłuchiwałem się rozmowom i często było tak, że im bardziej doświadczony motocyklista, tym bardziej zatwardziały był w niewiedzy, którą pielęgnował latami :). Mistrzami są w tym temacie klubowicze jeżdżący w skórzanych kamizelkach, założonych na bawełniane koszulki, bo oczywiście o bieliźnie termoaktywnej nigdy nie słyszeli :). No ale podobno klient ma zawsze rację
  10. Sklepów nie chcę sugerować bo nie wiadomo na kogo trafisz. Na pytania o poszczególne kurtki i spodnie chętnie odpowiem (o ile je znam). Twój temat został podpięty do innego i sporo może pomóc przejrzenie obecnego wątku kilkanaście stron wstecz, padło tu już sporo informacji.
  11. Jeśli jedynym Twoim wymogiem jest niska cena to w ogóle nie ma dyskusji. Warunkiem jest jednak to, że (przynajmniej w teorii) znasz się na tym, co chcesz kupić. Nieraz zdarzyło mi się, że poszukując jakiegoś produktu przekopałem internet, spędziłem godziny na poszukiwaniach, by znaleźć idealizowany na forach produkt który na żywo okazał się gniotem. Zwykle wystarczy kilka zdań wymienionych z kimś, kto ma stałą styczność z tematem i już wątpliwości są rozwiane. Szczególnie to widać w branży motocyklowej, gdzie możesz dostać setki odpowiedzi na pytanie, ale żadna nie rozwiąże Twojego problemu. Gdy rok temu szukałem interkomu, wszystkie fora które odwiedziłem, były pełne pochwał dla chińskich interkomów z aliexpressu, ale gdy zadałem konkretne pytanie o konkretną funkcję w droższych modelach, nagle zapadała cisza bo forumowi eksperci nigdy niczego lepszego nie widzieli na oczy. Po wizycie w 3 sklepach przy jednej ulicy odpowiedzi miałem gotowe (a zakup zrobiłem w trzecim sklepie, jak się potem okazało znacznie taniej niż na black friday w fc-moto). Odwiedziłem niedawno kilka sklepów w Krakowie i rozumiem skąd masz takie doświadczenie
  12. Za miesiąc-dwa już na pewno dorwiesz coś fajnego w dobrej kasie. Proponowałbym zacząć od wybrania stroju dla pasażerki, bo potem będzie łatwiej dobrać coś do kompletu dla Ciebie (w odwrotnej kolejności będzie trudniej, bo jest mniejszy wybór damskich kompletów). Widzę że masz zdrowe podejście i na pewno każdy sprzedawca to doceni fajną zniżką, gdy okażesz mu odrobinę szacunku. Wystarczy nie traktować sklepów jak przymierzalnie (a takie nosaczowanie widać już po paru minutach) i od razu jest z kim rozmawiać. W turystycznych skórach wybór nie jest tak szeroki jak w tekstyliach, ale z pewnością będzie to wyglądało o niebo lepiej niż "ortaliony" :). Szczególnie dotyczy to pań. W razie pytań o konkretne modele pytaj, chętnie podpowiem.
  13. Jeździłem w obu kaskach i powiem Ci tak: jeśli priorytetem jest wentylacja w mieście, zrezygnuj z obydwu.
  14. Ten model HJC to CL-SP i na pewno właśnie to ten kask mierzyłeś (jedyny robiony w takich rozmiarach kask od HJC). Miałem raz klienta z takim samym problemem i próbowaliśmy wszystkiego... Wybór padł na Shoei XR-1100. Mimo, że model nie jest już oferowany, to rozmiar XXXL nadal można kupić w sklepach jako nowy (na zamówienie). Tam gdzie te olbrzymie rozmiary Nolana czy HJC nie dały rady, największy z Shoei'ów był lekko luźnawy :). Olbrzymim atutem tej marki jest też fakt, że możesz indywidualnie dopasować wymiary policzków (3-4 wielkości) i wkładki górnej (3 rozmiary dla każdego rozmiaru kasku). Nie chcę robić reklamy więc w razie czego pytaj na PW.
  15. Tańsze będą Buse Racing (stary model), ale będzie w nich też znacznie bardziej gorąco. Nieliczni producenci robią takie spodnie. Powinieneś też coś znaleźć w ofercie Dainese i Spidi, niestety nie pamiętam nazw modeli.
×
×
  • Create New...