Jump to content

Dazzle

Forumowicze
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About Dazzle

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu
  • Birthday 07/03/1996

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    graphic designer
  • Skąd
    Warszawa

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

364 profile views
  1. Dlatego też wybrałem nieco droższe buty. Chciałbym mieć je bezpieczne, a jeśli dadzą radę, to żeby przetrwały do kolejnego kombinezonu. Wiem, że wzrost nie bedzie mi jakoś za specjalnie pomagał, gdy nie bede w stanie postawić calej stopy na ziemii, a wiec dobra stabilizacja stopy na pewno sie przyda. Co do kolorów, to masz racje zdecydowanie, nie myślałem o tym w ten sposób. Bedę myślał nad jakimś malowaniem jaśniejszym.
  2. Hej, mam pytanie apropo całego zestawu, czy bylibyście w stanie napisać mi, co o tym sądzicie? Tak jak już tutaj pisałem, składam zestaw po raz pierwszy, a mój budżet ograniczony jest do 3500 zł. Będę wdzięczny za opinie na temat całego zestawu, co do butów podałem również 3 propozycje, ponieważ chciałbym je na dłużej, jeśli się uda, to nawet do kolejnego kombinezonu, kask podobnie. Kombinezon od Ozone z tego co czytałem do najlepszych nie należy, ale wydaje mi się, że zapewni mi zdecydowanie większe bezpieczeństwo niż ubrania tekstylne w podobnych pieniądzach. Czy może coś byście zmienili na inny produkt w podobnej cenie? Podałem ofertę z 4ride, ponieważ chcę wszystko kupić w jednym sklepie, a tutaj mają chyba dość ciekawy asortyment, a co więcej będę składał jeszcze zestaw damski, a więc przed zakupem na pewno jakieś negocjacje odnośnie ceny będą. To propozycje, które otrzymałem od sklepu i według mnie wyglądają dobrze, ale wolę otrzymać informację od Was. Dostałem również propozycje zestawu damskiego, ale kobieta musi się zastanowić, także na razie chciałbym omówić zestaw męski. Kask: https://www.4ride.pl/kask-integralny-hjc-fg-st-czarny.html https://www.4ride.pl/kask-integralny-airoh-st501-czarny-matowy.html Kombinezon: https://www.4ride.pl/kombinezon-skorzany-dwuczesciowy-ozone-volt-czarny.html Buty: https://www.4ride.pl/buty-tekstylne-rebelhorn-piston-ii-ce-czarne-rh-bot-piston-ii-01.html https://www.4ride.pl/odziez-motocyklowa/buty-motocyklowe/buty-sportowe/buty-skorzane-shima-rsx-6-czarne.html https://www.4ride.pl/odziez-motocyklowa/buty-motocyklowe/buty-sportowe/buty-skorzane-sportowe-rst-tractech-evo-iii-ce-czarne.html Rękawice: https://www.4ride.pl/rekawice-skorzane-shima-rs-1-czarnex.html (już je posiadam) Bielizna termoaktywna: https://www.4ride.pl/kominiarka-termoaktywna-adrenaline-body-dry-czarno-szara.html https://www.4ride.pl/kominiarka-termoaktywna-rebelhorn-active-czarna-rh-b-active-00.html https://www.4ride.pl/bluza-termoaktywna-brubeck-cooler-czarna.html https://www.4ride.pl/spodnie-termoaktywne-brubeck-cooler-czarne.html
  3. Okej, dziękuję w takim razie za rady Panowie. W takim razie mój wybór skupia się już głównie na tych kaskach: HJC FG ST Shark Spartan Airoh ST501 Shoei Ryd (bezpieczeństwo mówicie, że wysokie, ale brak blendy, przy jeździe miejsko-turystycznej raczej będzie uciążliwe, a blendy chyba nie da się "dołożyć" jedynie zmiana wizjera, na inny kolor na stałe, tak?) Teraz jeszcze kolejne pytanie odnośnie interkomów, bo nie potrafię tego do końca zrozumieć. W kaskach, które wymieniłem jest miejsce na interkom? Bo widzę, że są jakieś dedykowane interkomy, głównie do danych marek, a tutaj kaski mamy z różnych firm. Czy w kaskach są po prostu jakieś puste miejsca, w które można wcisnąć te głośniki i mikrofon? Bo jak rozumiem, to mocowanie zewnętrzne zazwyczaj jakoś się przykleja do skorupy albo coś w tym stylu, tak? Czy jeśli wiem, że będę chciał interkom, to muszę sobie dobrać jakiś minimalnie luźniejszy kask, bo później głośniki i mikrofon zabiorą mi trochę miejsca w środku?
  4. W takim razie wybrałem sobie kilka kasków, które wydają mi się być sensowne. Liczyłbym na opinię, bo jeśli to są kaski warte uwagi, to chętnie na nie zapoluje, jak będzie jakaś przecena. Okularów nie noszę, co do rozmiaru to między S-L (to już kwestia przymierzenia oczywiście). Chcę mieć w kasku blendę i pinlock, fajnie byłoby, żeby też miejsce na interkom było, bo w przyszłości na pewno się pojawi (czy obecnie wszystkie kaski mają takie miejsce na interkom, czy trzeba też na to zwracać uwagę?). Co do zapięcia, to z tego co wiem, to DD jest najbezpieczniejsze, a przy odrobinie wprawy zapinanie kasku nie stanowi problemu. Jak jest z mikroregulacją? W tej cenie zdecydowana większość kasków to mikroregulacja. Warto to brać do zwykłej codziennej jazdy? https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-shark-skwal-2-blank-kolor-matowy-szary-cnf.html https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-shark-skwal-2-blank-kolor-czarny-matowy-cnf.html https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-shark-spartan-karken-kolor-bialy-czarny-cnf.html https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-shark-spartan-blank-kolor-czarny-cnf.html https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-nolan-n87-emblema-n-com-72-kolor-czarny-matowy-zolty-cnf.html https://www.imready.eu/pl/kask-integralny-shoei-ryd-matt-deep-grey-kolor-matowy-szary-cnf.html https://katalog.dobresklepymotocyklowe.pl/ZapasInfo.aspx?id=092776&opt=0&csel=1 https://katalog.dobresklepymotocyklowe.pl/ZapasInfo.aspx?id=175832&opt=0&csel=1 https://katalog.dobresklepymotocyklowe.pl/ZapasInfo.aspx?id=150926&opt=0&csel=1 https://katalog.dobresklepymotocyklowe.pl/ZapasInfo.aspx?id=136380&opt=0&csel=1 Czy polecacie jeszcze jakieś inne, na które warto zwrócić uwagę do około 1000-1200 zł? Czy zwracać uwagę na to, czy kask jest typowo sportowy, turystyczny itp.? Czy raczej nie będzie miało to ogromnego znaczenia? Oczywiście wiem, że chodzi o ułożenie wlotów powietrza, ale czy to jest aż tak bardzo odczuwalne zależnie od stylu jazdy?
  5. To może chociaż jakaś informacja, czy w ogóle sklepy na Prymasa Tysiąclecia mają jakiś sens? Warto się tam wybrać, jak wygląda asortyment? Jest w czym wybierać, czy mają 5 kasków na wystawie i na wszystko trzeba czekać? Patrząc na opinie innych, wydaje się całkiem spoko. Tak jak już pisałem, raczej przez neta zamawiać nie będę, wolałbym przymierzyć i sprawdzić jak to wygląda na sobie. Jak już to z tego co się orientuję, to można z większością sklepów negocjować cenę, jak gdzieś indziej jest tańsza oferta.. Niedługo postaram się złożyć jakiś przykładowy zestaw dla siebie i podeślę Wam, abyście mi to jakoś ocenili, jeśli będziecie w stanie. Przejrzałem trochę temat, ale mimo wszystko, odpowiedzi są dość stare, przedawnione i w większości nie powiązane jakoś mocno z informacjami, które chciałbym otrzymać.
  6. Przeglądając sklepy internetowe widziałem tą stronę. Jak wygląda dostawa i ewentualny zwrot u nich? W sklepach stacjonarnych jest jakiś problem ze zwrotem produktów zakupionych stacjonarnie? Czyli lepiej kupować sprzęt raczej już jesienią - zimą, tak? Tak jak mówię, plany są dopiero na przyszły sezon, także nie spieszy mi się. Wolę kupić sprzęt, który teraz jest sporo droższy po dobrej przecenie i mieć dobrej jakości towar. Co do wyglądu - tak jak mówiłem, na tym nam jakoś szczególnie nie zależy. Raczej i tak w ciemne barwy chcemy iść, także dopasowanie do siebie ciuchami nie jest koniecznie. Warto unikać jakiś marek? Mogę tu podesłać jakieś linki do rzeczy, które na ten moment powiedzmy bym chciał kupić? W co jeszcze warto się zaopatrzyć? Mam na myśli środki do czyszczenia, niewidzialne wycieraczki, coś do czyszczenia szybki? Także jeszcze zapytam ogólnie - jakie sklepy z DOBRYMI sprzedawcami byście polecili w Warszawie? Nie chciałbym trafić na gamonia, który po prostu będzie chciał zarobić hajs z osoby, która nie ma z tym wielkiego doświadczenia. Chcę im zostawić pieniądze, ale też chcę mieć świadomość, że dzięki temu, co mi polecił i mam na sobie, to jestem chociaż w jakiejś części bezpieczny.
  7. Cześć.Mam pytanie, ponieważ w przyszłym roku chcę rozpocząć swoją przygodę z motocyklami, to żeby finansowo później nie zabolało, to powoli rozglądam się za ubiorem. Widzę, że duża ilość stron internetowych wrzuca rabaty na ciuchy motocyklowe, no i nie są to byle jakie przeceny, bo sięgają 40-60% na porządne firmy. Rzecz jasna są to jakieś tam ostatnie sztuki, ale, że gigantem nie jestem, to praktycznie wszystkie oferty są stworzone wręcz pode mnie rozmiary (S-M). Pytanie brzmi, czy to okres, kiedy sklepy zaczynają pozbywać się asortymentu, żeby mieć miejsce na przyszły sezon? Czy może lepiej zaopatrzyć się w cały zestaw w jakimś sklepie.. powiedzmy zimą? Oczywiście nie zamierzam zamawiać nic przez internet, a tym bardziej bez wcześniejszego przymierzenia tego, zwłaszcza, że to dopiero początek mojej przygody. Powiedzcie mi proszę, jak to jest, kiedy można liczyć na największe przeceny? Czy polecacie jakieś sklepy motocyklowe w Warszawie, gdzie sprzedawcy są na tyle ogarnięci, że będą w stanie mnie konkretnie ubrać na motocykl? Bo obecnie moja wiedza skupia się na jakiś tam filmach z YT, czy też artykułach na ten temat. Dodam też, że nie zależy mi na odjechanym wyglądzie i skórze z garbami, to jeszcze nie ten czas. Wiem już na ten moment, że chcę iść w coś w stylu "turystyczna skóra". Chcę iść w nakedy. Na początek ma być funkcjonalnie, bezpiecznie i wygodnie, a jeśli będzie możliwość wyboru malowań, koloru itp. to spoko, jak nie, to też tragedii nie będzie. Będę chciał złożyć dwa zestawy, jeden dla mnie, drugi dla mojej dziewczyny, która początkowo będzie jeździła jako pasażer, a w połowie sezonu prawdopodobnie również wskoczy na motocykl. Budżet, jaki chciałbym przeznaczyć, to 2500-3500 zł na osobę.
  8. Z jednej strony ciekawa opcja z tym, bo istnieje cała masa szkół jazdy, które uczą tylko, aby zdać. Ja jednak chciałbym trafić do takiej w której nauczę się jeździć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Zdanie egzaminu to kwestia drugorzędna. Aczkolwiek Arti dzięki za polecenie Motoristy. Słyszałem o nich sporo dobrego już w przeszłości. Zapewne za rok jak tylko będę mógł, to pójdę do nich się uczyć. :) No i decyzja raczej podjęta, że przed zakupem motocykla najpierw zrobię sobie kat. A. Czy macie jeszcze jakieś opinie na temat Motoristy albo innych ciekawych szkół jazdy w Warszawie?
  9. Fakt, to moje niedoinformowanie się, myślałem, że jest 30 godzin, jak na kat. B. No, ale w takim razie, skoro jest 20 godzin jazd, a ludzie, którzy nie mieli wcześniej styczności z motocyklem są w stanie zdać, no to chyba się da jakiś tam podstaw przez te 20 godzin nauczyć, prawda? :D
  10. Z ABSem na pewno będzie łatwiej, także raczej będę chciał kupić z ABSem :) Wracając.. czy jesteście w stanie mi odpowiedzieć na pozostałe moje pytania? :)
  11. Raczej na większą pojemność na początku się nie zdecyduję. Małą pojemność też w razie sytuacji awaryjnej łatwiej będzie mi opanować, lżejsza, zwinniejsza i nie odkręcę przypadkiem gazu, jakkolwiek to zabrzmi.. Nawet w przypadku ewentualnej gleby będzie mi łatwiej podnieść motocykl. Nigdy nie miałem możliwości podniesienia motocykla leżącego na ziemii, także nawet nie wiem jak ta masa przekłada się na to, jak ciężko będzie mi go podnieść? Nie jestem wielkim facetem, a więc im cięższy motocykl, tym bardziej mogę się z tym męczyć. Pytam o kurs na kat. A bardziej w kwestii tego, czy nauczę się tam czegoś, co pozwoli mi fajnie i bezpiecznie pojeździć w pierwszym sezonie na 125 ccm? No i kwestia najważniejsza, czy po takim kursie, a bez obycia wcześniejszego z motocyklem będę w stanie zdać? Czy te 30 godzin jazdy jest na tyle wystarczające, aby zaliczyć egzamin? Nie ukrywam, że obecnie to dość spora kasa, a wolałbym zdać za pierwszym razem albo przynajmniej nie za dziesiątym, jak poza jazdami na kursie nie będę miał możliwości jeżdżenia na moto prywatnie.
  12. Cześć. W przyszłym sezonie będę przymierzał się do motocykla 125 ccm. Jako, że nie miałem wcześniej styczności z motocyklami (poza kilkukrotną jazdą na skuterze). To chciałbym odbyć jakieś jazdy "doszkalające" na tej właśnie pojemności, jeszcze w tym sezonie. Chodzi mi o kilka godzin jazd, żeby poznać podstawowe zasady oraz jakkolwiek opanować motocykl. Żebym za rok wiedział jak mam ruszyć i dojechać motocyklem o pojemności 125 ccm do domu. Przy okazji również pytanie, co sądzicie o kursie na prawo jazdy "A" w pierwszym sezonie swojej jazdy? Czy jest sens startować od razu na kurs, czy pojeździć sezon na 125 ccm i dopiero po roku próbować? Bo z całą pewnością plan na większą pojemność jest, ale kiedy, to tego jeszcze nie wiem. Dopóki nie będę czuł się swobodnie na 125 z pewnością na większą pojemność się nie przesiądę. Jesteście w stanie polecić mi jakąś szkołę jazdy na "nauczenie" "doszkolenie" podstawowej obsługi 125 ccm? Chciałbym poznać jak najwięcej praktycznych kwestii, na co zwracać uwagę, jak sobie radzić w korkach itp.
  13. https://www.youtube.com/watch?v=gDkPQg9tySQ Niesamowicie nieszczęśliwy wypadek. Kierowca smarta wymusił pierwszeństwo. Mogło się skończyć tylko na przetarciu, czy też jakimś lekkim złamaniu, a skończyło się na urwaniu nogi. :sad:
×
×
  • Create New...