Skocz do zawartości

Czy hermetyk może zastać użyty jako szczeliwo ?


DZIKOWSKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No chyba żartujesz kolego. Jeśli jest problem z kupnem uszczelki to są spece od ich dorabiania. Powiedz, zeby dorobili ci uszczelkę identyczną jak stara, czyli z blachy. Mi kiedys dorobili z takiego azbestowego materiału, nazywało sięto chyba klingeryt i były cyrki z zaciąganiem oleju pod uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice silników typu v-twin (lata osiemdziesiąte) składane są z trzech elementów. Oczywista oczywistość,że musi być uszczelka POD głowicą,ale co do uszczelki ,która łączy dwa elementy w których pracuje wałek rozrządu producent nie przewiduje uszczelek że tak to nazwę "materiałowych" tylko użycie szczeliwa i tu też moje pytanie czy hermetyk będzie się nadawał?

JJANK wiedz,że uszczelki też dorabiam tylko że z map nawigacyjnych używanych w żegludze ale do mojego v-twin nie będą dobre ze względu na małą grubość i klingieryt będzie alternatywą. Pod głowice myślę dorobić uszczelkę z miedzi. Ponoć dobrze przekazuje ciepło.Prawda to?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Mam pytanie jak w tytule?-czy hermetyk może zostać użyty jako szczeliwo przy składaniu głowicy?

Hermetyk nigdy nie był i nie jest uszczelnieniem nadającym się do głowic. Możesz go z czystym sumieniem postawić na półce "preparaty historyczne" i zapomnieć o jego istnieniu. Świat poszedł do przodu i era hermetiku minęła bezpowrotnie. A wracając do uszczelki to nie pozostaje nic innego jak zamówić nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba żartujesz kolego. Jeśli jest problem z kupnem uszczelki to są spece od ich dorabiania. Powiedz, zeby dorobili ci uszczelkę identyczną jak stara, czyli z blachy. Mi kiedys dorobili z takiego azbestowego materiału, nazywało sięto chyba klingeryt i były cyrki z zaciąganiem oleju pod uszczelką.

 

Tak a najlepiej w Polsce wychodzi dorabianie banknotów euro, podobno były jak oryginały :icon_biggrin:

Jeżeli jest możliwość kupienia fabrycznej lub aftermarkt to jaki jest sens wykonywanie fałszywek?

Można oczywiście dorobić z miedzi tak jak od wielu lat robi to znana firma Yoshimura ale jest jedno ale - czy takie dorobienie będzie tańsze? bo nikt za darmo nie napisze programu do wycinarki wodnej.

A mostek wałka rozrządu wypada poskładać zgodnie z manualem bo tam jest podpowiedź jakiego uszczelniacza powinniśmy używać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dorobienie do jedno cylindrowca uszczelki z miedzi panowie z okolic Gorzowa życzą sobie 90 zł-podałem im rozmiar uszczelki z shadow bo jest podobnej wielkości.Co myślicie na temat planowania głowicy jedno cylindrowca? Rozumiem,że w rządówkach jest to konieczne ale czy u mnie też? Muszę uwzględnić wymiar uszczelki po planowaniu

 

Co do euro to słyszałem,że gdy unia zaczęła wprowadzać euro to w Polsce były już podrabiane do takiej perfekcji,że wtopa była po stronie wymiarów banknotów a nie złych zabezpieczeń. :clap:

Może ktoś został z tej ekipy i dorobi mi uszczelkę :flesje:

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starych oplach astrach też głowice dokręca się z dwóch części jednymi śrubami , i między tymi dwiema częściami nie ma uszczelki - więc stosuje się hermetyk . Można używać go również do pokropienia na gwinty śrub żeby sie nie odkręcały itp . Dobrej klasy hermetyk i cieniutko nakładasz i jest dobrze . Mówie tu o miejscach styku metalu z metalem gdzie producent nie stosuje tam uszczelek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie czyszczenia owych głowic zauważyłem zaszklone szczeliwo ale nie mam pojęcia co to było w każdym razie podobne do hermetyku i tak postanowiłem zapytać czy się nada.

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie rację. Kiedyś, nie było czegoś takiego ( w Polsce), jak loctite. Był hermetyk. Na tym składało się połówki silnika. Zastępował też uszczelki. Dziś mamy Loktite, więc możesz śmiało go użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak a najlepiej w Polsce wychodzi dorabianie banknotów euro, podobno były jak oryginały :icon_biggrin:

Jeżeli jest możliwość kupienia fabrycznej lub aftermarkt to jaki jest sens wykonywanie fałszywek?

Można oczywiście dorobić z miedzi tak jak od wielu lat robi to znana firma Yoshimura ale jest jedno ale - czy takie dorobienie będzie tańsze? bo nikt za darmo nie napisze programu do wycinarki wodnej.

A mostek wałka rozrządu wypada poskładać zgodnie z manualem bo tam jest podpowiedź jakiego uszczelniacza powinniśmy używać.

 

to nie kwestia programu a tylko rysunku w odpowiednim formacie - a to zrobi byle student za parę PLN. jeśli podeślesz normalny rysunek to poproszę kumpla o transformację na jakiś elektroniczny format. zanosisz potem plik i masz od razu wycinane i płacisz tylko za cięcie. zastanawiam się również czy nie dałoby się miedzi ciąć laserem? a hermetyków różnych teraz tyle, że znajdziesz coś odpowiedniego do swoich potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...