murgal Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 (edytowane) Witam, Pytanie nie zadaje w swoim imieniu. Mianowicie, kolega posiada CBR F3 98r, klocki wymienił niedawno, jakieś 3 miesiące temu. Kilka dni temu, gdy jeździł po mieście i zatrzymaniu na światłach z przedniej części motocykla wydobywał się dym, wjechał na przystanek, z jednego z zacisków przednich wydobywał się dym. Dojechal jakoś do domu, po rozebraniu klocki przy tym zacisku były jakby ze szkła, kruszyły się. Co doprowadziło do takiego stanu? Edytowane 11 Października 2011 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Dokładnie je zeszklił. Klocki po wymianie należy dotrzeć do tarczy i przez przynajmniej 100 kilometrów ostro nie hamować.Jednakże przypuszczam, że tu jest inny problem. Tłoczek nie wraca i cały czas klocek drze tarcze. Jak się kolega weźmie za heble solidnie to może cebra moc odzyska. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 12 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Zaciski nissin... Miałem problemy, ale z tylnym. Przyblokował się i załapałem, że coś nie tak przy odpuszczeniu gazu przed skrzyżowaniem. Niestety było już za późno. Tarcza wyglądała jak 20 letnia patelnia mojej babki. :biggrin: Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Kłania się niedbała wymiana klocków hamulcowych. Teraz nie pozostaje nic innego jak rozebrać zaciski, wszystko poczyścić, prawdopodobnie zamontowac zestaw nowych uszczelek i prawidłowo zmontować. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Przesmarować też specjalnym środkiem tłoczki oraz klocki pastą miedziową. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Przesmarować też specjalnym środkiem tłoczki oraz klocki pastą miedziową.aby tylko nie smarował strony ciernej :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Mój kolega na praktykach spryskał kolesiowi smarem tarcze hamulcową zamiast prowadnic :banghead: dostał niezłą zjebkę od mechanika :icon_biggrin: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Ma wszystkie klepki w głowie, czy tylko udaje? Kogoś takiego nie dopuszczał bym do motocykla. Łopata i kopanie rowu to dostatecznie zaawansowany zestaw roboczy dla tego pana :). PS. Oczywiście, że do składania tłoczków używamy specjalnego smaru (silikonowego, taki przezroczysty, zazwyczaj do kupienia w dowolnym sklepie motocyzacyjnym w małej, niebieskiej tubce ;)), ewentualnie płynu hamulcowego (tak samo ułatwia montaż, ale nie zabezpiecza tak jak ten specjalny smar). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Wczoraj ogarneliśmy heble, kupił taką pastę do tłoczków, stare klocki przetarliśmy papierem ściernym żeby pozbyć się tej "spalonej" warstwy. Wrzuciliśmy przednie koło na stojak, i kręci się już swobodnie, chodź lekki opór stawia, ale tak chyba ma być? Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Jeśli kręci się swobodnie to jest ok. Jeśli stawia za duży opór lub miejscowo to może okazać się, ze wypaczył tarczę po przegrzaniu. Jednak najpierw wypada się przejechać i sprawdzić czy nie pulsuje klamka lub też nie ma wibracji na kierownicy. Jeśli nie będzie żadnych złych symptomów i heble będą ok to niech cieszy się i śmiga. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Lekkie obcieranie kloacków o tarcze jest dopuszczalne. Nawet nowe motocykle tak mają. Nie może być to jednak duży opór. Daj się klockom dotrzeć i sprawdż ponownie. Czy dobrze oczyściłeś cały zacisk? Demontowałeś tłoczki, czy poszło trochę "na odwal"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 14 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Wyczyściłem, miedziakiem prowadnice i klocki przetarte. Tłoczki wysuneliśmy do prawie wypadnięcia, przetarłem drobnym papierem z nalotu, potem lekko benzyna ekstrakcyjną odtłuściłem i położyłem tą pastę. Wszystko śmiga ;) Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Warto bylo wypchnac calkowicie tloczki i wyciagnac wewnetrzne uszczelki, czesto w rowku robi sie taki osad z plynu dzieki ktoremu uszczelka za bardzo "trzyma" tloczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Tak jak kolega wyżej napisał. Wysunąć tłoczki całkowicie i wyciągnąć uszczelki. Wyskrobać z rowków nalot a tłoczki umyć najlepiej było w benzynie a nie trzeć papierkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Wyczyściłem, miedziakiem prowadnice i klocki przetarte. Tłoczki wysuneliśmy do prawie wypadnięcia, przetarłem drobnym papierem z nalotu, potem lekko benzyna ekstrakcyjną odtłuściłem i położyłem tą pastę. Wszystko śmiga ;) Już kilka razy pisałem i powtórzę NIE WOLNO używać papieru ściernego podczas czyszczenia tłoczków hamulcowych czy co gorsze cylinderków w miejscu współpracy z tłoczkami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.