Skocz do zawartości

wymiana łańcuszka rozrządu


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

więc co i jak muszę rozebrać ?? jakich niespodzianek sie spodziewać (śruby na klej, lewe gwinty itp) ??

 

z górą i zdjęciem wałka rozrządu sobie poradzę tylko co i jak u dołu ??

czy to normalne że przy przebiegu nieco ponad 10 tys lańcuszek jest do kosza ?? sprawdzę jeszcze czy napinacz sie czasem nie zablokował.....

 

wnioskuje że jest do wymiany bo palcem idzie odciągnąć go(ba odciągnąc to mało powiedziane jakby się uparł to pewno bym go zdjął bez wyciągania napinacza :D ) od zębatki wałka rozrządu to chyba nie jest ok :D ?? no i jak ostatnio nim jeździłem to miałem wrażenie że rozrząd sie przestawia bo nieraz jechał 40km/h na gwałtowne otwarcie manetki dusił się no i tak sie toczę opór gaz , nagle lekkie szarpnięcie i ciśnie 60km/h (po dźwięku już słychać że inne ma obroty silnik) na 3/4 ruchu manetki :D potem po schamowaniu rozpędzał się nieraz normalnie a nieraz znowu 40km/h na oporze gazu i bardzo niskie obroty.....i znowu czasem szarpnął i szedł 60 czasem toczyłem się przez 20km 40km/h....

 

potem pod długim postoju w ogóle nie chciał odpalić, prawie spaliłem rozrusznik, akumulator padł(2 raz w jego 2 letniej histori ładowałem orginalny chiński akumulator moto-jednak nie są takie złe :D ) w końcu zapalił po chyba 10 minutach kręcenia z przerwami a było +6 i miał za sobą tygodniowy postój.....

 

z góry dzięki za pomoc

 

do szanownej moderacji=to nie jest keeway tylko chiński skuter więc jak ktoś coś robi nie mając o tym zielonego pojęcia to prosiłbym żeby temat powrócił do działu gdzie powinien być skoro mamy tak poćwiartowane forum i dbamy o porządek....

 

jeśli błąd forum przepraszam za kłopoty....

 

z góry przepraszam za utrudnienia :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy widzisz jakąś różnicę pomiędzy silnikami ?

Jest to kolejna mutacja silnika 49cc 4T a jako pierwsza fabryka Baotian

Wracając do Twojego tematu:

Masz silnik do rozbiórki a przy okazji kilka innych części do wymiany :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy widzisz jakąś różnicę pomiędzy silnikami ?

 

nie wiem nie znam się, ale w moim wydaniu jest chiński więc dbam o poprawność informacji :D...

 

Masz silnik do rozbiórki a przy okazji kilka innych części do wymiany :icon_biggrin:

 

nie chce być zarozumiały ale to akurat wiem :D

 

szukam dokładnego opisu co i jak krok po kroku, żeby nie doszło do sytuacji że napotkam mocno dokręconą śrubę z lewym gwintem(akurat wiem że przy wale korbowym zdarzają sie lewe gwinty) i założe 2m rury na klucz i przy próbie odkręcenia urwę kawałek wału korbowego :D

 

pozatym gdzie powinna być uszczelka a gdzie nie i tego typu sprawy....

chciałem zrobić to zgodnie bez sztuką bez niebezpiecznych eksperymentów wynikających z niewiedzy.....

na chwilę obecną wiem że muszę spuścić olej i zdjąć pasek napędowy wraz z wariatorem a u góry odkręcić wałek rozrządu i na tym moja wiedza sie kończy...

trzeba wyciągać cały silnik z kołem ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak musisz rozpołowic cały silnik tak po krótce.

Głowice z cylindrem tez musisz zdjąć jak coś to pisz bo takie sprzęty często naprawiam

A co do pytania czy możliwe że łańcuch po 10 tyś jest wyciagniety to odpowiadam tak tez sie spotkałem ostatnio takim czymś przy 12 tys

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak będziesz składał na nowym łańcuchu może się okazać że kilka razy będziesz jeździł do sklepu go wymieniać zanim trafisz na dobry.

ilość ogniw będzie się zgadzać ale będzie albo za krótki albo gorszy niż ten co był :icon_mrgreen:

 

 

silnik wyjmij cały na stół, szybciej i można dokładnie obejrzeć cały

do dokręcania głowicy użyj dynamometra , 20nm

 

z silnikiem powinieneś się uporać w 4h na spokojnie

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz składał na nowym łańcuchu może się okazać że kilka razy będziesz jeździł do sklepu go wymieniać zanim trafisz na dobry.

ilość ogniw będzie się zgadzać ale będzie albo za krótki albo gorszy niż ten co był :icon_mrgreen:

 

a nie da się kupić np dida do tego silnika czy jakiś bardziej ,,firmowy'' ?? zębatek rozumiem że się nie wymienia tylko prowadnice jak są zużyte (są w ogóle w tym silniku :D )?? napinacz jest zwykły mechaniczny taki jak w endurakach, cofnąć po wymianie łańcuszka i tyle ??

 

myślałem że da się jakoś obejść rozwalanie tego na części pierwsze tymbardziej że jakość chińskich cześci jest jaka jest.......jak 2 raz regulowałem zawory ukręciłem śruby od pokrywy, potem znowu coś wykręcałem to znowu śrubę ukręciłem :D

 

no ale nic w weekend usiąde..

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągnij sobie serwisówkę. Znajdziesz ją na zagranicznych forach. Mam wersję papierową, ale zeskaować mogę dopiero w weekend.

Przy 10K łańcuszek może już być wychełstany - takie życie Chińczyka. Łańcuszek znajdziesz didowski spokojnie. Jeśli nie chce ci się rozbijać silnika na pół, możesz po prostu rozkuć łańcuszek na silniku, przyczepić do niego stary i przeciągnąć. Zakuwasz nowy na silniku i jazda.

Na twoim miejscu rozbiłbym ten silnik na pół. Niespodzianek żadnych nie ma, trzeba tylko uważać na to co się robi. Najpierw pozdejmuj osprzęt - wariator i elektrownię i potem lecisz od góry - pokrywa, wałek, napinacz, glowica, cylinder tłok. Zmień przy okazji łożyska na wale korbowym i uszczelniacze. Widziałem chińczyki z 20K na blacie co prawda, ale to ewenementy. Uważaj przy składaniu wszystkiego do kupy na uszczelki. Zdarzają się niedokładnie wycięte, które częściwo zasłaniają kanał olejowy idący cylindrem.

 

I zaopatrz się w klucz dynamometryczny. Chińskie śrubki są co prawda miękkie, ale te na silniku trzymają jeszcze jakąś przyzwoitą jakość. Jak poukręcałeś śrubki pokrywy zaworów, to znaczy że czucia w ręce nie masz kompletnie.

 

Łańcuszek znajdziesz didowski spokojnie. Jeśli nie chce ci się rozbijać silnika na pół, możesz po prostu rozkuć łańcuszek na silniku, przyczepić do niego stary i przeciągnąć. Zakuwasz nowy na silniku i jazda.

Jak już masz zrzucać garnek i czapkę, to może warto od razu zrobić podmiankę na większą pojemność? Tylko ciężko znaleźć fajną głowicę - taką, która oprócz podtoczenia na większy tłok ma również większe zawory.

Edytowane przez saska251

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie obejść bo jak go na wał założysz jak jest już zakuty.??

Zębatka to integralna czesć wału prowadnice są ale raczej sie mocno nie zurzywaja po tym przebiegu

Napinacz wykręcasz górną sróbkę wyjmujesz spręzyne cofasz go zakręcasz w karter wkładasz spręzyne i zakręcasz górną śróbkę

jeśli nie masz wyczucia w dłoni że ukręcasz śróby to marnie widzę tą naprawę

Do chinczyka 4T jest jeden typ łańcucha nie spotkałem się z renomowana firma która go produkuje

Rozkuwania nie polecam chyba ze kupi sie rozkuty ale potem problem z zakuciem też pewnie bedzie w domowych warunkach

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możemy kupić łańcuszek w całości i go założyć rozpoławiając silnik - to jedna droga. Druga droga to założyć łańcuszek rozrządu DIDa i zakuwkę do tego - patrząc po fiszkach będzie pasował SCA-0404A SDH i w tym momencie odpada nam problem rozbierania pieca bo przeciągamy łańcuch i zakuwamy go. Spotkałem się również z chińskimi łańcuszkami gdzie dawali zakuwkę w komplecie - ale to było dość dawno i nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi...

 

w sumie to wypadałoby do silnika zajrzeć bo zrobiłem chyba 500km bez luzu zaworowego na bodajrze ssącym niewykluczone że przyda się docieranie gniazd....

 

Nie da sie obejść bo jak go na wał założysz jak jest już zakuty.??

 

jedyny motocykl w jakim robiłem wymianę to suzuki drz400E i tam odkręcało się napinacz wałki rozrządu a potem pokrywę prawą , sprzęgło i następnie zębatkę na wale, jedną prowadnicę i potem normalnie wsuwałeś zakuty łańcuszek w studnię w cylindrze następnie na zębatkę na wał i zębatkę do wału i składamy i cylindra nie trzebabyło ściągać (aczkolwiek jedna prowadnica była tak zamocowana że trzebaby zdjąć głowicę ale nie wymagała wymiany)

 

 

tutaj skoro zębatka jest integralną częścią wału taki patent nie przejdzie ale ja o tym nie wiedziałem :D

 

Rozkuwania nie polecam chyba ze kupi sie rozkuty ale potem problem z zakuciem też pewnie bedzie w domowych warunkach

 

wszyscy odradzają i wolałbym jednak dmuchać na zimne i kupić zakuty...

 

Jak już masz zrzucać garnek i czapkę, to może warto od razu zrobić podmiankę na większą pojemność? Tylko ciężko znaleźć fajną głowicę - taką, która oprócz podtoczenia na większy tłok ma również większe zawory.

 

nie chce :D zależy mi na ekonomi on palił na początku 1.8-1.9 w trasie potem jak zaczął słabnąc to zaczął zbliżać się do 2.5 mimo wymian filtra i świecy na czas więc generalnie mnie to odpowiadało do tego stopnia że nawet blokad mu nie zdjąłem :D coprawda toczy się 50km/h ale coś za coś na miasto styka czy na traskę 20-50km kiedy nie mam kasy :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da sie obejść bo jak go na wał założysz jak jest już zakuty.??

Zębatka to integralna czesć wału prowadnice są ale raczej sie mocno nie zurzywaja po tym przebiegu

Napinacz wykręcasz górną sróbkę wyjmujesz spręzyne cofasz go zakręcasz w karter wkładasz spręzyne i zakręcasz górną śróbkę

jeśli nie masz wyczucia w dłoni że ukręcasz śróby to marnie widzę tą naprawę

Do chinczyka 4T jest jeden typ łańcucha nie spotkałem się z renomowana firma która go produkuje

Rozkuwania nie polecam chyba ze kupi sie rozkuty ale potem problem z zakuciem też pewnie bedzie w domowych warunkach

pozdr

 

zębatka rozrządu nie jest integralną częścią wału korbowego. Technologicznie jest to oddzielna część ale jest jedno ale :icon_biggrin: nie powinno się jej po zdemontowaniu ponownie używać ponieważ jest bardzo ciasno wprasowana na czop wału korbowego bez jakiegokolwiek klina.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

jedyny motocykl w jakim robiłem wymianę to suzuki drz400E i tam odkręcało się napinacz wałki rozrządu a potem pokrywę prawą , sprzęgło i następnie zębatkę na wale, jedną prowadnicę i potem normalnie wsuwałeś zakuty łańcuszek w studnię w cylindrze następnie na zębatkę na wał i zębatkę do wału i składamy i cylindra nie trzebabyło ściągać (aczkolwiek jedna prowadnica była tak zamocowana że trzebaby zdjąć głowicę ale nie wymagała wymiany)

 

 

 

 

W ten sam sposób zmieniałem łańcuch w Piaggio chyba X9 tam natomiast zdjołem z czopu koło pompy oleju wraz za łańcuszkiem i na zębatke założyłem łańcuch

 

zębatka rozrządu nie jest integralną częścią wału korbowego. Technologicznie jest to oddzielna część ale jest jedno ale :icon_biggrin: nie powinno się jej po zdemontowaniu ponownie używać ponieważ jest bardzo ciasno wprasowana na czop wału korbowego bez jakiegokolwiek klina.

Zgadzam sie jednak nazwałem że jest integralna ponieważ w razie jej zużycia/uszkodzenia nie opłaca sie jej wymieniać lecz przy tych cenach cześci do tego silnika kupić nowy wał

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko luz, chinola łatwiej ogarnąć niż WSK 125. :icon_mrgreen:

 

Co z tego że 4T, wystarczy wiedzieć co i jak ze znakami na wale.

 

 

Całą jednostkę wyjmujesz z ramy czyli odpinasz linkę/przewód tylnego hamulca, linki i kable gaźnika, iskrownika itp. Odkręcasz amortyzator, szpilki z przodu silnika i całość Ci wyjeżdża, razem z podstawką centralną więc podstaw coś pod skuter przed wyjęciem szpilek. Jednostka na stół i zdejmujesz śmieci typu pokrywy, osłony, podstawkę, tylne koło itd.

 

 

Klucz pneumatyczny będziesz potrzebował do nakrętki wariatora i magneta. Do tego ściągacz do magneta, są różne rodzaje średnic gwintów. Ściągacz kupisz w sklepie z chinolami, za kilkanaście zł.

 

Jeśli nie masz pneumata do zanim wyjmiesz silnik z ramy spróbuj odkręcić te nakrętki, będzie łatwiej trochę. Obie mają normalny gwint z tego co pamiętam, ale nie jestem na 100% pewien.

 

 

Zdejmujesz króciec gaźnika, plastikowe osłony cylindra. Odkręć cały napinacz łańcuszka. Potem pokrywę głowicy i z boku głowicy/cylindra, równolegle do osi tulei cylindra są 2 długie śruby M6 na klucz 8mm, odkręć je. Potem odkręć mostek wałka rozrządu, nakrętki i podkładki dobrze schowaj bo muszą wrócić tam gdzie były. Wtedy należy odkleić głowicę od cylindra, następnie cylinder od bloku. Nie pogub tulejek ustalających a jeśli któreś siedzą w gniazdach to nie próbuj ich wyciągać, są wykonane z tego co reszta chinoli - z gównolitu, gną się w dłoni, taki urok tej ich ekologicznej stali.

 

Z prawej strony bloku szukasz śrub bloku silnika, pod iskrownikiem i w okolicach. Wykręcasz je, sprawdzasz czy którejś nie przeoczyłeś. Jeśli wszystko jest OK to blok możesz rozkleić.Wał powinien został w lewej połówce jako że łańcuszek tam go trzyma. Wyjąć wał z lewej połówki to też pierdologia bo łańcuszek będzie się haczył na kole zębatym przy wysuwaniu wału.

 

Jeśli łożyska główne wału masz zużyte to nie myśl o ich wymianie. Są drogie a żeby wymienić potrzeba specjalisty który słono skasuje. Nowy wał z założonymi już łożyskami jest o połowę tańszy.

 

Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. :icon_mrgreen:

 

 

Pewnie coś pominąłem albo niejasno napisałem. Poprawcie mnie jeśli tak jest. Chinoli nie tykałem od ponad roku.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...