mrletter Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Po pierwsze witam wszystkich uzytkowników. Co do stuków to juz poczytałem mnóstwo tematów.. ale mój jest wyjątkowy. Od początku. Posypało się sprzęgło kompletnie rozleciał się kosz sprzęgłowy. Po wyczyszczeniu silnika wymianie filtra oleju i założeniu takiego samego sprzęgła słychać stuki. Częstotliwość podobna do pracy zawórów tylko odgłos jest o wiele bardziej intenywnijeszy. Sprawdziłem napinacz rozrządu, pompę oleju ktora napędzana jest koszem, alternator.. i juz nie mam pomysłow. Napewno odpada również kosz. Próbowałem bez tarcz, na starym ze zdemontowanym trybem napędzającym pompe oleju i dalej nic. Jak zdjety jest kosz nie słychać stuków. Jak tylko założe to słychac. Pytanie. Czy możliwe że drgania są przenoszone na kosz i przez to stuki si eo wiele bardziej nasilają? Znajomy twierdzi ze może panewka lub zawór. No tak. Ale co ma piernik do wiatraka. Czy awaria sprzęgła mogla miec wpływ na panewkę lub zawory. Dodam że stuki są mniej słyszalne jak motor ,,ciągnie" np na 2 i troszke gazu prawie cisz,, puszczam gaz stuka. No juz nie mam pomysłow. CZy ten kosz jakis kijowy. Ale co może w nim drzec jak jest założony bez tarcz.??Jeszcze sprawdzę pompę wody (chyba ze ktos odradzi ze to nie ma sensu bo nie znam jej budowy i nie wiem czy są tam jakies tryby ktore mogą postukiwać). Dzwięk definitywnie słychac na dole silnika od strony sprzęgła i po przeciwnej. I zastanawiające jest co miało wpływ ze tak posypał się kosz. Zmęczenie materiału?? pozdrawiam i z góry za wszelkie ciekawe sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Odpalałeś bez napędu pompy oleju? - Gratuluję pomysłowości. Druga sprawa że sprawdź czy wszystkie części kosza wydłubałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrletter Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Odpalałeś bez napędu pompy oleju? - Gratuluję pomysłowości. Druga sprawa że sprawdź czy wszystkie części kosza wydłubałeś.Nom.. odpalałem ale na gora 5 s. Wiem wiem ...ale juz mnie trafiało a to był prosty sposób by wykluczyć pompe oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 (edytowane) Po pierwsze witam wszystkich uzytkowników. Co do stuków to juz poczytałem mnóstwo tematów.. ale mój jest wyjątkowy. Od początku. Posypało się sprzęgło kompletnie rozleciał się kosz sprzęgłowy. Po wyczyszczeniu silnika wymianie filtra oleju i założeniu takiego samego sprzęgła słychać stuki. Częstotliwość podobna do pracy zawórów tylko odgłos jest o wiele bardziej intenywnijeszy. Sprawdziłem napinacz rozrządu, pompę oleju ktora napędzana jest koszem, alternator.. i juz nie mam pomysłow. Napewno odpada również kosz. Próbowałem bez tarcz, na starym ze zdemontowanym trybem napędzającym pompe oleju i dalej nic. Jak zdjety jest kosz nie słychać stuków. Jak tylko założe to słychac. Pytanie. Czy możliwe że drgania są przenoszone na kosz i przez to stuki si eo wiele bardziej nasilają? Znajomy twierdzi ze może panewka lub zawór. No tak. Ale co ma piernik do wiatraka. Czy awaria sprzęgła mogla miec wpływ na panewkę lub zawory. Dodam że stuki są mniej słyszalne jak motor ,,ciągnie" np na 2 i troszke gazu prawie cisz,, puszczam gaz stuka. No juz nie mam pomysłow. CZy ten kosz jakis kijowy. Ale co może w nim drzec jak jest założony bez tarcz.??Jeszcze sprawdzę pompę wody (chyba ze ktos odradzi ze to nie ma sensu bo nie znam jej budowy i nie wiem czy są tam jakies tryby ktore mogą postukiwać). Dzwięk definitywnie słychac na dole silnika od strony sprzęgła i po przeciwnej. I zastanawiające jest co miało wpływ ze tak posypał się kosz. Zmęczenie materiału?? pozdrawiam i z góry za wszelkie ciekawe sugestie.Mógł ktoś wcześniej kosz próbować reanimować w bliżej nieznany sposób i dlatego się rozleciał. Ludzie różne rzeczy robią, kleją, spawają... Może głupie pytanie ale podkładki nie zapomniałeś czasem pod koszem ? A łożyska ci nie uszkodziło bo "wybuchu" starego kosza" ? Edytowane 17 Września 2011 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 A kosz nie jakiś wyjechany masz ?? bo skoro tak sie dzieje tylko z koszem to coś z nim nie tak jest ewentualnie jakiś luz dostaje gdzieś.. a jak się rozleciał ? Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoodent1 Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Jak wymianiałeś kosz to w komplecie z łożyskiem?Panewka by stukała cały czas mocniej po rozgrzaniu oleju i zwiększało by się tempo wraz z obrotami.Z opisu wynika że stuka bez obciążenia bo tylko jak silnik schodzi z obrotów czy po prostu wtedy mocniej stuka?Sprawdź zębatkę zdawczą, wałek zdawczy.Sprawdź czy i jak stuka na luzie jak na biegu.Z obciążeniem i bez. Po za tym sprzegło pracuje w dużej pustej w większości przestrzeni stąd wszystkie dźwięki tam są najgłośniejsze.Tak było u mnie w fazerze słychać było w sprzęgle a była to panewka główna... Cytuj http://www.youtube.com/user/stoodent1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Stuka amotyzator sprzegla bedacy integralna czescia kosza.Wyrobione sprezyny na obwodzie kosza stukaja w trzymajacych je otworach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrletter Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Witam Panowie po krótkiej przerwie. Tak tylko dla rozwiania obaw. Z tym stukiem przejechałem ok 2 tys. Jak rozumię panewki można wykluczyć bo inaczej dawno szlag by je trafił... Dodam ze wymieniłem kosz, łożysko i nic. Jako że teraz mam dość duzo wolnego czasu a wiosnę już widać ;-)) to posprawdzam inne rzeczy. Napewno sprawdzę gorną część zawory głowica itd. Jak ktoś ma ciekawe teorie na co zwrocic uwagę to będę wdzieczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam Panowie po krótkiej przerwie. Tak tylko dla rozwiania obaw. Z tym stukiem przejechałem ok 2 tys. Jak rozumię panewki można wykluczyć bo inaczej dawno szlag by je trafił... Dodam ze wymieniłem kosz, łożysko i nic. Jako że teraz mam dość duzo wolnego czasu a wiosnę już widać ;-)) to posprawdzam inne rzeczy. Napewno sprawdzę gorną część zawory głowica itd. Jak ktoś ma ciekawe teorie na co zwrocic uwagę to będę wdzieczny. Pozdrawiam Zamontowałeś w silniku fabrycznie nowy kosz i łożysko ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrletter Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Zamontowałeś w silniku fabrycznie nowy kosz i łożysko ?Nowy nie ..-używke. Aż z ciekawośći zaraz sprawdzę ile kosztuje nowy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) bedzie okolo 2 tys pln kosztowal Edytowane 15 Lutego 2012 przez szynszyll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Nowy nie ..-używke. Aż z ciekawośći zaraz sprawdzę ile kosztuje nowy.. W takim razie nie powinno to nikogo dziwić, że nadal stuka a po kilku latach ponownie się rozleci.Jest tylko jeszcze jedno pytanie - jak odkręcałeś/dokręcałeś nakrętkę kosza sprzęgłowego ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrletter Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 (edytowane) Oczywiście nasadka. A co odkręcania wrzucałem jedynke i wystarczyło. Przy dokręcaniu taksamo plus hamulec tył. Nie blokowałem zadnym srubokretem ani nic. To kosz nowy odpada. Jako ze za motor dałem 3500 . Edytowane 15 Lutego 2012 przez mrletter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 A czy wiesz jakim momentem powinno się tę nakrętkę dokręcić? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrletter Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 (edytowane) wg instrukcjki 70 Nm Edytowane 16 Lutego 2012 przez mrletter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.