Skocz do zawartości

Stuki FZR


mrletter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze witam wszystkich uzytkowników.

 

Co do stuków to juz poczytałem mnóstwo tematów.. ale mój jest wyjątkowy.

 

Od początku. Posypało się sprzęgło kompletnie rozleciał się kosz sprzęgłowy. Po wyczyszczeniu silnika wymianie filtra oleju i założeniu takiego samego sprzęgła słychać stuki. Częstotliwość podobna do pracy zawórów tylko odgłos jest o wiele bardziej intenywnijeszy. Sprawdziłem napinacz rozrządu, pompę oleju ktora napędzana jest koszem, alternator.. i juz nie mam pomysłow. Napewno odpada również kosz. Próbowałem bez tarcz, na starym ze zdemontowanym trybem napędzającym pompe oleju i dalej nic. Jak zdjety jest kosz nie słychać stuków. Jak tylko założe to słychac.

 

Pytanie. Czy możliwe że drgania są przenoszone na kosz i przez to stuki si eo wiele bardziej nasilają? Znajomy twierdzi ze może panewka lub zawór. No tak. Ale co ma piernik do wiatraka. Czy awaria sprzęgła mogla miec wpływ na panewkę lub zawory. Dodam że stuki są mniej słyszalne jak motor ,,ciągnie" np na 2 i troszke gazu prawie cisz,, puszczam gaz stuka.

 

No juz nie mam pomysłow. CZy ten kosz jakis kijowy. Ale co może w nim drzec jak jest założony bez tarcz.??

Jeszcze sprawdzę pompę wody (chyba ze ktos odradzi ze to nie ma sensu bo nie znam jej budowy i nie wiem czy są tam jakies tryby ktore mogą postukiwać). Dzwięk definitywnie słychac na dole silnika od strony sprzęgła i po przeciwnej.

 

I zastanawiające jest co miało wpływ ze tak posypał się kosz. Zmęczenie materiału??

 

pozdrawiam i z góry za wszelkie ciekawe sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalałeś bez napędu pompy oleju? - Gratuluję pomysłowości. Druga sprawa że sprawdź czy wszystkie części kosza wydłubałeś.

Nom.. odpalałem ale na gora 5 s.

Wiem wiem ...ale juz mnie trafiało a to był prosty sposób by wykluczyć pompe oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze witam wszystkich uzytkowników.

 

Co do stuków to juz poczytałem mnóstwo tematów.. ale mój jest wyjątkowy.

 

Od początku. Posypało się sprzęgło kompletnie rozleciał się kosz sprzęgłowy. Po wyczyszczeniu silnika wymianie filtra oleju i założeniu takiego samego sprzęgła słychać stuki. Częstotliwość podobna do pracy zawórów tylko odgłos jest o wiele bardziej intenywnijeszy. Sprawdziłem napinacz rozrządu, pompę oleju ktora napędzana jest koszem, alternator.. i juz nie mam pomysłow. Napewno odpada również kosz. Próbowałem bez tarcz, na starym ze zdemontowanym trybem napędzającym pompe oleju i dalej nic. Jak zdjety jest kosz nie słychać stuków. Jak tylko założe to słychac.

 

Pytanie. Czy możliwe że drgania są przenoszone na kosz i przez to stuki si eo wiele bardziej nasilają? Znajomy twierdzi ze może panewka lub zawór. No tak. Ale co ma piernik do wiatraka. Czy awaria sprzęgła mogla miec wpływ na panewkę lub zawory. Dodam że stuki są mniej słyszalne jak motor ,,ciągnie" np na 2 i troszke gazu prawie cisz,, puszczam gaz stuka.

 

No juz nie mam pomysłow. CZy ten kosz jakis kijowy. Ale co może w nim drzec jak jest założony bez tarcz.??

Jeszcze sprawdzę pompę wody (chyba ze ktos odradzi ze to nie ma sensu bo nie znam jej budowy i nie wiem czy są tam jakies tryby ktore mogą postukiwać). Dzwięk definitywnie słychac na dole silnika od strony sprzęgła i po przeciwnej.

 

I zastanawiające jest co miało wpływ ze tak posypał się kosz. Zmęczenie materiału??

 

pozdrawiam i z góry za wszelkie ciekawe sugestie.

Mógł ktoś wcześniej kosz próbować reanimować w bliżej nieznany sposób i dlatego się rozleciał. Ludzie różne rzeczy robią, kleją, spawają...

Może głupie pytanie ale podkładki nie zapomniałeś czasem pod koszem ? A łożyska ci nie uszkodziło bo "wybuchu" starego kosza" ?

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kosz nie jakiś wyjechany masz ?? bo skoro tak sie dzieje tylko z koszem to coś z nim nie tak jest ewentualnie jakiś luz dostaje gdzieś.. a jak się rozleciał ?

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymianiałeś kosz to w komplecie z łożyskiem?

Panewka by stukała cały czas mocniej po rozgrzaniu oleju i zwiększało by się tempo wraz z obrotami.

Z opisu wynika że stuka bez obciążenia bo tylko jak silnik schodzi z obrotów czy po prostu wtedy mocniej stuka?

Sprawdź zębatkę zdawczą, wałek zdawczy.

Sprawdź czy i jak stuka na luzie jak na biegu.

Z obciążeniem i bez.

 

Po za tym sprzegło pracuje w dużej pustej w większości przestrzeni stąd wszystkie dźwięki tam są najgłośniejsze.

Tak było u mnie w fazerze słychać było w sprzęgle a była to panewka główna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Panowie po krótkiej przerwie. Tak tylko dla rozwiania obaw. Z tym stukiem przejechałem ok 2 tys. Jak rozumię panewki można wykluczyć bo inaczej dawno szlag by je trafił...

 

Dodam ze wymieniłem kosz, łożysko i nic. Jako że teraz mam dość duzo wolnego czasu a wiosnę już widać ;-)) to posprawdzam inne rzeczy. Napewno sprawdzę gorną część zawory głowica itd.

 

Jak ktoś ma ciekawe teorie na co zwrocic uwagę to będę wdzieczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie po krótkiej przerwie. Tak tylko dla rozwiania obaw. Z tym stukiem przejechałem ok 2 tys. Jak rozumię panewki można wykluczyć bo inaczej dawno szlag by je trafił...

 

Dodam ze wymieniłem kosz, łożysko i nic. Jako że teraz mam dość duzo wolnego czasu a wiosnę już widać ;-)) to posprawdzam inne rzeczy. Napewno sprawdzę gorną część zawory głowica itd.

 

Jak ktoś ma ciekawe teorie na co zwrocic uwagę to będę wdzieczny. Pozdrawiam

 

Zamontowałeś w silniku fabrycznie nowy kosz i łożysko ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy nie ..-używke. Aż z ciekawośći zaraz sprawdzę ile kosztuje nowy..

 

W takim razie nie powinno to nikogo dziwić, że nadal stuka a po kilku latach ponownie się rozleci.

Jest tylko jeszcze jedno pytanie - jak odkręcałeś/dokręcałeś nakrętkę kosza sprzęgłowego ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nasadka. A co odkręcania wrzucałem jedynke i wystarczyło. Przy dokręcaniu taksamo plus hamulec tył. Nie blokowałem zadnym srubokretem ani nic. To kosz nowy odpada. Jako ze za motor dałem 3500 .

Edytowane przez mrletter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...