SamotnyWilk Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Witam serdecznie całe grono motocyklowe i wszystkich forumowiczów! Pojawił się problem w moim SRADZIE z 1997 roku,był on w zasadzie od początku jak go kupiłem :( Motocykl cięzko odpala jak jest zagrzany silnik,trzeba długo kręcić,żeby zapalił,a czasami nie zapali w ogóle i muszę go pchnąć ,żeby nie rozładować całkiem akumulatora. Problem ten nie występuje jak silnik jest zimny ,motocykl wtedy odpala bez problemu od pierwszego obrocenia rozrusznikiem. Nie mam pojecia co jest grane,wymieniłem świece na nowe(NGK CR9E) i też nie pomogło,sprawdziłem wszystkie kostki,ale to też nie dało efektu,wiem też że ma ustawioną za dużą dawkę paliwa, Akumulator ma rok,świece też,synchro robione na początku tego sezonu,czasami też zdarza się ,że w ogóle rozrusznik nie kręci tylko słychać cykanie przekażnika. Pomóżcie bo nie wiem co robić z nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 wypada sprawdzić luzy zaworowe Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 (edytowane) Zainteresuj się rozrusznikiem. Twój przypadek nie jest pierwszym kiedy to po rozgrzaniu SRAD ciężko pali lub wcale mimo, że rozrusznik kręci. Najlepiej znajdź kogoś kto ma podobny motocykl i podmień rozrusznik, ew jeśli trochę sie znasz to sam przeprowadź inspekcję tegoż elementu. Edytowane 13 Września 2011 przez patrykt7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Panie Piotrze dziękuje za odpowiedz,fakt zawory nie były ruszane odkąd go mam,być może to jest właśnie przyczyna tego ,że tak cięzko odpala na gorącym ? Zainteresuj się rozrusznikiem. Twój przypadek nie jest pierwszym kiedy to po rozgrzaniu SRAD ciężko pali lub wcale mimo, że rozrusznik kręci. Najlepiej znajdź kogoś kto ma podobny motocykl i podmień rozrusznik, ew jeśli trochę sie znasz to sam przeprowadź inspekcję tegoż elementu. Rozrusznik kręci bardzo szybko dopuki ma jeszcze dobry prąd z akumulatora,niestety nie mam kolego ,który ma srada,a na mechanice znam się w stopniu podstawowym :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Luzy sprawdzone. Na płytkach zaworowych jest 0.10 na ssaniu i 0.20 na wydechu,czyli tyle ile podają katalogi. Zastanawia mnie rozrusznik,bo rozładowywałem akumulator w celu pełnego naładowania,no i motorek sobie stał na światłach,jasno świeciły a gdy chciałem go zapalić(akumulator był już słaby) to rozrusznik ani raz nie obkręcił chociaż powinien tak ?? Myśle jeszcze nad pompą paliwa,bo daje zbyt małe ciśnienie. Kolejna sprawa to czasami strzela mi w tłumik,mieszanka dostaje zapłonu właśnie tam,ale to nie zawsze. Jakieś pomysły sygestie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Sprawdz stan akumulatora, tzn poziom jego naladowania i jakosc ladowania.Wszystko masz opisane w watku o ladowaniu przyklejonego na forum.'Napisz jakie masz wyniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 2 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Sprawdz stan akumulatora, tzn poziom jego naladowania i jakosc ladowania.Wszystko masz opisane w watku o ladowaniu przyklejonego na forum.'Napisz jakie masz wyniki. Akumulator jest dobry,wymieniałem go na nowy niecały rok temu,trzyma prąd,a ładowanie też sprawdzałem.Na zapalonym silniku pokazuje 14.6V o ile dobrze pamiętam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 zmierz napięcie na aku podczas odpalania, wtedy, kiedy nie chce odpalić Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 To moze go zalamac psychicznie, saska - czy te 14.6V pokazywal z zapalonymi swiatlami ?Lepiej sprawdz to jeszcze raz.Stan aku tez warto sprawdzic przez zapalenie swiatel i zmierzenie napiecia aku po ich zapaleniu i po minucie od zapalenia. Wszystko na zgaszonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kichacz Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 ja tak kiedyś miałem w kolegi sradzie - robiliśmy wszystkie przypadki co tu wymieniliście i NIC . Po pewnym czasie doszedłem do takiego momentu że - przestawiłem wałki rozrządu o 180 stopni . Moto pali i cyka do dzisiaj , na zimnym i na rozgrzanym :) Wcześniej gdy były odwrócone o 180 dokładnie były takie same problemy jak opisujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radkas Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Była sprawdzana kompresja ?Może być sytuacja że krzywki na wałkach są "wywalone" i też mogą być takie objawy.Miałem tak w GSXF-ie 750. Zdaje się że to ten sam silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 14.6V pokazywal przy zgaszonych światłach,ładowanie ma dobre i myśle że to nie jest wina akumulatora bo on trzyma prąd. Spróbuje zrobić tak jak kolega saska251 napisał,przeczytałem gdzieś ,że jak przy kręceniu rozrusznikiem napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 10V to na bank rozrusznik wywalony,bo na rozrusznik prądu wystarczy a na dobra iskre do zapłonu już nie,i ciagle upieram się ze to własnie jest wina rozrusznika. Wałki nie wiem czy są odwrócone, był zmieniany łańcuszek rozrządu na nowy,ale przed zmianą też sie tak działo. Kolego radkas silnik w GSX-F jest inny niż w GSX-R Kompresja po 11 na każdym cylindrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 No niestety, 14.6V na zgaszonych swiatlach nie mowi nic jako ze zmierzyles napiecie "powierzchniowe" aku, jak to u nas nazywaja. Jakiekolwiek badania aku czy ladowania robimy przy zapalonych swiatlach czyli pod obciazeniem, bez tego takie badanie nic nie pokazuje. To ze aku "trzyma prad" moze byc niewystarczajace przy goracym silniku, gdy opory przeplywu pradu wzrastaja. Wowczas moze zdazyc sie sytuacja ze caly prad brany jest przez rozrusznik, a nie starcza na iskre.Typowy pokazujacy to przypadek to ten gdy moto zapala gdy ty zdejmujesz juz palec z przycisku startera.Oczywiscie uszkodzenia samego rozrusznika tez nie mozna wykluczyc, to jest po prostu nastepny etap po sprawdzeniu ze wszystko jest dobrze z ukladem ladowania.Tyle ze etap ten juz kosztuje bo wiaze sie z wizyta u elektryka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Dzieki za pomocne informacje!Dziś zmierzyłem mu napięcie na akumulatorze i więc tak :13.50 V - Napięcie przy wyłączonej stacyjce10.20V-10.10V - Podrzas kręcenia rozrusznikiem na ciepłym silniku13.90V - Na zapalonym silniku z włączonymi światłami14.60V - Na zapalonym silniku bez śiateł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 To jeszcze musisz napisac przy jakich obrotach to bylo mierzone bo powinno sie mierzyc przy 5000 obr. Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi