Skocz do zawartości

VTR 1000 SP-2 vs RSV 1000 R


Rekomendowane odpowiedzi

Sezon powoli dobiega końca i zaczynam myśleć o przesiadce na inny sprzęt w następnym. TLS jak dla mnie jest motocyklem zajebistym pod prawie każdym względem, ale chciałbym jednak coś bardziej rasowego i nowoczesnego, z lepszymi hamulcami i zawieszeniem. W grę wchodzi praktycznie tylko V-ka. Dlatego biorę pod uwagę Hondę i Aprilię (RSV od rocznika 2004 wzwyż). Bardzo mile widziane opinie osób, które jeździły na oby sprzętach. Po specyfikacjach widzę tylko, że Aprilia ma minimalnie mocniejszy silnik i jest 10 kg lżejsza.

Czego oczekuję od następnego motocykla? Hamulce i zawieszenie, j/w, łatwość jazdy po winklach, brzmienie (bardzo ważna sprawa :) ), niska awaryjność, trwałość (jak glebnę lekko na torze, to chce móc podnieść sprzęt i jeździć dalej), dostępność i cena części, poręczność. Czy mając crash pady, przy szlifie tłumiki dostają w dupę, czy nie (oba modele mają kominy zadarte w górę i są poprowadzone blisko zadupka)? Czy jest w ogóle możliwość założenia jakichś toreb bocznych, czy musiałby mi wystarczyć co najwyżej tankbag?

Jak wg Was wygląda zestawienie tych motocykli pod kątem wymienionych przeze mnie cech?

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie, natknąłem się na podobny temat dopiero teraz. w takim razie ten temat może stanowić odnośnik: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/123410-tl-vs-vtrrvt-vs-rsv/page__hl__vtr%2A.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda jest motocyklem typowym do którego części są dostępne bez większych problemów i w ludzkich cenach. Aprilia to egzotyka, dostępność części jest tragiczna, ceny z kosmosu, a o plastikach nawet nie Myśl. Włochom trzeba przyznać że robią ładne motocykle i dość bogato wyposażone, jednak jakość wykonania w stosunku do Japońskich jest jak z Ziemi na Marsa. Byle pierdoła Ci padnie i Będziesz się wkurzał nie mówiąc już o grubszych awariach. Słyszałem klank Hondy i Aprilii, Honda pracuje bardziej przyzwoicie, Rotax natomiast jak by ktoś nakrętek do silnika nasypał. Ja wyraziłem swoje zdanie, a Ty Zrobisz jak Będziesz uważał. Pozdro i szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aprilia nie ma dołu...coś nowego...jakoś wczoraj tego nie zauważyłem...

Brat na Radzymińskiej był szybszy niż 1198 S Corsa na tłumikach Only race...

a mi jak zwykle urwało głowę i nie mogę dalej myśleć...

Jedna uwaga, V-2, lub L-2 wymagają specyficzej jazdy, tu nie ma czasu na słabości, niedoskonałości... uwaga wzmożona i napięta jak baranie jaja...i trza myśleć szybciej niż komp w danym Biku...

Co do trwałości Apki, brat ma 2 sztukę, wcale jej nie katuje, ot to stanie sobie na przednie, czy tylne czasem, nigdy nie miał z nimi problemu...

Proponuję RSV 1000 R od 2007 roku na radialach i Ohlinsach z przodu, naprawdę jak taki sieczkobrzdęk jak ja wyczuł różnicę, to co dopiero jaki profi, czy półprofi??

Pozdr i uważajcie na siebie...

J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ceny w ASO Honda, to są kosmiczne. Wiem coś o tym.

No ale po co ASO jak jest ebay? Bo jeśli chodzi o serwis, to mam nadzieje, że są w Warszawie warsztaty, które radzą sobie z takimi niecodziennymi sprzętami jak SP-2 czy RSV, prawda?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, że są w Warszawie warsztaty, które radzą sobie z takimi niecodziennymi sprzętami jak SP-2 czy RSV, prawda?

 

Nie bardzo. Kasy wezmą w chooj a nie zawsze zrobią OK

 

Mi się Aprilią jeździ zajebiście - co do tego że silnik nie ma dołu - gdzie to wyczytałeś ??? RSV czy to zwykła czy Tuono przyspiesza lepiej niż SP1/SP2/TLR - serio. No i heble to naprawde super sprawa. Zawiechy - Pejser fajnie napisał, że ogólnie to w RSV silnik jest głównie po to żeby rozpędzić podwozie i mu potem nie przeszkadzać. Oczywiście o ile są dobrze wyregulowane. U mnie niestety nie są - ale już nie długo, wszystko idzie we w miarę dobrym kierunku :)

 

O Aprilii poczytaj na 4um Aprilii - sporo się dowiesz. Jak się wgra Map-2 - i zestroi z przelotowymi kominami, co mnie czeka - to nie ma żadnego szarpania z dołu - standardowo jest szarpanie od 2,5 do 4 tys. i to dosyć mocne.

 

Bagaż - sakwy odpadają chyba że takie malutkie - nie ma miejsca. Ja mam torbę Ventura - widziałeś zresztą. Dla mnie Tuono to narazie sprzęt najbardziej uniwersalny ze wszystkich chyba - jak dla mnie oczywiście, na miasto OK, w lekką trasę w 2 osoby OK, na tor - dla mnie OK. Zwykła RSV ma radykalną pozycję - dużo niżej niż w TLS masz ręce i mi by to akurat przeszkadzało.

 

No i jeszcze 2 ważne sprawy - jedna na + jedna na - :)

 

+ to że silnik Rotaxa ma suchą michę - nie da się go zatrzeć przy gumowaniu czy na torze - co jest np. dla mnie dosyć ważne

 

- spalanie, jest naprawdę duże, ale coś za coś

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zbiorniku przy cyklu miasto / trasa na 18 litrach średnio 180-200 km.

 

W trasie w 2 osoby z bagażem przy 160/170 - 7,5 litra

 

W trasie sam szybkim tempem - ok. 9

 

W mieście - 10 norma, a jak sie pałuje to 11/12 sie zdarza.

 

Na torze - nawet nie licze, po 40 min. jazdy non stop za wiele nie ma w baku :)

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do np.999 to pozycja jak dla mnie była w miarę wygodna, tylko podnóżki jak na moje wymagania nieodpowiednio ustawione...ale moto brata to pod niego robione...

Co do powera...to kiedyś było chyba porównanie z GSXR 750 150 KM...i podobnież wygrał GSXR...

Nie wierzcie tym testom, nie wiem kto to robił, ale brat z kolegą przeprowadzili porządny test wraz z zamianą motocykli i za każdym razem w każdym zakresie GSXR zostawał w tyle, a na hamowaniu walił w centrum zakrętu jakby nie miał powietrza w kołach...GSX wygrał jedynie pod względem spalania średnio spalał 0,5, do 1 litra mniej od RSV 1000...

Jak chcesz koniecznie szczegółów dot. Aprilki, to zadzwoń do mego brata, niech dokładnie Ci opisze co i jak...

podaję domowy i trzeba poprosić Michała: 086/2786601

Brat jeździ jednośladami 3 lata mniej niż ja czyli ok.29 lat, bo młodszy, ale za to ostrzej jeździ, ja to w porównaniu z nim to ciężki niedomaras :icon_eek: :icon_mrgreen:

Pozdr i uważajcie na blachary ( wstrętne kapelusznikowate puszki)

J-999

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kopa silnik na dole w porównaniu np do SV1000 czy starej poczciwej VTR1000F. Ma mega dziure jakby był to turbodiesel.

Wsiadając na rsv najpierw 2004roku potem na nowy model tuono za każdym razem byłem rozczarowany ot moja subiektywna ocena i mi sie nie mądrować,ze brat od 2 lat jezdzi i wie lepiej,ja tylko pisze co ja uważam i nie mam zamiaru ani ochoty z nikim sie kłócić i sprzeczać.Pozdrawiam

Edytowane przez C z e j e n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...