Skocz do zawartości

zakrety


oil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skończcie już pie**olić. Jak się ktoś chce ,naprawdę nauczyć jeździć po torze, to idzie na szkolenie.

Forum jest właśnie od pier**nia. Skąd wiesz, ile z osób prowadzących dyskusję trenuje, a ile lansuje się na starówce? Mi rady dużo pomagają, to dyskutuję :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie oglądania filmu "Biblia pokonywania zakrętów" Keith'a Code'a i są tam poruszone wszystkie aspekty, o których mowa na ostatnich stronach tego tematu. Na prawdę polecam, daje dużo do myślenia.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale w moim mniemaniu dyskusja na temat techniki jazdy powinna być na poziomie analizy poszczególnych elementów. Coraz bardziej szczegółowo.

Tym czasem w wiekszości przypadków jest to próba sforsowania własnych dziwacznych teorii przez ludzi którzy raczej nigdy na torze nie byli i chyba nie zdają sobie sprawy że są rzeczy bezdyskusyjne.

Są pewne aspekty o których dyskusja to po prostu strata czasu i tkwienie w miejscu. Tak jak napisał wcześniej Konrad, dostając na talerzu jakieś elementarne podstawy lepiej je wykorzystać niż tworzyć własne teorie.

Dlatego też lubię gdy jakiś element techniki jazdy jest uzasadniony zjawiskami fizycznymi czy konstrukcją motocykla. Wówczas jest 100% pewność że nie jest to wymysł kogoś komu się coś wydaje.

 

P.S. Piszę o torze, bo tak naprawdę tylko tam jeździmy technicznie, a tylko część przenosimy na drogę. A o technice jazdy w kontekście ograniczeń dróg publicznych to szkoda gadać.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie oglądania filmu "Biblia pokonywania zakrętów" Keith'a Code'a i są tam poruszone wszystkie aspekty

 

Właśnie dlatego, że ten film stanowi swego rodzaju punkt odniesienia, pytałem o zastosowanie rad w nim zawartych w praktyce :) Na filmie pokazywany jest poprawny układ ciała na Kawie i Hondzie CBR, które mają ewidentnie krótsze kanapy od Gixxera. Wczoraj przetestowałem Wasze sugestie odnośnie cofania tyłka aż do oporu i niestety jest lipa, bo w takim ułożeniu ledwo sięgam kolanami do baku, co raczej uniemożliwia prawidłowe "przylgnięcie" do maszyny. Zaraz spróbuję przykleić sobie ogranicznik przed zadupkiem i dam znać, czy jest lepiej :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie - jestem chory i uziemiony w chacie :icon_razz:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem, że takie tematy są fajne i można wiele z nich wynieść. Ja do tej pory co prawda odsuwałem się od baku, ale nigdy na tyle, że tyłkiem zaczepić się o drugą kanapę (tutaj w sumie pierwszy raz o tym przeczytałem). Dzisiaj przetestowałem ten patent, i jestem w szoku ile on daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jasne, że każdy ma inną budowę ciała, innej długości kończyny.

Theodor dobre i jasno tłumaczy zasady jak siadać na motocyklu, a Konrad że należy mając w głowie te zasady opracować sobie własną pozycję.

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum jest właśnie od pier**nia. Skąd wiesz, ile z osób prowadzących dyskusję trenuje, a ile lansuje się na starówce? Mi rady dużo pomagają, to dyskutuję :flesje:

 

Źle mnie zrozumiałeś. Miałem na myśli tych, którzy pomimo wielu uwag, od osób bardziej doświadczonych i tak wiedzą swoje. Ich się przekonać nie da, bo oni i tak wiedzą lepiej. teodor, konrad, yuby i parę innych osób, próbuje coś wytłumaczyć, ale do tych osób nic nie dociera. Niby chcą się czegoś dowiedzieć, a nie potrafią przyjąć konstruktywnej krytyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja jestem za stary, żeby się kłócić :icon_razz: Kiedyś wydawało mi się, że nie można zmieniać biegów w zwykłym samochodzie bez sprzęgła. A tu przewiózł mnie taki jeden Chojnacki i okazało się, że można.

 

To samo z pozycją na moto - dziś potrenowałem kilkadziesiąt razy i muszę przyznać, że odsunięcie się tyłkiem faktycznie podnosi stabilność moto (winkle pokonywane przy prędkości 80-130, pewnie przy większych prędkościach tym bardziej to działa). Mam poza tym wrażenie, że muszę mniej pracować rękoma, żeby kontrolować tor jazdy. Niby zawsze staram się pamiętać o trzymaniu rąk luźno, ale wszelkie korekty "przeciwskrętowe" wydają się łatwiejsze przy ustawieniu ciała, o którym piszecie.

Także dzięki! :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jasne, że każdy ma inną budowę ciała, innej długości kończyny.

Theodor dobre i jasno tłumaczy zasady jak siadać na motocyklu, a Konrad że należy mając w głowie te zasady opracować sobie własną pozycję.

Święta prawda :clap:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Wam powiem: dziękuję, siedzę sobie, czytam a potem wsiadam na moto i coś tam próbuję (oczywiście dostosowując teorię do moich możliwości, długości kończyn itd),i :icon_eek: - o kurcze - to działa !!! A że nigdy nie jest tak dobrze żeby nie mogło być lepiej więc dalej będę sobie tu zaglądać i pokornie próbować coś tam dla siebie wyciągnąć :D

pozdrawiam

"... zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji... "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah, mam dokładnie tak jak Mag.Śl. Niby wiedziałem, że nie należy trzymać stóp "na kaczkę" a kolanami należy ściskać zbiornik, ale było mi tak po prostu nie wygodnie. Gdy się odsunąłem od zbiornika tak aby między nim a mną zmieściła się pięść jest mi zdecydowanie wygodniej, a w zakrętach jadę dużo pewniej. To rzeczywiście działa!

2818.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...