Przemyslaw912 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 ja również nigdy nie wyważałem i nie widzę potrzeby ale dla próby chyba sobie wyważę i zobaczę czy jest jakaś różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Oj, przeginacie obaj u góry... Piotrze, nie sądzisz, że nawet tępienie nieuctwa wymaga kultury? To co napisałeś jest poniżej wszelkiej krytyki...pzdr Nie potrzebna jest kultura jeżeli moja ostra wypowiedź uratuje chociażby jedno ludzkie życie. Co kilka dni czytamy kolejne wiadomości o śmiertelnym wypadku bo kierowca z niewiadomych przyczyn opuścił swój pas jezdni i doprowadził do czołowego zderzenia lub wpadł do rowu. Znam przypadek z własnego podwórka sprzed dwóch lat kiedy to młody gniewny kupił powypadkowy motocykl z uszkodzonym amorem skrętu i chciał potrenować jazdę na kole, niestety shimmy poniosło go prosto do nieba a CBR1000RR rozpadł się na kawałki.A teraz do rzeczy - nawet w małym fiucie 126P nie da się jechać powyżej 90 kmh na niewyważonych kołach.Motocykl ma koła o dużo większej średnicy od samochodu i bardzo rzadko w markowych oponach (z wysokiej półki)podczas sprawdzania koła na wyważarce nie zachodzi konieczność zakładania ciężarka.Niestety nie potrafię się inaczej odnieść do tak durnego motocyklisty.Mam tylko nadzieję, że obrażony przeze mnie user nie ma własnego motocykla i tylko popisuje się na tym forum swoją umiejętnością obsługi komputera.Odpowiem także "kupie" - chłopcze ogarnij się i przestań robić z działu mechanika swoje prywatne GG. Jesli ktos nie jest pewien po co wywaza sie kola, to musi zrobic doswiadczenie.Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe.Wowczas dokladnie czuc po co to sie robi. Aby zrobić taką próbę należy wcześniej opanować technikę jazdy motocyklem.W 68 roku ubiegłego wieku podglądając mechaników klubu żużlowego Śląsk Świętochłowice zaczęliśmy wyważać koła w naszych Junakach przy pomocy ciężarków ołowianych kupowanych w sklepie dla wędkarzy. Teraz młodzież woli tankować paliwo do pełna nie dbając o własne życie lub do R1 zakładać po torowe opony łyżkami samochodowymi :biggrin:. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe. Co prawda mój nie jest dobrze zrobiony ale spokojnie setkę wyciąga .Koła mam wyważone statycznie ,ciężarek tył 35g przód 70g :) Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sgregor242 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe. Co prawda mój nie jest dobrze zrobiony ale spokojnie setkę wyciąga .Koła mam wyważone statycznie ,ciężarek tył 35g przód 70g :)To se obróć oponę w stosunku do felgi i wyjdzie Ci mniej.Bo to 70g woła o pomstę do nieba w moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 nie wyważenie powoduje duże wężykowanie motocykla szczególnie przy jeździe pod czerwone i szybkiej zmianie biegów, w momencie zmiany np z 4 na 5 przy bardzo wysokich obrotach następuje mocne wężykowanie i zamiatanie, oczywiste da się tak latać tylko po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 To se obróć oponę w stosunku do felgi i wyjdzie Ci mniej.Bo to 70g woła o pomstę do nieba w moto. Opony były oczywiście nowe , jak dętki i fartuchy .Powoli składam inne koło :) Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Odpowiem także "kupie" - chłopcze ogarnij się i przestań robić z działu mechanika swoje prywatne GG. Juz ci powiedzialem co mialem do powiedzenia. Jesli chcesz to powtorze: TWOJA STARA!!! Nie oczekuj szacunku jesli sam nie potrafisz go okazac. Ja nie szukalem zwady. Sam sie przyp****lasz a potem walisz ostrzezenia i blokujesz konta :banghead: . Jesli o mnie chodzi to koniec tematu. Niech kazdy jezdzi jak chce, niech wywaza kola albo nie. Nie mam zamiaru zbawiac swiata. Kazdy ma swoj rozum. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sgregor242 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 To se obróć oponę w stosunku do felgi i wyjdzie Ci mniej.Bo to 70g woła o pomstę do nieba w moto. Opony były oczywiście nowe , jak dętki i fartuchy .Powoli składam inne koło :)Trochę się nie rozumiemy.Nic nie musisz kupować.Spuszczasz powietrze odbijasz oponę od felgi.Teraz przekręcasz oponę w stosunku do felgi np tak aby miejsce opony które teraz jest nad zaworem znalazło się na dole.Pompujesz i na wyważarkę.Tak robiąc można znaleźć punkt w którym gramatury są mniejsze.Zazwyczaj wystarcza raz przesunąć i z 70g zejdzie na dużo mniej.No ale to powinien wiedzieć ten fachman co wyważał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Ależ dobrze sie zrozumieliśmy. To jest optymalne ustawienie , w innych połozeniach opony było jeszcze więcej . Tu jest winne samo koło dlatego składam inne z dobrą felgą . Nie bede tu wchodził w szczegóły dlaczego tak jest . Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Znak do wywazenia jest przy wentylu czy naprzeciw?Samo odbicie nie bedzie dobre. Najlepiej zdjac gume, posmarowac jeszcze raz maslem i znowu zalozyc. Inaczej bedzie uciekalo powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Znak na oponie ma być przy wentylu.Mowa tu jest o oponie dętkowej więc powietrze nie będzie uciekać. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acrum Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 WitamCzy na wyważenie kół zostawić zębatkę/tarczę czy powinny być zdjęte?I jak to jest z tym wyważaniem wybrać statyczne czy dynamiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 1. Możesz zostawić, nawet jeszcze lepiej.2. W motocyklu nie ma potrzeby wyważać dynamicznie. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Statycznie czy dynamicznie to bez różnicy - i tak i tak będzie cacy :) Najlepiej wyważać z zębatką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Zostawić zębatkę, a znacznik na oponie kółeczko, kropeczka kolorowa ustawić na przeciw wentylnicy osadzonej w feldze . Ta kolorowa kropka na oponie to najlżejszy punkt opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.