Skocz do zawartości

Wyważanie kół


Darek...
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oj, przeginacie obaj u góry... Piotrze, nie sądzisz, że nawet tępienie nieuctwa wymaga kultury? To co napisałeś jest poniżej wszelkiej krytyki...

pzdr

 

Nie potrzebna jest kultura jeżeli moja ostra wypowiedź uratuje chociażby jedno ludzkie życie. Co kilka dni czytamy kolejne wiadomości o śmiertelnym wypadku bo kierowca z niewiadomych przyczyn opuścił swój pas jezdni i doprowadził do czołowego zderzenia lub wpadł do rowu.

Znam przypadek z własnego podwórka sprzed dwóch lat kiedy to młody gniewny kupił powypadkowy motocykl z uszkodzonym amorem skrętu i chciał potrenować jazdę na kole, niestety shimmy poniosło go prosto do nieba a CBR1000RR rozpadł się na kawałki.

A teraz do rzeczy - nawet w małym fiucie 126P nie da się jechać powyżej 90 kmh na niewyważonych kołach.

Motocykl ma koła o dużo większej średnicy od samochodu i bardzo rzadko w markowych oponach (z wysokiej półki)

podczas sprawdzania koła na wyważarce nie zachodzi konieczność zakładania ciężarka.

Niestety nie potrafię się inaczej odnieść do tak durnego motocyklisty.

Mam tylko nadzieję, że obrażony przeze mnie user nie ma własnego motocykla i tylko popisuje się na tym forum swoją umiejętnością obsługi komputera.

Odpowiem także "kupie" - chłopcze ogarnij się i przestań robić z działu mechanika swoje prywatne GG.

 

Jesli ktos nie jest pewien po co wywaza sie kola, to musi zrobic doswiadczenie.

Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe.

Wowczas dokladnie czuc po co to sie robi.

 

Aby zrobić taką próbę należy wcześniej opanować technikę jazdy motocyklem.

W 68 roku ubiegłego wieku podglądając mechaników klubu żużlowego Śląsk Świętochłowice zaczęliśmy wyważać koła w naszych Junakach przy pomocy ciężarków ołowianych kupowanych w sklepie dla wędkarzy. Teraz młodzież woli tankować paliwo do pełna nie dbając o własne życie lub do R1 zakładać po torowe opony łyżkami samochodowymi :biggrin:.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe.

 

Co prawda mój nie jest dobrze zrobiony ale spokojnie setkę wyciąga .

Koła mam wyważone statycznie ,ciężarek tył 35g przód 70g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242
Znalezc trzeba kolege z dobrze zrobionym Junakiem i sprobowac pojechac nim ponad stowe.

 

Co prawda mój nie jest dobrze zrobiony ale spokojnie setkę wyciąga .

Koła mam wyważone statycznie ,ciężarek tył 35g przód 70g :)

To se obróć oponę w stosunku do felgi i wyjdzie Ci mniej.Bo to 70g woła o pomstę do nieba w moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wyważenie powoduje duże wężykowanie motocykla szczególnie przy jeździe pod czerwone i szybkiej zmianie biegów, w momencie zmiany np z 4 na 5 przy bardzo wysokich obrotach następuje mocne wężykowanie i zamiatanie, oczywiste da się tak latać tylko po co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem także "kupie" - chłopcze ogarnij się i przestań robić z działu mechanika swoje prywatne GG.

 

Juz ci powiedzialem co mialem do powiedzenia. Jesli chcesz to powtorze: TWOJA STARA!!!

 

Nie oczekuj szacunku jesli sam nie potrafisz go okazac.

 

Ja nie szukalem zwady. Sam sie przyp****lasz a potem walisz ostrzezenia i blokujesz konta :banghead: .

 

Jesli o mnie chodzi to koniec tematu. Niech kazdy jezdzi jak chce, niech wywaza kola albo nie. Nie mam zamiaru zbawiac swiata. Kazdy ma swoj rozum.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242
To se obróć oponę w stosunku do felgi i wyjdzie Ci mniej.Bo to 70g woła o pomstę do nieba w moto.

 

Opony były oczywiście nowe , jak dętki i fartuchy .

Powoli składam inne koło :)

Trochę się nie rozumiemy.Nic nie musisz kupować.Spuszczasz powietrze odbijasz oponę od felgi.Teraz przekręcasz oponę w stosunku do felgi np tak aby miejsce opony które teraz jest nad zaworem znalazło się na dole.Pompujesz i na wyważarkę.Tak robiąc można znaleźć punkt w którym gramatury są mniejsze.Zazwyczaj wystarcza raz przesunąć i z 70g zejdzie na dużo mniej.No ale to powinien wiedzieć ten fachman co wyważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ dobrze sie zrozumieliśmy. To jest optymalne ustawienie , w innych połozeniach opony było jeszcze więcej . Tu jest winne samo koło dlatego składam inne z dobrą felgą . Nie bede tu wchodził w szczegóły dlaczego tak jest .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znak na oponie ma być przy wentylu.Mowa tu jest o oponie dętkowej więc powietrze nie będzie uciekać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...