Skocz do zawartości

naprawa zerwanego gwintu


Rekomendowane odpowiedzi

<br />Zulus, między Piasecznem a Konstancinem masz bardzo dobrego speca ślusarza tokarza. Wczoraj wymieniając olej "przekręciłem" gwint w misce olejowej. Dziś podjechałem do gościa, w ciągu dwóch godzin usunął usterkę: pod wymiar starego korka dorobił tulejkę, potem rozwiercił uszkodzony gwint, wkręcił tulejkę i korek- wszystko gra, bez demontowania miski. Koszt 120 zł. <br />Jakby coś: ul. Chopina 25, tel. 22-757-66-81, kom. 602-232-550<br />
<br /><br /><br />

 

Czy takie gwintowanie w misce, bez jej demontażu jest bezpieczne? Pewnie ze dwa lata temu, w starym BMW, mechanikowi, podczas wymiany oleju, zerwał się gwint. Zadzwonił do mnie, aby mnie poinformować, że mtocykl nie będzie gotowy. Musi zdjąć miskę i gwintować otwór, albo założyć na specjalnym kleju. Na moje pytanie, czy nie może zrobić tego bez zdejmowania misy, odpowiedział że nie. Bał się, że opiłki mogą zostać wewnątrz. Ponieważ nazajutrz wybierałem się na zlot starych motocykli,z oporem, zgodziłem się na klej. Oczywiście z zapewnieniem mechanika, że będzie trzymał lepiej niż oryginalny korek. Tak też w istocie było.Po powrocie ściągał miskę i dorabiał gwint. O ile pamiętam, to zmienił też olej, twierdząc, że mogło coś tam ze starego gwinu się dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br />Zulus, między Piasecznem a Konstancinem masz bardzo dobrego speca ślusarza tokarza. <br />Jakby coś: ul. Chopina 25, tel. 22-757-66-81, kom. 602-232-550<br />
<br /><br /><br />

 

Czy takie gwintowanie w misce, bez jej demontażu jest bezpieczne?

 

Wielkie dzięki Tom :)

Już nie usłyszysz tego pięknego dźwięku pod oknami:(

 

Pewnie zależy od fachowca. Jak coś wart to ququ Ci nie zrobi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może M18 drobnozwojny nie wiem dokładnie ile ma otwór w misce.

http://allegro.pl/gwintownik-ngmm-m-18-x-1-i1540972750.html coś takiego. Z tego co wiem to w miskach są drobnozwojne gwinty. A i lepiej odżałować i odkręcić miskę bo opiłki na bank zostaną.

zero smutków, zero złości wyj**ane po całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może M18 drobnozwojny nie wiem dokładnie ile ma otwór w misce.

http://allegro.pl/gwintownik-ngmm-m-18-x-1-i1540972750.html coś takiego. Z tego co wiem to w miskach są drobnozwojne gwinty. A i lepiej odżałować i odkręcić miskę bo opiłki na bank zostaną.

 

 

Opilki przewaznie przywieraja do gwintownika, poza tym masz smoka z fitrem wstepnym i filtr wlasciwy, a jezeli to malo to dla pewnosci mozna silnik przeplukac olejem, gdyby demontaz misy nie wchodzil w rachube.

 

Wiele razy gwintowalo sie glowice bez sciagania z cylindra, pozniej przedmuchanie sprezonym powietrzem, na koniec tlokiem i nie bylo problemow, ale to juz jak kto uwaza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, kupiłem Kawasaki ZX9R z 1994r. Niestety ma zerwany gwint świecy w głowicy i stąd moje pytanie.

Czy da się naprawić go bez wykręcania głowicy? Żeby ściągnąć głowicę, muszę wyjąć silnik, a to już jest trochę roboty.

Miałem zamiar go wyciągnąc, zdjąć głowicę i zawieźć do tokarza żeby wstawił tuleje, ale dzisiaj w necie natknąłem się na teorię, że można to zrobić bez wykręcania głowicy, co bardzo by mi pasowało, ze względu na ilość pracy i koszty tej operacji :)

Ponoć można naprawić ten gwint stosując wkładki gwintowane/sprężyny Heli Coil.

Czy może ktoś przybliżyć temat?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak bardzo masz zniszczony gwint w głowicy. Swieca się wkręca i nie ma oporu, czy nie chce w ogóle załapać? A może jest jakieś pęknięcie idące od otworu świecy do gniazda? Bez zdjęcia głowicy tego nie zobaczysz.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie próbuj bez ściągnięcia głowicy !!!przerabiałem temat -z specyficznym wykrętakiem typ sprezynka z klejem i wbitym prętem odpowiedni wyszlifowanym na 6-kąt,i to wszystko nic nie warte!!!wykręcasz idziesz do warsztatu ślusarskiego i bez problemowo za 50 zł -a ja jeszcze starałem się rozwiercić a tak sie skończyło ze musiałem wkładkę robić do gniazda

koszt 170 zl bo tez mi się nie chciało rozkręcać-a pamiętaj ze jak ci naleci syfu do cylindra to cylinder tez możesz nie źle'' wyremontować'' porcelaną :biggrin:( u mnie to gwint został w gnieździe)

Edytowane przez luka270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić na HeliColi ale trzeba mieć trochę wprawy i praktyki w gwintowaniu i wkręcaniu spręzynek. Potem na uchylonych zaworach wydmuchać opiłki. Na wkręcenie tulejki w japończykach nie zawsze jest miejsce. Można przy tym uszkodzić gniazdo zaworowe. Można też przegwintować na świecę 12mm i dobrać świecę o identycznej wartości cieplnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to zrobić na HeliColi ale trzeba mieć trochę wprawy i praktyki w gwintowaniu i wkręcaniu spręzynek. Potem na uchylonych zaworach wydmuchać opiłki. Na wkręcenie tulejki w japończykach nie zawsze jest miejsce. Można przy tym uszkodzić gniazdo zaworowe. Można też przegwintować na świecę 12mm i dobrać świecę o identycznej wartości cieplnej.

wszystko gra, tez bym tak poradzil tylko... nigdy nie ma pewnosci ze wszystkie opilki opuscilly cylinder, no chyba ze mamy kamerke inspekcyjna...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz także wymontować silnik i ustawiając go głowica w dół rozwiercić otwór pod większy gwint (najlepiej o skoku x1.25), następnie wkręcić wytoczoną tulejkę redukcyjną na klej do gwintów i po zabiegu.

 

Pozdrawiam

Mariusz /MDX Motocykle

Edytowane przez mdxmotocykle

Mariusz / MDX Motocykle Lubartów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem kiedys taki temat w gpz600r.Tam nie bylo miejsca na tulejke redukcyjna (zbyt blisko gniazda zaworowe), wiec zastosowalem Helicoil.

Glowica oczywiscie zdjeta. Problem byl tylko z kupieniem 1szt sprezynki, poniewaz bylo potrzebne wiertlo, gwintownik i wkretak specjalnie dobrany pod dany wymiar sprezynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, rozumiem że jednak lepiej było by ściągnąć głowicę, ale znalazłem zakład u mnie w Częstochowie, który podjął by sie zastosowania HeliCoil pod warunkiem, że mam od góry gniazda 30cm miejsca. Ma kosztować to 80zł, więc myśle, że warto spróbować. Jutro tam pojadę, więc napiszę jak poszło i czy jest to gra warta świeczki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...