Skocz do zawartości

naprawa zerwanego gwintu


Rekomendowane odpowiedzi

Wstawiaj Helicoil, bez kombinowania z jakimiś wklejanymi tulejami, nie ma lepszej metody naprawy gwintów.

W lotnictwie większość gwintów jest fabrycznie na helicoilach.

Jest jeszcze opcja budżetowa - kupujesz gwintownik o rozmiarze takim jaki jest wymagany pod dany rozmiar sprężynki

(do niektórych rozmiarów kupisz, do większości niestety nie), wiertło kupisz bez problemu, sprężynki są na allegro na sztuki.

Rozmiary gwintowników, wierteł są do znalezienia w necie.

Jak już masz gwint to zamontować i złamać wkładkę można śrubokrętem czy czymś podobnym bez większych problemów.

Komplet Helicoila na 1 rozmiar gwintu to 150-170zł, zakład chce 80 - jeśli Ci to zrobią bez ściągania głowicy jakąś sprawdzoną metodą

to oddałbym to do nich, ale jakby nie chcieli brać odpowiedzialności za opiłki w silniku to zrobiłbym to sam.

Edytowane przez NiceTree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też kiedyś miałem problem z gwintem od świecy co prawda w aucie.

Ale poradziłem sobie tak: wziąłem młotek tak na oko 0,5 kg i biłem w świecę aż obuch odpadł :biggrin: Muszę przyznać, że nawet sprawnie dojechało na złom.

 

oczywiście jak moto ma jeżdzić to zdecydowanie nie polecam tego sposobu.....

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ch**. Byłem dzisiaj, okazało się że świeca jest za głęboko osadzona, trzeba wyjmować silnik i ściągać głowicę :/

 

Chyba że spróbuje czegoś w stylu tego co pisał Łukasz Z . Miałeś na myśli robienie tego bez ściągania głowicy? Robiłeś kiedyś taki eksperyment? Jeśli tak, to jak wyszedł? :)

Edytowane przez Konus0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie masz ZERWANY gwint, czy świeca nie łapie, pytam bo sztuką jest zerwać gwint świecy CR, po prostu łatwiej ukręcić świece niż przeciągnąć długi drobnozwojowy gwint.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca nie łapie, tak jakby była po prostu wsadzona w otwór który w ogóle nie ma gwintu.

A to zerwanie ponoć polegało na tym, że gość wkręcał świecę i za którymś obrotem było trochę oporu, dokręcił jeszcze trochę i później już można było kręcić do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaję zasłyszany pomysł który podobno działa na gwinty które >prawie< są zerwane.

Amerykański klej do metalu (nie pamietam jak sie nazywa) odporny na temperaturę, zmieszany z dużą ilością opiłków aluminiowych na gęsta pastę.

Pasta ta wsmarowana w małej ilości w gwint świecy która wkręcamy. Ale UWAGA: gwint świecy najpierw ciasno zabezpieczony taką specjalną, teflonową taśmą używaną przez hydraulików. Wkręca się i czeka, ale nie tak długo jak na przepisie odnosnie utwardzania kleju. Próbkę naszego kleju zostawiamy pod ręką. Gdy już jest prawie twardy to wykręcamy świecę i zostawiamy wszystko w spokoju do następnego dnia.

A potem podobno wszystko jest OK

 

Osobiście sama sprawdziłabym na jakiejś zepsutej śrubce czy to działa

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...