mongor Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 <br />Zulus, między Piasecznem a Konstancinem masz bardzo dobrego speca ślusarza tokarza. Wczoraj wymieniając olej "przekręciłem" gwint w misce olejowej. Dziś podjechałem do gościa, w ciągu dwóch godzin usunął usterkę: pod wymiar starego korka dorobił tulejkę, potem rozwiercił uszkodzony gwint, wkręcił tulejkę i korek- wszystko gra, bez demontowania miski. Koszt 120 zł. <br />Jakby coś: ul. Chopina 25, tel. 22-757-66-81, kom. 602-232-550<br /><br /><br /><br /> Czy takie gwintowanie w misce, bez jej demontażu jest bezpieczne? Pewnie ze dwa lata temu, w starym BMW, mechanikowi, podczas wymiany oleju, zerwał się gwint. Zadzwonił do mnie, aby mnie poinformować, że mtocykl nie będzie gotowy. Musi zdjąć miskę i gwintować otwór, albo założyć na specjalnym kleju. Na moje pytanie, czy nie może zrobić tego bez zdejmowania misy, odpowiedział że nie. Bał się, że opiłki mogą zostać wewnątrz. Ponieważ nazajutrz wybierałem się na zlot starych motocykli,z oporem, zgodziłem się na klej. Oczywiście z zapewnieniem mechanika, że będzie trzymał lepiej niż oryginalny korek. Tak też w istocie było.Po powrocie ściągał miskę i dorabiał gwint. O ile pamiętam, to zmienił też olej, twierdząc, że mogło coś tam ze starego gwinu się dostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 <br />Zulus, między Piasecznem a Konstancinem masz bardzo dobrego speca ślusarza tokarza. <br />Jakby coś: ul. Chopina 25, tel. 22-757-66-81, kom. 602-232-550<br /><br /><br /><br /> Czy takie gwintowanie w misce, bez jej demontażu jest bezpieczne? Wielkie dzięki Tom :)Już nie usłyszysz tego pięknego dźwięku pod oknami:( Pewnie zależy od fachowca. Jak coś wart to ququ Ci nie zrobi;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 a może M18 drobnozwojny nie wiem dokładnie ile ma otwór w misce.http://allegro.pl/gwintownik-ngmm-m-18-x-1-i1540972750.html coś takiego. Z tego co wiem to w miskach są drobnozwojne gwinty. A i lepiej odżałować i odkręcić miskę bo opiłki na bank zostaną. Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 a może M18 drobnozwojny nie wiem dokładnie ile ma otwór w misce.http://allegro.pl/gwintownik-ngmm-m-18-x-1-i1540972750.html coś takiego. Z tego co wiem to w miskach są drobnozwojne gwinty. A i lepiej odżałować i odkręcić miskę bo opiłki na bank zostaną. Opilki przewaznie przywieraja do gwintownika, poza tym masz smoka z fitrem wstepnym i filtr wlasciwy, a jezeli to malo to dla pewnosci mozna silnik przeplukac olejem, gdyby demontaz misy nie wchodzil w rachube. Wiele razy gwintowalo sie glowice bez sciagania z cylindra, pozniej przedmuchanie sprezonym powietrzem, na koniec tlokiem i nie bylo problemow, ale to juz jak kto uwaza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam, kupiłem Kawasaki ZX9R z 1994r. Niestety ma zerwany gwint świecy w głowicy i stąd moje pytanie.Czy da się naprawić go bez wykręcania głowicy? Żeby ściągnąć głowicę, muszę wyjąć silnik, a to już jest trochę roboty.Miałem zamiar go wyciągnąc, zdjąć głowicę i zawieźć do tokarza żeby wstawił tuleje, ale dzisiaj w necie natknąłem się na teorię, że można to zrobić bez wykręcania głowicy, co bardzo by mi pasowało, ze względu na ilość pracy i koszty tej operacji :)Ponoć można naprawić ten gwint stosując wkładki gwintowane/sprężyny Heli Coil.Czy może ktoś przybliżyć temat?Z góry dzięki za odpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 To zależy jak bardzo masz zniszczony gwint w głowicy. Swieca się wkręca i nie ma oporu, czy nie chce w ogóle załapać? A może jest jakieś pęknięcie idące od otworu świecy do gniazda? Bez zdjęcia głowicy tego nie zobaczysz. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Jeśli chcesz aby to wyglądało/funkcjonowało konkretnie, to głowica na stół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 sprężynka wystarczy ale łatwo nie będzie, sprężynka nie zawsze da rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luka270 Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) nawet nie próbuj bez ściągnięcia głowicy !!!przerabiałem temat -z specyficznym wykrętakiem typ sprezynka z klejem i wbitym prętem odpowiedni wyszlifowanym na 6-kąt,i to wszystko nic nie warte!!!wykręcasz idziesz do warsztatu ślusarskiego i bez problemowo za 50 zł -a ja jeszcze starałem się rozwiercić a tak sie skończyło ze musiałem wkładkę robić do gniazda koszt 170 zl bo tez mi się nie chciało rozkręcać-a pamiętaj ze jak ci naleci syfu do cylindra to cylinder tez możesz nie źle'' wyremontować'' porcelaną :biggrin:( u mnie to gwint został w gnieździe) Edytowane 8 Lutego 2013 przez luka270 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Można to zrobić na HeliColi ale trzeba mieć trochę wprawy i praktyki w gwintowaniu i wkręcaniu spręzynek. Potem na uchylonych zaworach wydmuchać opiłki. Na wkręcenie tulejki w japończykach nie zawsze jest miejsce. Można przy tym uszkodzić gniazdo zaworowe. Można też przegwintować na świecę 12mm i dobrać świecę o identycznej wartości cieplnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 HeliColiHelicoil Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Można to zrobić na HeliColi ale trzeba mieć trochę wprawy i praktyki w gwintowaniu i wkręcaniu spręzynek. Potem na uchylonych zaworach wydmuchać opiłki. Na wkręcenie tulejki w japończykach nie zawsze jest miejsce. Można przy tym uszkodzić gniazdo zaworowe. Można też przegwintować na świecę 12mm i dobrać świecę o identycznej wartości cieplnej.wszystko gra, tez bym tak poradzil tylko... nigdy nie ma pewnosci ze wszystkie opilki opuscilly cylinder, no chyba ze mamy kamerke inspekcyjna... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mdxmotocykle Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 (edytowane) Możesz także wymontować silnik i ustawiając go głowica w dół rozwiercić otwór pod większy gwint (najlepiej o skoku x1.25), następnie wkręcić wytoczoną tulejkę redukcyjną na klej do gwintów i po zabiegu. PozdrawiamMariusz /MDX Motocykle Edytowane 8 Lutego 2013 przez mdxmotocykle Cytuj Mariusz / MDX Motocykle Lubartów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Przerabialem kiedys taki temat w gpz600r.Tam nie bylo miejsca na tulejke redukcyjna (zbyt blisko gniazda zaworowe), wiec zastosowalem Helicoil.Glowica oczywiscie zdjeta. Problem byl tylko z kupieniem 1szt sprezynki, poniewaz bylo potrzebne wiertlo, gwintownik i wkretak specjalnie dobrany pod dany wymiar sprezynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konus0 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Dzięki wszystkim za odpowiedzi, rozumiem że jednak lepiej było by ściągnąć głowicę, ale znalazłem zakład u mnie w Częstochowie, który podjął by sie zastosowania HeliCoil pod warunkiem, że mam od góry gniazda 30cm miejsca. Ma kosztować to 80zł, więc myśle, że warto spróbować. Jutro tam pojadę, więc napiszę jak poszło i czy jest to gra warta świeczki.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.