Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam słowa bunia66. Mam Tenerkę od kwietnia 2011roku kiedy to traktowałem ją jako drugie moto obok BMW. Niemca sprzedałem a Yamaszka została. Jak stary motocyklista lat 50+ od 35 posiadacz moto napisze krótko za co lubię Tenerkę. Za bezpieczniki jest ich kilkanaście, za chłodzenie silnika (lepiej urwać chłodnicę niż cylinder), za możliwość montażu (może być wyświetlacz biegów, a mam za 350zł) bez serwisu, każdy przyzwoity motocyklista uwielbia dłubać przy swoim moto,za nie zawodność motocykla brak informacji o awariach moto, najnowsze BMW jest po dwóch akcjach serwisowych itd itd W tamtym roku zrobiłem 20000tyś. , byłem w Ukrainie,Mołdawii,Rumuni,Bułgarii,Turcji,Grecji,Albanii,Macedonii.............3 bemki odpadły, za dwa tygodnie jadę na Ukrainę i Mołdawię z bemkami mam wielu kumpli z kurtkami BMW, a w czerwcu jadę do Murmańska i na Nordkaap w pieciu, 2 tereski i 3 bemki , bedzie problem. Jak potrzebujesz jakieś informacje o doposażeniu Super Tenere to pomogę mam wszystko własnoręcznie zamontowane.

 

Niezależny test nie sponsorowany przez Niemców

 

BMW R1200GS, Yamaha XTZ1200 Super Tenere, Honda Crosstourer i Triumph Explorer - Motocykle | Testy w MOTOGEN.PL

 

Miłego JR

 

 

 

Mam niedalgo do Ciebie, może mnie troszkę nauczysz? :rolleyes: Daj cynka kiedy :cool:

 

Nauczyć to ja Cię mogę.... sączyć browarka :biggrin: Zdradź proszę tajemnicę jaki wyświetlacz masz, bo szukam czegoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauczyć to ja Cię mogę.... sączyć browarka :biggrin: Zdradź proszę tajemnicę jaki wyświetlacz masz, bo szukam czegoś...

 

 

Oto link do sklepu Wyświetlacz biegów Gipro X-type model U01 kolory - Wyświetlacze biegów - Seria Gipro X-type - ID. 73 - Bikestar ja podłączyłem inaczej niż w instrukcji ,działa super. :cool: :rolleyes: Montowałem halogeny,manetki,keg na narzędzia,kierunki led.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto link do sklepu Wyświetlacz biegów Gipro X-type model U01 kolory - Wyświetlacze biegów - Seria Gipro X-type - ID. 73 - Bikestar ja podłączyłem inaczej niż w instrukcji ,działa super. :cool: :rolleyes: Montowałem halogeny,manetki,keg na narzędzia,kierunki led.

Halogeny i ledy podłączyłem na przeglądzie, ale coś spaprali, bo halogeny przestały świecić, a na ledach niem awaryjnych :banghead:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halogeny i ledy podłączyłem na przeglądzie, ale coś spaprali, bo halogeny przestały świecić, a na ledach niem awaryjnych :banghead:

 

Awaryjne nie świecą bo montując ledy trzeba zmienić oporniki,a halogeny jesli spalają się żarówki to jest problem z masą. Wszystko do zrobienia w kilka godzin i jedno spotkanie.I w drogę :crossy:

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bunio66 nie do konca zgadzam sie z Twoimi slowami: "GS- silnik chłodzony olejem plus suche sprzęgło, układ wrażliwy, wolę rozwiązanie Yamahy, mniej awaryjne.". Wlasnie silniki chlodzone olejem i powietrzem sa mniej awaryjne z racji mniejszej ilosci podzespolow. Sprobuj przegrzac takiego chodzby olejaka Suzuki, to piwo stawiam ;) Pojemnosc baku BMW rozwiazala na dwa sposoby i jesli ktos chce rzadziej tankowac to kupuje Adventure ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby silniki chlodzone ciecza byly gorsze od olejakow to przypuszczam ze

BMW nie przeszla by z Boxerem na chlodzenie ciecza :wink:

 

http://www.motorrado...jpg.2040338.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=fUxYwmhgVKI

 

 

 

Ps.Sam nie mam BMW GS ani tez Super Tenere , ale jak by mi przyszlo cos

kupic z polki Enduro wzial bym Tenere.

Edytowane przez Taurus 61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wielu producentow wycofalo sie z chlodzenia powietrzno-olejowego z powodu ekologii, norm spalin, a nie w trosce o trwalosc. Dzis nie dazy sie do produkowania jak najtrwalszych rzeczy ;) "Plaszcz wodny" wycisza prace silnika, przez co jest wieksza kultura jego pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bunio66 nie do konca zgadzam sie z Twoimi slowami: "GS- silnik chłodzony olejem plus suche sprzęgło, układ wrażliwy, wolę rozwiązanie Yamahy, mniej awaryjne.". Wlasnie silniki chlodzone olejem i powietrzem sa mniej awaryjne z racji mniejszej ilosci podzespolow. Sprobuj przegrzac takiego chodzby olejaka Suzuki, to piwo stawiam ;) Pojemnosc baku BMW rozwiazala na dwa sposoby i jesli ktos chce rzadziej tankowac to kupuje Adventure ;)

 

Myślę, że nie miałbym problemu z przegrzaniem silnika ;) wystarczy pełne obciążenie, a o to nie trudno wybierając się we dwie osoby, plus bagaże. Lipcowy wypad w góry... i... moto będzie wody prosić :blink: a na pewno łyknie litrę oleju. Czemu BMW w instrukcji obsługi przestrzega przed dłuższą pracą na wolnych obrotach? :blush: bo nie chce, żeby klient miał argument do naprawy gwarancyjnej z tytułu przegrzania :)

Edytowane przez bunio66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno podczas normalnej eksploatacji nie przegrzejesz takiego silnika, nawet w gorach z bagazem i pasazerem. Natomiast w silniku chlodzonym ciecza wystepuje prawdopodobienstwo uszkodzenia chlodnicy, przewodow, termostatu itp.

To, ze silniki tego typu spalaja olej jest oczywiste, sa luzniej spasowane jak i wiekszosc silnikow sportowych nawet chlodzonych ciecza, o duzych mocach osiaganych z litra pojemnosci. Wspomniales rowniez: "to co BMW dopracowało do perfekcji, to marketing, Dwóch gości objechało Świat GS-ami, oni dorobili ideologię i sprzedają jak świeże bułeczki, Yamaha swoim XTZ-tem przez siedem lat z rzędu wygrywała Paryż-Dakar... i co? dupa". Troche nagioles prawde pod siebie w tym zdaniu. Po pierwsze duzo ludzi jezdzi na wyprawy ekstremalne na GSach nie tylko dwoch wspomnianych aktorow Charley Boorman oraz Ewan Mcgregor (ich pewnie miales na mysli). Jesli czytales ich ksiazke, to z pewnoscia wiesz, ze na poczatku chcieli jechac na KTM Adventure, nie wiedziec czemu KTM nie chcial sie promowac w ten sposob.

Po drugie, BMW z serii R również wygrywalo i to przez 5 lat w rajdzie Dakar 1981-85, nie

wpomniales o tym. Jakos ten silnik nawet na pustyni dawal rade i sie nie przegrzewal.

Pobierznie przejrzalem instrukcje obslugi, nie widze w niej wspomnianej przez Ciebie

wzmianki: „Czemu BMW w instrukcji obsługi przestrzega przed dłuższą pracą na wolnych obrotach?, bo nie chce, żeby klient miał argument do naprawy gwarancyjnej z tytułu przegrzania".

 

Kazdy wybiera taki motocykl jaki akurat jemu przypadl do gustu, nie tlumacz jednak swojego wyboru jakimis z palca wyssanymi historiami na temat awaryjnosci silnikow BMW z serii R, ponieważ maja niewydolny powietrzno-olejowy uklad chlodzenia.

 

Zycze bezawaryjnej i przyjemnej jazdy na XTZ.

 

 

Pozdrawiam

Januszm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno podczas normalnej eksploatacji nie przegrzejesz takiego silnika, nawet w gorach z bagazem i pasazerem. Natomiast w silniku chlodzonym ciecza wystepuje prawdopodobienstwo uszkodzenia chlodnicy, przewodow, termostatu itp.

To, ze silniki tego typu spalaja olej jest oczywiste, sa luzniej spasowane jak i wiekszosc silnikow sportowych nawet chlodzonych ciecza, o duzych mocach osiaganych z litra pojemnosci. Wspomniales rowniez: "to co BMW dopracowało do perfekcji, to marketing, Dwóch gości objechało Świat GS-ami, oni dorobili ideologię i sprzedają jak świeże bułeczki, Yamaha swoim XTZ-tem przez siedem lat z rzędu wygrywała Paryż-Dakar... i co? dupa". Troche nagioles prawde pod siebie w tym zdaniu. Po pierwsze duzo ludzi jezdzi na wyprawy ekstremalne na GSach nie tylko dwoch wspomnianych aktorow Charley Boorman oraz Ewan Mcgregor (ich pewnie miales na mysli). Jesli czytales ich ksiazke, to z pewnoscia wiesz, ze na poczatku chcieli jechac na KTM Adventure, nie wiedziec czemu KTM nie chcial sie promowac w ten sposob.

Po drugie, BMW z serii R również wygrywalo i to przez 5 lat w rajdzie Dakar 1981-85, nie

wpomniales o tym. Jakos ten silnik nawet na pustyni dawal rade i sie nie przegrzewal.

Pobierznie przejrzalem instrukcje obslugi, nie widze w niej wspomnianej przez Ciebie

wzmianki: „Czemu BMW w instrukcji obsługi przestrzega przed dłuższą pracą na wolnych obrotach?, bo nie chce, żeby klient miał argument do naprawy gwarancyjnej z tytułu przegrzania".

 

Kazdy wybiera taki motocykl jaki akurat jemu przypadl do gustu, nie tlumacz jednak swojego wyboru jakimis z palca wyssanymi historiami na temat awaryjnosci silnikow BMW z serii R, ponieważ maja niewydolny powietrzno-olejowy uklad chlodzenia.

 

Zycze bezawaryjnej i przyjemnej jazdy na XTZ.

 

 

Pozdrawiam

Januszm

Konkluzja Twojej wypowiedzi zawiera całą esencję tej dyskusji, najważniejsze, żeby każdy z nas był zadowolony ze swojego moto. Ja wybrałem XTZ i będę bronił swojego wyboru, Ty cieszysz się ze swojego GS-a. Wszystkie moje uwagi przedstawiłem na podstawie opinii mojego przyjaciela, szczęśliwego posiadacza BMW.

Podobnie jak z moim kumplem mógłbym z Tobą prowadzić tu dyskusję "o wyższości świąt wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia...."

i każdy z nas pozostałby przy swoim zdaniu. :cool:

Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Ci dokładnie tego samego:

"bezawaryjnej i przyjemnej jazdy" tyle, że na GS-ie.

Pozdrowienia ze Świnoujścia

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziękuję wszystkim za przedstawione opinie! Bardzo się cieszę, że znalazł się ktoś kto jeździ Tenere 1200.

Tak jak pisałem wcześniej zamierzam zamienić mojego 9-letniego GS 1200 na Tenere 1200 ale przed tym chciałbym się dowiedzieć coś na temat eksploatacji tego motocykla. Zgadzam się, że każdy z nas wybiera moto, które mu pasuje i tyle co nie znaczy, ze nie mamy się wymieniać własnymi doświadczeniami.

GS 1200 to naprawdę fajnę moto, które spowodowało, ze wszyscy liczący się producenci jednośladów wprowadzili na rynek swoje motki w segmencie "podróżnych enduro". Nowy GS 1200 to naprawdę "nowalijka" i pewnie będzie z nim sporo problemów....

Jak pewnie czytaliście na forach gs aby jeździć tym motkiem trzeba się przyzwyczaić to "wibracji" itp. Moto bierze olej ale nie jakoś tragicznie. U mnie jakiś 1 litr na 10 tys. km, nie miałem żadnych problemów z instalacją elektryczną (bez bezpieczników), ale przez pierwsze 2 lata eksploatacji:

- raz jadą w kierunku Albani byłem ściągany z za Dubrownika - padło sterowanie pompą paliwa... koleha na 11 letniej XJ 900 naprawdę nieźle się ubawił..,

- 2 razy robiłem uszczelnienie kardana,

- 3 razy robiłe uszczelnienie szkrzyni biegów,

- był problem z wskaźnikem paliwa,

"poza tym" wszystko ok. B. dobre wykonanie szczegółow i użyte materiały. "Jedyne" do czego można się przyczepić to niezawodność. Oczwiście są ludzie, którzy tym motkiem przejechali już grubo ponad 100 tys. km ale .... no właśnie.

Teraz o Tenere - co powiecie o mocnym "grzaniu" silnika o którym już pisałem powyżej? Jak wygląda żużycie paliwa?, czy watro przy wzroście 183 cm zainwestować w wyższą szybę?, czy ktoś mam grzane manetki? (w bmw to naprawdę rewelacja - montowane fabrycznie, sterowanie pod ręką),

Chciałm ustalić ile yamaha sprzedała tego modelu w Polsce ale żaden z dealerów z którym rozmawiałem nie potrafił mi tego powiedzić.... poza tym że sam sprzedał 3-4 szt.\rok. Wydaje się, ze sama yamaha robi wszystko aby nie sprzedawać tego motka i tyle. W sieci są jeszcze ostanie egz. z 2011 r.

2012 jest w praktycznie w cenie 2013 r. i nikt nie wie dlaczego. Jazda testowa to też nie prosta sprawa....

No nic - na razie jestem na etapie szukania najkorzystniejszej oferty i mam nadzieję, że nie będę żałował zamiany gsa na tenere.

Czekam na dalsze opinie w sprawie!!!

 

Pozdrawia serdecznie i szerokości bo chyba zima w końcu odpiszcza!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accountant72 nie bronie BMW ale zwroc uwage, ze miales pierwszy model przed poprawkami, wiec moze wez pod uwage ostatnie sztuki jakie pozostaly jeszcze u dealerow starego GSA, ktory jest po dwoch modyfikacjach i podejrzewam, ze zostalo w nim poprawione to i owo. A za cene XTZ wychaczysz Adventure. XTZ tez nie za dlugo jest na rynku, raptem dwa lata i troche, to jeszcze zbyt malo by wyrobic sobie wzgledne pojecie o awaryjnosci badz jej braku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziękuję wszystkim za przedstawione opinie! Bardzo się cieszę, że znalazł się ktoś kto jeździ Tenere 1200.

Tak jak pisałem wcześniej zamierzam zamienić mojego 9-letniego GS 1200 na Tenere 1200 ale przed tym chciałbym się dowiedzieć coś na temat eksploatacji tego motocykla. Zgadzam się, że każdy z nas wybiera moto, które mu pasuje i tyle co nie znaczy, ze nie mamy się wymieniać własnymi doświadczeniami.

GS 1200 to naprawdę fajnę moto, które spowodowało, ze wszyscy liczący się producenci jednośladów wprowadzili na rynek swoje motki w segmencie "podróżnych enduro". Nowy GS 1200 to naprawdę "nowalijka" i pewnie będzie z nim sporo problemów....

Jak pewnie czytaliście na forach gs aby jeździć tym motkiem trzeba się przyzwyczaić to "wibracji" itp. Moto bierze olej ale nie jakoś tragicznie. U mnie jakiś 1 litr na 10 tys. km, nie miałem żadnych problemów z instalacją elektryczną (bez bezpieczników), ale przez pierwsze 2 lata eksploatacji:

- raz jadą w kierunku Albani byłem ściągany z za Dubrownika - padło sterowanie pompą paliwa... koleha na 11 letniej XJ 900 naprawdę nieźle się ubawił..,

- 2 razy robiłem uszczelnienie kardana,

- 3 razy robiłe uszczelnienie szkrzyni biegów,

- był problem z wskaźnikem paliwa,

"poza tym" wszystko ok. B. dobre wykonanie szczegółow i użyte materiały. "Jedyne" do czego można się przyczepić to niezawodność. Oczwiście są ludzie, którzy tym motkiem przejechali już grubo ponad 100 tys. km ale .... no właśnie.

Teraz o Tenere - co powiecie o mocnym "grzaniu" silnika o którym już pisałem powyżej? Jak wygląda żużycie paliwa?, czy watro przy wzroście 183 cm zainwestować w wyższą szybę?, czy ktoś mam grzane manetki? (w bmw to naprawdę rewelacja - montowane fabrycznie, sterowanie pod ręką),

Chciałm ustalić ile yamaha sprzedała tego modelu w Polsce ale żaden z dealerów z którym rozmawiałem nie potrafił mi tego powiedzić.... poza tym że sam sprzedał 3-4 szt.\rok. Wydaje się, ze sama yamaha robi wszystko aby nie sprzedawać tego motka i tyle. W sieci są jeszcze ostanie egz. z 2011 r.

2012 jest w praktycznie w cenie 2013 r. i nikt nie wie dlaczego. Jazda testowa to też nie prosta sprawa....

No nic - na razie jestem na etapie szukania najkorzystniejszej oferty i mam nadzieję, że nie będę żałował zamiany gsa na tenere.

Czekam na dalsze opinie w sprawie!!!

 

Pozdrawia serdecznie i szerokości bo chyba zima w końcu odpiszcza!!!

Ze sprzedawcami nie ma co rozmawiać, jak kupowałem swoją, twierdzili, że jest jaszcze dwa,może trzy moto w białym kolorze w kraju, . Swoje kupiłem w listopadzie 2011, dzisiaj możesz kupić białe z 2011, więc poprostu to są oszuści matrymonialni :cool: jak Cię wyczują zrobią wszystko, by Ci wstawić bryke. Co do szyby absolutnie warto, ja mam 185 cm, i fabryczna zdecydowanie za niska, W Varadero przy 150 mogłem papierosa odpalić, taka cisza :biggrin:, tu przy 120 wieje jakw kieleckim. Ja mam MRA https://www.mrashop....20%2C0%29&spr=D i jest spoko, Co do spalania, to myślę,że pali więcej od GS-a, średnio 6l, 6,5, miałem żadko, 7 nigdy, mówimy oczywiście o średniej. bo jak przypałujesz, włączając sport, to moto łyknie. Z tego co pamiętam Gs-em 5,5 można spokojnie osiągnąć, w XTZ, przynajmniej mi się nie udaje. Co do awaryjności, to zgadzam się z Januszm moto jest młode, ale nic nie pokojącego nie obiło mi się o uszy. U mnie zero problemów... paliwo i przegląd, żadnych dolewek, żadnych niespodzianek, kardan pracuje niezauważalnie, żona nie stuka mnie kaskiem, przy zmianie biegów, jak miałem w Viadrze. Tak na marginesie Hondę miałem też od nowego, i nie miałem w niej żadnej awarii, może japończyki tak mają? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Januszm - oczywiście brałem pod uwagę zakup GS z ostatniej partii produkcyjnej jeszcze z silnikiem olejowym - chociaż ten ostatni z 2 wałkami rozrządu jest dopiero 2 lata na rynku. Pewnie masz dużo racji co do tego, że ten model może być "dopracowany" ale jakoś tak zaufanie mi gdzieś spadło....chociaż gdy siadłem na tenere to tak na pierwszy "rzut" oka jakość materiałów chyba ciut słabsza niż w gs i np. takie prowadzenie (chyba) chyba linki do gazu, która zasłania zegary... no ale to są szczegóły.

Generalnie przeglądnąłem wszystkich konkurentów gs-a i tenere wydaje się chyba najbardziej ok!

Poza tym mój kolega z którym jeźdżę od 20 lat cały czas jeździ yamahą - obecnie FJR z 2000 roku i powiem Wam, że nigdy nie stanął na drodze!!!

 

Coś w tym jest co pisze bunio66 - może japończyki tak mają???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...