R1 GO!!! Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Siemandero :!: jako że ok. 5 tyś km temu w swojej maszynie założyłem magnetyczną śrubę spustową oleju ( poprzednia nie wiedzieć czemu nie była taka :( ) kilka dni temu zmieniałem olej, jak teraz tak i poprzednio zalałem full syntetyka motula 300V 10w-40 przy przebiegu 40tyś km. wymiana co 5 tys km na śrubie magnetycznej po wykręceniu ujrzałem taki czarny proszek, było tego niewiele, ale jednak, kaby to zebrać to myśle że jakiś 1mm do 2mm sześciennych się tego uzbiera, jak to rozmazałem na palcach to było takie szare. jak używałem motocykla? a no normalnie... przyznam że nie dzidowałem do odcinki co światła, ale raz na kiedyś postawiłem na koło, i przydusiłem do czerwonego pola, ale nigdy na zimnym, i dbałem starannie o poziom oleju, nigdy po postawieniu na koło nie zapaliła mi się lampka oleju, bo też nie stawiam wysoko - bo nie umiem :P z poprzednim motocyklem dawałem rade, ale wszystko do czasu jak go rozbiłem przez stawianie na koło - także nikomu tego nie radze :P biegi również umiem wbijać prawidłowo, ze sprzeglem zawsze w doł jak i w gore powiedzcie czy ten czarny proszek na srubie magnetycznej to normalne zjawisko? sa takie motocykle ktore od wymiany do wymiany po 4-6 tys km maja czysta srube magnetyczna? aaa i filtr oleju zmieniam za kazdym razem, zakladam dedykowany hilofiltro - w zielonym kartoniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Wszystko OK ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Gorzej by było gdyby opiłki były złote. A tymi to się nie martw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Dokładnie nie ma czym się martwić.Właśnie po to jest ta śruba magnetyczna aby zbierała to ścierwo z oleju. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Gorzej by było gdyby opiłki były złote. A tymi to się nie martw. Zanim napiszesz to pomyśl. MAGNES -złote opiłki ??? Gorzej by było gdyby opiłki były złote. A tymi to się nie martw. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Bez zielonego kartonika nie ma jazdy :biggrin: A opiłki mosiądzu mogłyby teoretycznie opaść na śrubę, ale nigdy by się na niej nie utrzymały, Srebrne to co innego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 aaa i filtr oleju zmieniam za kazdym razem, zakladam dedykowany hilofiltro - w zielonym kartoniku do najlepszych motocykli dajemy to co najlepsze -> wysokoprzeplywowy filtr KN ;) Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Zanim napiszesz to pomyśl. MAGNES -złote opiłki ??? Autor pisał, że zmieniał olej. Chodziło mi o to, że gdyby w oleju znalazły się złote opiłki byłoby gorzej, a szare na śrubie to nic wielce strasznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 W MZ i Simsonach montowali takie śruby seryjnie. Jakbyś zobaczył ile tam na tej śrubie bywało opiłków, i innego dziadostwa to byś na zawał padł :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 ale w MZ masz olej tylko w skrzyni, a cylinder jest smarowany przez olej w paliwie, to zwietakt ;] no to dzięki za słowa otuchy ze nic złego. :) a powiedzcie czy sa jakies silniki ktore nie zostawiaja zadnego syfu na magnetycznej srubie po 6 tys km.? tak wlasciwie to skad pochodzi ten syf co mialem na srubie? a i ostatnie to latwo zauwazyc te zlote (mosiężne? ) opiłki w oleju? bo z tego co kojarze to zlote pojawiaja sie gdy panewki sa zatarte i jest to warstwa mosiadzu ktora sa pokryte panewki w miejscu gdzie wystepuje tarcie. a zielony kartonik to ten ;) http://cdn.cheapcycleparts.com/images/R2R/...5/supersize.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 a powiedzcie czy sa jakies silniki ktore nie zostawiaja zadnego syfu na magnetycznej srubie po 6 tys km.? To z reguły nowe silniki z fabryki, ktore jadą 6 tyś km w kontenerze. Dopiero u klienta zaczynają produkowac syf :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 a i ostatnie to latwo zauwazyc te zlote (mosiężne? ) opiłki w oleju? bo z tego co kojarze to zlote pojawiaja sie gdy panewki sa zatarte i jest to warstwa mosiadzu ktora sa pokryte panewki w miejscu gdzie wystepuje tarcie. Możesz zauważyć je na dnie oleju, są charakterystyczne. Czasem towarzyszy temu tęcza na oleju w podobnym kolorze co opiłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 a powiedzcie czy sa jakies silniki ktore nie zostawiaja zadnego syfu na magnetycznej srubie po 6 tys km.? ............ uzytkije fazera 600 co ma ponad 136 łagodnych tys w tym ze 35 moich mniej... caly czas full serwis na motorexie oleju i od wymiany do wymiany czysciutko!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 te czrne opiłki są z tarcz sprzęgłowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 ja zawsze mam na srubie kumpel w fazer 600 nie ma bo nie ma magnesu na koncu, kupil zamiennik ale krotszy wkrecil i gwint rozpierdolil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.