Skocz do zawartości

Najmocniejsze zweitakty - największe pojemności


BANANvanDYK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się jakie motocykle 2T miały największą moc, jakie największe pojemności w 2T produkowano. Często słyszałem że motocykle w MotoGP 500 cm3 miały prawie 200 KM... Z drugiej strony, największe pojemności to 750cm3: Yamaha TZ 750 - 4 cylindry i Kawasaki H2 750 - 3 cylindry, ale bez "polotu", TZ750 miało tylko 120-130 KM...

Niestety podobnego tematu w internecie nie znalazłem.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1100 cm3, 250 KM przy 9500 RPM pewnie będzie pokazywać na co go stać, choć przypuszczam że bez szczególnie mocnego rezo.

Tmi, tak, dwusuwy były zbyt szalone, a czterosuwy łagodnie oddają moc. W porównaniu YZF-R125 z Mito 125 wygrywała Yamaha. Mimo to, nie ma nic bardziej fascynującego niż REZO które nagle stawia moto na koło.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 KM z litra nie stanowi dzis problemu, pytanie tylko kto nad tym zapanuje ?

 

Wiekszy problem stanowic bedzie spelnienie norm czystosci emisji spalin.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję pogooglać o firmie Zabel - produkuje silniki offroadwe 2t o pojemnościach ok. 700cm^3 (głównie do wyścigów z wózkami bocznymi).

Duże 2t enduro/cross (500cm^3) produkował KTM, Yamaha (YZ 490), Kawasaki (KX) i Honda (CR).

Fakt, że nie były one najmocniejszymi 2t, ale mają niesamowity stosunek mocy i momentu do wagi.

 

pzdr, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spełnienie norm emisji spalin mógłby rozwiązać system bezpośredniego wtrysku benzyny, choć to już nie to samo. Wiem że firma Orbital wykonywała próby z użyciem silnika o pojemności około 1 litra z wtryskiem paliwa w samochodach.

 

Zabel widziałem - super prezentuje się cylek w stosunku do całego silnika.

 

Crossy 500 cm3 nie są tak wyżyłowane, mimo to robią swoje. Moment obrotowy CR500 równa się momentowi obrotowemu CBR600, ale 60KM przy 6000RPM daje niezłą elastyczność.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale szybko zrozumieli, że moc nie jest najważniejsza i zaczęli skupiać się na innych rzeczach.

 

ja myśle że normalne drogowe 2t wykończyło spalanie i niska żywotność silnika...........kogo z was byłoby stać trzaskać setki km motocyklem palącym 12/100 przy delikatnej jeździe (nie chce mi sie wierzyć że takie 750 3 garowe spali mniej ale może....)

 

mi crm 125 w terenie pali 10/100 plus olej i już czasami płakać mi sie chce przez to spalanie a mam ją dopiero miesiąc......xt600 pali mniej a ma więcej mocy tylko sposób oddawania mi nie odpowiada :icon_mrgreen:

 

pozatym pomijając aspekt finansowy to bak ma tylko 7l na dzień śmigania nie wystarcza a w 4t by wystarczył :D

 

ale ja tam lubie agresywne oddawanie mocy dwusuwa :icon_twisted:

 

Crossy 500 cm3 nie są tak wyżyłowane, mimo to robią swoje. Moment obrotowy CR500 równa się momentowi obrotowemu CBR600, ale 60KM przy 6000RPM daje niezłą elastyczność.

 

szkoda że honda nie wpadła na pomysł zrobienia z cr500 hard enduro............zmiana przełożeń skrzyni, dół ma i tak mocny i jakieś światła +cichy wydech i mógłby wyjść fajny sprzęt :D

 

ja na cr500 kiedyś chorowałem, przeszło mi jak przeleciałem sie yz125 teraz crm125 rzuca mną po drzewach a co dopiero cr500 :D

 

z enduro 500 2t była yamaha wr500, i maico takto ani kawasaki ani suzuki ani honda nie pokusili sie o enduro 2t w tej pojemności....

 

 

na allegro kiedyś było enduro 2t 500 maico za grosze nawet z dokumentami i jeźdzące jakbym miał garaż i troche wolnej kasy nie zastanawiałbym sie, choćby dla niedzielnych przejażdżek :D

 

Zabel widziałem - super prezentuje się cylek w stosunku do całego silnika.

 

zabel produkuje chyba też silnik 900 coś mi sie obiło o uszy ale nie moge znaleźć w google :(

 

Duże 2t enduro/cross (500cm^3) produkował KTM, Yamaha (YZ 490), Kawasaki (KX) i Honda (CR).

 

był jeszcze suzuki rm500 (nie doczekał nawet tarczy z przodu i zakończyli produkcje) husqvarna xc500(to samo) i maico..........najdłużej rozwijana była cr500 w ameryce nawet chyba do dziś jest dostępna na zamówienie w alu ramie, długo produkowany był też kx500 (wcześniej kx 480 chyba ), mx 500 był produkowany chyba jeszcze w latach 90 z tarczą i chłodzony wodą, rm i xc umarły nie doczekując nawet chłodzenia cieczą i tarczy z przodu....

 

z forum cz cross coś wyczytałem że była cz cross 500 ale nic więcej nie wiem......

 

bodajrze ktm mx490 (poprzednik mx500 dwa bębny chłodzony powietrzem) był najszybszym, seryjnym motocyklem crossowym świata na jakieś pustyni ktos nim osiągnął ponad 200km/h jak znajd e ten artykuł to zalinkuje

 

maico też robi duże 2t

http://twostrokemotocross.com/2008/10/maic...motocross-line/

 

685 największy...82KM i 101kg strach sie bać....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...