Skocz do zawartości

Co może być przyczyną częstych uszkodzeń membrany


Gość josha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. W ubiegłym roku padła membrana na prawym. Ok, kupiłem nowe gaźniki /używki/ Na wiosnę problem się powtórzył. Pękły obydwie. Dobra. Kupiłem nowe, oryginalne, coś ok. 400zł. Założyłem. Mało jeździłem na kawie w tym sezonie, więcej na gixerze,coś ok 4000km. Dziś, odpaliłem, pojechałem na stację zatankować przed wyprawą, kilka kilometrów po mieście, wyjazd na drogę, gaz, dwójka, trójka i q...wa pry, pry. Zjazd do domu, zdejmuję pokrywę na prawym, pęknięta membrana. Czy ktoś ma jakiś pomysł, spotkał się z takim problemem? Co może wpływać na tak częste defekty tych membran. Najgorsze to to, że dziś miał być dłuższy wyjazd i jedynym pocieszeniem jest to, że nie stało się to w drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne sensowne wytlumaczenie jakie mi przychodzi do glowy to jakies syfy w chrzczonym paliwie ( aceton itp.) - widywalem kilkudziesiecioletnie membrany w doskonalym stanie - zmien koniecznie stacje benzynowa

 

Hm, tankuję na różnych stacjach. W ferworze zapomniałem napisać, że chodzi o EN 500 z 2001r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr powietrza jest ?

 

Jest. Zastanawiam się teraz, czy może znów całych gaźników nie wymienić, może od jakiejś innej marki? Nie wiem tylko od czego by podeszło. Dziś coś spróbuje poszukać, bo i tak wyjazd stracony. Może od jakiejś Hondy?

Zapraszam do dyskusji, naszych forumowych Super Mechaników. Może któryś się wypowie i doradzi. Czego unikać, gdzie tkwi problem? Piotrze D. Adamie M. Do was kieruję to pytanie

Edytowane przez josha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć co może być powodem tak szybkiego zniszczenia nowych membran w tych gaźnikach. Jedynie co by tłumaczyło ich szybkie uszkodzenie to nieoryginalne sprężyny lub celowe skrócenie tych sprężyn bo z takim przypadkiem "wieśtuningu" już się spotkałem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie da się jednoznacznie powiedzieć co może być powodem tak szybkiego zniszczenia nowych membran w tych gaźnikach. Jedynie co by tłumaczyło ich szybkie uszkodzenie to nieoryginalne sprężyny lub celowe skrócenie tych sprężyn bo z takim przypadkiem "wieśtuningu" już się spotkałem.

 

Też to podejrzewałem. Jednak sprężyny wyglądają na oryginał. Zresztą, jaki byłby sens ich skracania? Dwa różne gaźniki, więc chyba nie o to chodzi. Tak jak napisałeś, trudno powiedzieć co. Pewnie ten typ tak ma. Jestem ciekaw, czy w innych, "podciśnieniowych membramowcach", są podobne problemy? W każdym razie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia, nawet teoria z chrzczona benzyna nie przemawia do mnie, bo przeciez tylko mgla paliwowa bedzie tam sie dostawala i to w niewielkiej ilosci.

Raczej wada materialowa, prawdopodobnie wytwornia membran miesci sie w Chinach i leci po najnizszych kosztach. Ale dlaczego prawa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...