Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Super wkomponowane.....teraz trochę późno ale jutro zrobię fotę i pokaże jak wyglada to w moim skromniejszym wykonaniu. Osobiście uważam że taki woltomierz w motocyklu to bardzo dobra sprawa- można odpowiednio wcześnie zareagować na problemy i uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam .......z małym opóźnieniem - obiecałem wkleić zdjęcie woltomierza wkomponowanego w "pulpit Hondy" Nt 650

Na zdjęciu jest napięcie ze starego padniętego akumulatora. W chwili obecnej dzięki Waszej pomocy zdołałem sobie poradzić z problemem i ładowanie jest wręcz książkowe- oby jak najdłużej. Z uwagi na fakt iż przygotowuję moto do sezonu mam jeszcze inne pytania ale dotyczą one całkiem innego działu.....jeszcze raz dzięki za pomoc.

post-74542-0-32435100-1394569687_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podświetlenie zegarka też możesz zmienić na zielony.

Jeśli na woltomierzu jest napięcie akumulatora to cienki ten akumulator a druga ewentualność to musisz wpiąć się bezpośrednio w aku bo za duże spadki napięcia sa po drodze do miernika.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku na zdjęciu jest całkowicie padnięte ( jest to stary akumulator- mam już nowy) - wolomierz natomiast jest podłączony bezpośrednio pod akumulator i sterowanie jest przez przekaźniak ( zasilanie przekaźnika ze stacyjki ) tak że nie ma spadków napięc.

 

Dodam że mój woltomierz już się sprawdził ostrzegając mnie o nieprawidłowym ładowaniu tj. po usunięciu usterki " brak masy" napięcie ładowania miałem 14,7V na włączonych światłach i tak było przez kilka dni gdy sprzęt używałem na trasie do 20 km. Wczoraj trasa była dłuższa i nagle okazało się ża napięcie ładowania wzrosło do 17 a nawey i 18 Wolt. ....więc teraz już na pewno wiem że padł regler. gdyby nie woltomierz jeździłbym tak dalej i nowy akumulator za który zapłaciłem 160 zł trafiłby szlag........cóż kolejny wydatek.

 

Jaki polecacie regulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku na zdjęciu jest całkowicie padnięte ( jest to stary akumulator- mam już nowy) - wolomierz natomiast jest podłączony bezpośrednio pod akumulator i sterowanie jest przez przekaźniak ( zasilanie przekaźnika ze stacyjki ) tak że nie ma spadków napięc.

 

Dodam że mój woltomierz już się sprawdził ostrzegając mnie o nieprawidłowym ładowaniu tj. po usunięciu usterki " brak masy" napięcie ładowania miałem 14,7V na włączonych światłach i tak było przez kilka dni gdy sprzęt używałem na trasie do 20 km. Wczoraj trasa była dłuższa i nagle okazało się ża napięcie ładowania wzrosło do 17 a nawey i 18 Wolt. ....więc teraz już na pewno wiem że padł regler. gdyby nie woltomierz jeździłbym tak dalej i nowy akumulator za który zapłaciłem 160 zł trafiłby szlag........cóż kolejny wydatek.

 

Jaki polecacie regulator?

 

 

http://www.olekmotocykle.pl/

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie polegalbym na oku a po prostu zmierzył napięcie zasilające żarówkę (nic do masy, pomiar tylko międzyfazowy).

 

Witam ponownie. Zgodnie z zaleceniem wpiąłem żarówkę 100W między fazy statora i dokonałem pomiaru. W sumie wyniki napięcia nie różniły się praktycznie od tych bez wpiętej żarówki, nie wiem czy to ma znaczenie, ale zaczynała ona świecić dopiero przy ok 4tys obrotów. I tak przy 5tys obr napięcie było ok 51V, na wolnych nieco ponad 1000obr/min napięcie wahało się między 12,5 a 14,5 max 15V. Gdy zwiększyłem obroty tak na ok. 1400 było to już ok. 15V. Przebicia do masy itd nie występowało. Wydaje mi się jednak, że to może być stator, ponieważ jak pisałem wcześniej objawy zaniku ładowania na wolnych były na rozgrzanym silniku. Tutaj też silnik był ciepły, ale odłączony regler był chłodny i po jego wpięciu ładowanie na niskich kiepskie, praktycznie było to napięcie akumulatora, przy lekkim podniesieniu obrotów pojawiało się ładowanie ok13,4V na świałtach przy 1500obr/min. Dziwi mnie też taka rzecz, gdy moto pracowało z odpiętym reglerem to na wolnych od czasu do czasu lekko mrużyły światła, dlaczego tak skoro były już bezpośrednio z aku zasilane? Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co teraz napisałeś to nie wygląda mi na stator jednak różnie to bywa.. Nie pamiętam czy podstawiałeś drugi regler?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monter mógłbyś powiedzieć dlaczego nie wygląda na stator? Niestety przegapiłem sezon w którym kolega miał jeszczę F3 a z niej chyba pasuje, teraz nie mam za bardzo od kogo podmienić, ale jeśli będzie trzeba to coś spróbuję pomyślec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomrugiwanie świateł może wynikać m.in z załączenia dodatkowego osprzeętu sterowanego elektrycznie , np. zawór wydechowy za kolektorami lub zawór sterujący przepływem w układzie dolotowym który to twoja cebra posiada (chyba regulator doładowania dynamicznego czy jakoś tak ) , wentylatory (w przypadku wadliwego włącznika termostatycznego włączane na chwilę stąd mruganie ). Moze to być tez słaba masa .

 

Nie wygląda na stator bo jeśli podajesz jedno napięcie to domyślnie uznajemy że takie samo jest na wszystkich fazach a to już wystarczająca diagnoza .

A winowająca jest raczej regler , słabe połaczenia lub awaria (zwarcia , nadmiere obciązanie ) osprzetu - urzadzeń lub okablowania .

Jeśłi na ciepło , tzn . masz na myśli postój to regulator może zaczać się przegrzewać , wtedy mamy dalsza awarię elementów w regulatorze , np. popusczanie napięcia zmiennego na jednej fazie (powino wyjśc na oscyloskopie lub mierniku przełączonym na AC ) .

Miałem róniez przypadek zwierania + w regulatorze do masy poprzez stator - efekt do wymiany cały komplet ;] .Wiem że stator nie jest połaczony z masa ale regler się tak wrednie uszkodził że 2 fazy statora uległy przypaleniu , czyli jak mniemam od + aku przez wnętrze regla , potem przez 2 sekce statora do regla i w nim do masy (jeździć się chciało więc na szybko zmontowałem prosty obwód z przekażnikiem odłączający regulator od + po przekręceniu kluczyka na OFF ).

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podejrzewałem regler od początku, ale może jednak to co daje stator na wolnych nie wystarcza do utrzymania odpowiedniego napięcia ładowania przy światłach? Będę musiał poszukać na podmianke ten regulator, szkoda tylko będzie jak sie okaże, że cewki do przezwojenia lub cos...

Szykuje mi się wymiana oleju, i tu też obawy, bo jeśli będę musiał wyciągać stator to szkoda teraz lać nową oliwkę, jak byłoby łatwiej to rozebrać na pusto.

Edytowane przez maxell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja dalej walcze z kiepskim ladowaniem , dzisiaj wymienilem alternator bo moto kasowalo licznik przy odpalaniu i mialo czasami chwile zawahania przy odpalaniu , moj blad ze nie sprawdzilem napiecia statora przed wymiana , ale n a 90% jest OK . W kazdym razie zamontowalem nowy (uzywany) stator , napiecia zmiennie przy 5 tys ok 85V na kazdej fazie, a ladowanie aku dalej marne , przy wlaczonych swiatlach spada z prawie 14 do 13 , jak zalaczy sie wentylator to juz mam 12.5 , regulator zmienialem i tez bez zmian ...teraz mam tourmaxa , ale na oryginale jest tak samo ..co jest przycyzna spadku napiecia po wlaczeniu swiatel ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innej metody jak upierdliwe sprawdzanie spadków napięc na przewodach , np . wpinasz się woltomierzem zaraz za wyjściem regla + a drugim kablem do klemy aku + , po stronie masy tak samo no i w innych punktach końcowych przewodów odpowiedzialnych za ładowanie.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bierzesz pod uwage ze instalacja starzeje sie tak samo jak odbiorniki elektryczne, przewody i zlaczki sniedzieja, kostki laczace

to samo, punkty polaczenia z masa rdzewieja a tego nie widac na zewnatrz. Dopiero po rozmontowaniu i posprawdzaniu wszystkiego

mozna liczyc na pozbycie sie spadkow napiecia w instalacji. Przeglad elektryki najlepiej robic w zimie, a nie na poczatku sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzymy przewody ze złączkami ofkorz :D

Nitomen , po naładowaniu aku z prostownika też resetuje ci liczniki podczas rozruchu ?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...