Skocz do zawartości

maxell

Forumowicze
  • Postów

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Honda CBR 600 F4
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Cz-wa

Osiągnięcia maxell

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Też podejrzewałem regler od początku, ale może jednak to co daje stator na wolnych nie wystarcza do utrzymania odpowiedniego napięcia ładowania przy światłach? Będę musiał poszukać na podmianke ten regulator, szkoda tylko będzie jak sie okaże, że cewki do przezwojenia lub cos... Szykuje mi się wymiana oleju, i tu też obawy, bo jeśli będę musiał wyciągać stator to szkoda teraz lać nową oliwkę, jak byłoby łatwiej to rozebrać na pusto.
  2. Monter mógłbyś powiedzieć dlaczego nie wygląda na stator? Niestety przegapiłem sezon w którym kolega miał jeszczę F3 a z niej chyba pasuje, teraz nie mam za bardzo od kogo podmienić, ale jeśli będzie trzeba to coś spróbuję pomyślec :)
  3. Witam ponownie. Zgodnie z zaleceniem wpiąłem żarówkę 100W między fazy statora i dokonałem pomiaru. W sumie wyniki napięcia nie różniły się praktycznie od tych bez wpiętej żarówki, nie wiem czy to ma znaczenie, ale zaczynała ona świecić dopiero przy ok 4tys obrotów. I tak przy 5tys obr napięcie było ok 51V, na wolnych nieco ponad 1000obr/min napięcie wahało się między 12,5 a 14,5 max 15V. Gdy zwiększyłem obroty tak na ok. 1400 było to już ok. 15V. Przebicia do masy itd nie występowało. Wydaje mi się jednak, że to może być stator, ponieważ jak pisałem wcześniej objawy zaniku ładowania na wolnych były na rozgrzanym silniku. Tutaj też silnik był ciepły, ale odłączony regler był chłodny i po jego wpięciu ładowanie na niskich kiepskie, praktycznie było to napięcie akumulatora, przy lekkim podniesieniu obrotów pojawiało się ładowanie ok13,4V na świałtach przy 1500obr/min. Dziwi mnie też taka rzecz, gdy moto pracowało z odpiętym reglerem to na wolnych od czasu do czasu lekko mrużyły światła, dlaczego tak skoro były już bezpośrednio z aku zasilane? Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi
  4. Ok tak zrobię jak sie troche ociepli i dam znać :) czyli tej rezystancji nie mierzyć z wpiętą żarówką? Wychodzi z tego, że pomiary bez obciążenia niewiele dają, dobrze, że można się dowiedzieć na forum jak podejść temat :) pozdrawiam
  5. Ok, przy jakich obrotach to sprawdzać? Jeśli będzie świecić jednakowo to znaczy że regulator? I czy oprócz siły świecenia zmierzyć rezystancje?
  6. Po czym poznaliście, że stator? Za małe napięcie daje? Ehh lipa, wolałbym, żeby to była wina regulatora. Rozumiem, że mam wpiąć żarówkę 100W równolegle np między 1 i 2 żółty kabelek i wtedy przy zapalonym motocyklu mierzyć przebicie do masy między fazą a masą? Napięcie także zmierzyć przy żarówce? Jakie wtedy powinno być? ps dokonałem także pomiarów wg serwisówki, tj. rezystancji między fazami statora, i podczas pracy nie było zwarcia ani nawet upłynnień, serwisówka niestety nie podaje innej metody na sprawdzenie statora.
  7. Witam drodzy motocykliści. W mojej F4 z 2000r zaczęły występować dziwne problemy z pracą na wolnych obrotach przy ciepłym silniku. Podczas stania w korkach szczególnie w ciepłe dni motocykl podczas próby ruszania ewidentnie przerywał, tak jakby odciął iskrę lub paliwo. Działo się tak do ok. 3tys obrotów, powyżej moto przyśpieszało płynnie. Po przeczytaniu tematu z 1 strony postanowiłem zrobić pomiary(układ paliwowy tj, pompka, świece przewody sprawdzone). Na wolnych obrotach napięcie statora na ciepłym jak i zimnym silniku wynosiło ok 15V na każdej z kombinacji. Przy 5 tys. obrotów było to ok 52V. Przebicie do masy nie występowało zarówno na wyłączonym jak i pracującym silniku(na wolnych i przy ok 5tys obr/min). Dziwi mnie fakt ładowania, przy zimnym silniku wydaje się być ok, natomiast na rozgrzanym przy obciążeniu ładowanie wynosiło ok. 12,5V i dziwnie skakało. Akumulator to exide w dobrym stanie, utrzymuje po naładowaniu i odczekaniu kilku dni napięcie 12,4V. Czy te problemy może powodować wadliwy regulator napięcia? A może to jednak stator pod podpiętym aku nie wydala? Gdzieś czytałem, że regler do mojego modelu pasuje z Thundercata i jest lepszy, gdzie najlepiej takiego szukać? Pozdrawiam :) ps samo wejście do regulatora też sprawdzałem i nie widać na kostce śladów śniedzi czy popalonych styków.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...