kempes Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Witam. Panowie mam problem z ładowaniem w skuterze. Z racji tego, że miałem aku w kiepskim stanie wymieniłem go na nowy. Po około 2 tygodniach stania akumulator był tak słaby, że nie dał rady zakręcić rozrusznikiem. Jedyny odbiornik, który przez te 2 tygodnie pobierał prąd to był elektroniczny zegarek, ale wątpię, żeby pobierał tyle prądu, żeby rozładować aku. Sprawdziłem ładowanie i okazało się, że przy włączonych światłach daje mi 15,3-15,8V, czyli za dużo. Czy wystarczy zmienić regulator napięcia, czy szukać innej przyczyny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted November 6, 2010 Share Posted November 6, 2010 Czy twoj akumulator oprocz tego ze nowy jest rowniez dobry ? Zeby to sprawdzic naladuj go ladowarka stacjonarna malym pradem ( nie przekraczajacym 1 A i zmierz napiecie na wlaczonych swiatlach, ale z wylaczonym silnikiem po czym zmierz po 2 minuitach. Jezeli spadnie ponizej 12V to niestety nie jest dobry. czyty robione na zepsutym aku nie sa miarodajne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kawa2 Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 (edited) Ziomale, instrukcję przeczytałem, chyba pierwszy raz w życiu, zastanawia mnie jedynie sugestia - zawsze przed ładowaniem odłącz uziemienie? O co kaman? :icon_eek: Znaczy tyle, że przed ładowaniem aku w motocyklu odłącz klemę minusową akumulatora, bo może narozrabiać w ECU i innych. Instrukcje piszą obcokrajowcy " znający " j. polski i trzeba brać poprawki. Edited November 9, 2010 by kawa2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Najpierw trzeba sprawdzić ile zegarek pobiera, myślę że jeśli jest chiński to jednak może rozładować akumulator. Prąd mierzymy amperomierzem. Co do regulatora tak jest do wymiany. Napięcie powinno być obcięte do 14,5V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz1982 Posted November 19, 2010 Share Posted November 19, 2010 Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc przepraszam za off'a :) Monter, Wodzu, czy mogę bez obaw podłączyć tą ładowarkę... http://www.4bikes.pl/product_info.php?products_id=6160 ...na dłuższy okres czasu? Można bez obaw podłączyć to to na całą zimę? Kupilem ostatnio podobny Optimazer marki Hein Gericke REWELACJA z tego co wyczytalem z instrukcji jak i porad i doswiadczenia innych z tego wlasnie typu ladowarkami jak to nazwales ..warte kazdego pena ja za moja zaplacilem 50 funow .. podlaczylem aku od razu ocenil kondycje i dobral poprawny system ladowania hula piknie....!!! I najwazniejsze Mozesz zostawic aku a nawet powinienes podpiety wlasnie do OPTI laduje tylko do momentu a potem podtrzymuje w stanie jak by hibernacji.. Polecam kazdemu kto mysli o zimowaniu swojej zabawki ... miesiac dzien czy nawet 7 miesiecy.. Mechanikem niestety nie jestem ale moge tylko powiedziec ze swojego jak i moich znajomych doswiadczenia ..REWELACYJNA sprawa.. Pozdrawiam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barka Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Witam spalił mi się regulator napięcia w cbr 600 i sprawdzałem wszystko tak jak na pierwszej stronie i wyszło mi przy pomiarze rezystancji że ma przebicie do masy tzn te 3 kable mają połączenie z masą. Teraz co lepiej kupić używany alternator czy może ktoś nawija nowe uzwojenia (regeneruje uszkodzone) i jeszcze jaki regulator http://allegro.pl/regulator-napiecia-cb-cbr-500-600-900-vt-vfr-ntv-i1636192121.html da rade czy szukać droższego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinigami Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Najpierw doprowadź do porządku alternator, bo regulator mógł ale nie musiał się usmażyć. Możesz próbować przezwajać, jeśli koszt nowego alternatora będzie wysoki (powiedzmy drugie tyle co za przezwajanie). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 WitamA jak ma się sprawa z alternatorem obcowzbudnym ? Mam xs400 sohc i tam jest taki alternator.Sprawdzałem rezystancje między trzema białymi kabelkami i jest taka sama , ale napięcie jakie wychodzi z alternatora to tylko 20-22 v na wszystkich parach.Jedynie czego nie sprawdziłem to czy jest przejście na masę między tymi kabelkami.Czy gdyby było uszkodzone jedno uzwojenie to rezystancja i napięcie było by takie same na każdej parze ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 Nie. bylaby roznica.Skad wiesz ze to altek obcowzbudny i na jakich obrotach mierzyles to napiecie ?Mam nadzieje ze mierzyleś to na skali napięcia zmiennego ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jgdarek Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 (edited) Oczywiście prąd zmienny.W załączniku schemat z serwisówki. Z opisu wynika że między białymi ma być 0,72omy +- 10% - a u mnie jest 1,5oma , a między zielonymi 4 omy i tak jest u mnie.Nie ma przebicia na masę.I jeszcze jedno pytanie-zakupiłem drugi alternator i on ma cztery białe kabelki-do czego jest ten czwarty? i co może być przyczyną takiego niskiego prądu?Prąd mierzony przy około 3000obr.alternator.pdf Edited June 6, 2011 by jgdarek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Techniacz Posted June 6, 2011 Share Posted June 6, 2011 (edited) Zbrakło mi ładowania w gixie i na światłach mi zdechł. Prądu było na tyle mało, że odpaliłem go na pych i dojechałem jakoś do parkingu. Napięcia na aku nawet nie mierzyłem, bo na parkingu już nie miały sił kierunki się palić nawet... W każdym bądź razie naładowałem aku. I tu pierwsze pytanie, prostownik ładuje mi aku do wartości mniej więcej 12.97V, gdy aku postoi parę godzin spada ono do ~12.76V. I takie utrzymuje się przez dzień, dwa (dłużej nie trzymałem aku w domu). Czy to świadczy już o tym, że aku jest padnięte? Czy takie napięcie jest ok ? Gdy podłączyłem aku do moto i odpaliłem, napięcie spadło od razu do 12.5V. Przez 10 minut pracy na światłach spadło do jakichś 11.9V. Przy 5 tysiącach obrotów napięcie na klemach rośnie o jakieś 0.1-0.2V (od podanych wyżej wartości). Różnica między podłączoną, a odłączoną wtyczką między alternatorem, a regulatorem wynosi jakieś 0.1V (na plus przy podłączonej). Napięcia ac mierzone przy 5 tysiącach obrotów na 2 fazach pokazują po 54V (powinny być po 65V), na jednej jakieś 6-10V. Rezystancja między fazami wynosi 0.09ohma na 2, a na tej od niższego napięcia również jakieś inne wyszło. Powinno być 0.3ohma wszędzie. Rezystancja między kablami a masą przeważnie 1 (znaczy się nieskończona) momentami jedynie pokazywał wyświetlacz jakieś ~1700... Nie wiem czy był to błąd pomiaru, czy przyczyna. Czyli objawy wskazują na uzwojenie (czy coś jeszcze?). Po odłączeniu akumulatora, rezystancje były takie same. Napięcie na aku natomiast, po przyniesieniu do domu wynosiło ~12.3V. I tu moje 2 pytania kończące przydługą historię(histerię...):1- Czy napięcie 12.76V na aku naładowanym jest prawidłowe, czy za małe ? Po 3 minutach na włączonych światłach w moto i wyłączonym silniku, napięcie spadło na nim o jakieś 0.01-0.03V - czyli pewnie w granicach błędu pomiarowego urządzenia.2- Jak kupię nowe uzwojenie, a ono zjara się przy pierwszej jeździe (albo tydzień po) to osiwieję do końca. Więc czemu uzwojenie mogło się zjarać i jak uchronić się przed zjaraniem ponownym ? Dodam, że kostka łącząca alternator z regulatorem, jest pokryta jakąś mazią. Myślałem, że może to jakiś preparat wspomagający przewodzenie prądu ? Czytałem również, że te kostki lubią się przytapiać i od tego może się zjarać uzwojenie. Może wywalić tą kostkę, połączyć kabelki osobno przez pojedyncze kostki połączeniowe i owinąć izolacją ? Czy raczej zalatywałoby to chałturą ?Pzdr Edited June 6, 2011 by Techniacz Quote Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted June 6, 2011 Author Share Posted June 6, 2011 Zbrakło mi ładowania w gixie i na światłach mi zdechł. Prądu było na tyle mało, że odpaliłem go na pych i dojechałem jakoś do parkingu. Napięcia na aku nawet nie mierzyłem, bo na parkingu już nie miały sił kierunki się palić nawet... W każdym bądź razie naładowałem aku. I tu pierwsze pytanie, prostownik ładuje mi aku do wartości mniej więcej 12.97V, gdy aku postoi parę godzin spada ono do ~12.76V. I takie utrzymuje się przez dzień, dwa (dłużej nie trzymałem aku w domu). Czy to świadczy już o tym, że aku jest padnięte? Czy takie napięcie jest ok ? Gdy podłączyłem aku do moto i odpaliłem, napięcie spadło od razu do 12.5V. Przez 10 minut pracy na światłach spadło do jakichś 11.9V. Różnica między podłączoną, a odłączoną wtyczką między alternatorem, a regulatorem wynosi jakieś 0.1V (na plus przy podłączonej). Napięcia ac mierzone przy 5 tysiącach obrotów na 2 fazach pokazują po 54V (powinny być po 65V), na jednej jakieś 6-10V. Rezystancja między fazami wynosi 0.09ohma na 2, a na tej od niższego napięcia również jakieś inne wyszło. Powinno być 0.3ohma wszędzie. Rezystancja między kablami a masą przeważnie 1 (znaczy się nieskończona) momentami jedynie pokazywał wyświetlacz jakieś ~1700... Nie wiem czy był to błąd pomiaru, czy przyczyna. Czyli objawy wskazują na uzwojenie (czy coś jeszcze?). Po odłączeniu akumulatora, rezystancje były takie same. Napięcie na aku natomiast, po przyniesieniu do domu wynosiło ~12.3V. I tu moje 2 pytania kończące przydługą historię(histerię...):1- Czy napięcie 12.76V na aku naładowanym jest prawidłowe, czy za małe ? Po 3 minutach na włączonych światłach w moto i wyłączonym silniku, napięcie spadło na nim o jakieś 0.01-0.03V - czyli pewnie w granicach błędu pomiarowego urządzenia.2- Jak kupię nowe uzwojenie, a ono zjara się przy pierwszej jeździe (albo tydzień po) to osiwieję do końca. Więc czemu uzwojenie mogło się zjarać i jak uchronić się przed zjaraniem ponownym ? Dodam, że kostka łącząca alternator z regulatorem, jest pokryta jakąś mazią. Myślałem, że może to jakiś preparat wspomagający przewodzenie prądu ? Czytałem również, że te kostki lubią się przytapiać i od tego może się zjarać uzwojenie. Może wywalić tą kostkę, połączyć kabelki osobno przez pojedyncze kostki połączeniowe i owinąć izolacją ? Czy raczej zalatywałoby to chałtura ?Pzdr Akumulator masz dobry i zachowuje się normalnie. Faktycznie pomiary wskazują na uszkodzone uzwojenia i nalezy je wymienić. Po wstawieniu nowego nie podłączaj reglera i sprawdź ponownie napięcia. Później podłącz regler i sprawdź na klemach aku napięcie jak w instrukcji.Wtyczkę mozesz po sprawdzeniu wszystkiego wyeliminować poprzez zlutowanie przewodów. Jest to działanie na plus. Ponowne łączenie tego na konektory nie ma mniejszego sensu.Uzwojenia padają z powodu np. pękającej masy izolującej co powoduje zwarcie między zwojami. Jesteś bezradny na to zjawisko. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam M. Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Tak jest, niestety stator alternatora jest zwalony i to w obu przypadkach ( Techniacz. Jdarek ).U Techniacza ewidentnie ( aku jest dobre jak Monter napisal ) a w przypadku Jdarka twoja serwisowka podaje wytlumaczenie o za niskim napieciu statora jako objaw kruszacych sie uzwojen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Techniacz Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 (edited) Dzięki za potwierdzenie zgonu pacjenta :rolleyes: To chciałbym jeszcze spytać, czy uzwojenie w gixie ma cewkę wysokiego napięcia ? Dziś takie pytanie usłyszałem, dzwoniąc do zakładu zajmującego się przezwajaniem silników elektrycznych (może nie tyle pytanie, co składnik ceny przy przezwajaniu). edit:Monter dzięki ;) Edited June 14, 2011 by Techniacz Quote Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Monter_ Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 Nie ma tam cewki Techniacz.. Quote lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.