Jump to content
_Monter_

Problem z ładowaniem-krok po kroku.

Recommended Posts

Jak chcę zmierzyć rezystancję lub napięcie międzyfazowe to mam podczas pracy silnika rozłączyć kostkę między alternatorem a regulatorem napięcia i na stykach zmierzyć? Połączenie z akumulatorem musi być a rozłączając go nie będzie. Czy może mam się szpikulcem miernika przebić przez izolację ?

 

nic nie musisz przebijać. odepnij od regulatora i zmierz miedzy 1-2, 1-3, 2-3 przy ok 4000 obr/min. tylko pamietaj zeby miernik byl ustawiony na napiecie zmienne.

 

Na poczatku tego tematu jest to opisane krok po kroku

Edited by blazey84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Kupiłem CBR F2 600 ,sprzedający zapewniał ze trzeba wymienic akumulator i wszytsko będzie grać... Moj problem przedstawia się tak.:

 

Pierwszy dzien motor odpala,jezdze na światłach na wolnych obrotach motor gasnie i nie ma siły odpalic,wiec na popych ....

Kupiłem nowy aku ... pojezdziłem 3 tyg bez problemu az znów to samo ...znów brakuje prądu.

 

Postanowiłem zmierzyc napiecie tych trzech zółtych kabelków (nie odłanczająć od regulatora) plus miernika przystawiłem do jednego z zółtych kabelków a minus do minusa aku.

 

Pomiary wyszły mi dziwne ... pierwszy kabelek od dołu na wolnych obrotach około 3,5 drugi tez około 3,5 a ten na samej górze 0,1 i spada do zera ...

 

Prosze o porady i sugestie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Kupiłem CBR F2 600 ,sprzedający zapewniał ze trzeba wymienic akumulator i wszytsko będzie grać... Moj problem przedstawia się tak.:

 

Pierwszy dzien motor odpala,jezdze na światłach na wolnych obrotach motor gasnie i nie ma siły odpalic,wiec na popych ....

Kupiłem nowy aku ... pojezdziłem 3 tyg bez problemu az znów to samo ...znów brakuje prądu.

 

Postanowiłem zmierzyc napiecie tych trzech zółtych kabelków (nie odłanczająć od regulatora) plus miernika przystawiłem do jednego z zółtych kabelków a minus do minusa aku.

 

Pomiary wyszły mi dziwne ... pierwszy kabelek od dołu na wolnych obrotach około 3,5 drugi tez około 3,5 a ten na samej górze 0,1 i spada do zera ...

 

Prosze o porady i sugestie .

 

dziwnie sie do tego zabrales. zmierz napiecie ladowania na akumulatorze (plus miernika do + klemy, minus miernika do -) przy wyłaczonych odbiornikach. jesli jest ok 13.8-14.5V jest ok. jesli mniejsze moze to byc regulator badz altek. alternalor mozesz sprawdzic wg. 1 postu w temacie.

 

prosze o pomoc w mojej sprawie. zdjecia regulatorow i opis sprzedajacego wrzucilem wczesniej. nie rozumiem jednej rzeczy odnosnie wzbudzenia regulatora. czy samo wpiecie w instalacje i odpalenie moto nie powinno tego zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszytsko bylo mierzone , na klemach wyskakuje mi od 11 do 12 a jak włącze światła to na jałowych obrotach spada i spada az motor zgaśnie. Wiec postanowiłem zmierzyc te 3 zółte kabelki i jak wspomnialem na dwoch jest ok 3,5 a na jednym 0,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem specialista ale po pomiarach alternatora wynika jego uszkodzenie. dla pewności spradz jeszcze omomierzem opory na tych kablach. Moze i banalne bytanie ale czy miales miernik ustawiony na napiecie zmienne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

XJ-ta miała inną kostke , ale jak wiesz który kabel do czego to nie widze przeciwskazań .zamontuj go na metalowej ramie zadupka (chodzi o odprowadzanie ciepła) Jak rozumiem minus regla jest na jego obudowie ?

 

Zasadniczo regulator raz ładuje a raz nie co wynika z zasady jego działania , pytanie tylko o jakich napięciach mówimy w przypadku nieładowania i ładowania , bo moze się okazać że to akumulator trzzeba wymienić. Napisz jakie są te napięcia .

Edited by janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam inne, głupie pytanie. Czy bardzo słaby aku może powodować słabe ładowanie? Bo aku mam w opłakanym stanie, niby ładowanie jest ale go nie ma. na niskich obrotach bez świateł podchodzi w okolice 14V, ze światłami 13-14 się waha, na wyższych obrotach lubi spaść poniżej 13V. Altek mierzyłem, 25V na niskich obr. sięga 70V na wyższych.


MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po 15 postaram sie powrzucac fotki. Ogranicza mnie teraz praca i internet z tel

 

witam. oto foty regulatorów: http://img801.images...00312154101.jpg

 

i link do strony co kupiłem: http://www.larsson.p...MQ==&bid=105843

 

A to sugestia innego forumowicza który miał te same objawy co w moim moto:

Przedewszystkim sprawdz regulator napiecia.. ja zastosowalem rozwiazanie chwilowe, zrobilem sobie włącznik przy masie, ale nie radze robic tego na stale... po wymianie regulatora wszystko bylo ok, poniewaz to alternator wzbudza swiatło (poprzez regulator napiecia) o ile masz wersje USA

 

witam. ponawiam probę o pomoc w mojej sprawie. wiecie sezon juz prawie otwarty a maszyna stoi :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na przyszłość.

Tutaj masz super regulatory.

http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

Tutaj masz materiały:

http://www.chudzikj.republika.pl/ZZ-R600.htm

 

Po pierwsze miernik w dłoń i sprawdź:

który przewód to masa w kostce

który to 12V

który to plus po stacyjce

trzy fazy masz na dolnych pinach reglera.

Jeśli napięcie, masa, plus po stacyjce są prawidłowo doprowadzone to trzeba szukać zatoru. Sprawdź te przewody i daj znać.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiałem sie nad tymi regulatorami ale wyczytalem ze sa one 5 badz 7 pinowe dlatego kupilem inny.

 

patrząc z przodu na regulator: 1 gorny pin to + staly, 2 to + po przekręceniu kluczyka, a 3 to masa, 3 dolne to altek. sprawdzałem miernikiem i napięcia na kostce są.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednek padł mi regel:D teraz wszystko jest w normie. Dzieki blazey84 za cheć w pomocy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiałem sie nad tymi regulatorami ale wyczytalem ze sa one 5 badz 7 pinowe dlatego kupilem inny.

 

patrząc z przodu na regulator: 1 gorny pin to + staly, 2 to + po przekręceniu kluczyka, a 3 to masa, 3 dolne to altek. sprawdzałem miernikiem i napięcia na kostce są.

Te akurat można podłączyć.

Jeśli napięcia na kostce są i masa to nie ma wuja we wsi...ładowanie musi być.

Czy którykolwiek przewód z kostki reglera idzie do tej puszki z diodami i przekaźnikami?


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej Qurim, słaby aku może mieć zwarcie na celach i będzie obciążał instalację itd.

 

No to jeszcze jedno pytanko, krótkie. Podłączam aku i przy dotykaniu klemy iskrzy się. Czyżby jakieś zwarcie wewnątrz aku? Iskrzy się trochę gdy przypinam do moto (wyłączone wszystko, kluczyk wyjęty) i iskrzy się też gdy przypinam prostownik do akumulatora odpiętego od instalacji.


MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam mozliwosci sprawdzic teraz tego po instalacji w moto ale ze schematu ktory wrzucilem wczesniej wychodzi ze 2 przewody ida z regla do "junction box"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qurim, cos jest zle z tym aku jesli iskrzy - dlaczego nie kupisz nowego chinskiego AGM ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam mozliwosci sprawdzic teraz tego po instalacji w moto ale ze schematu ktory wrzucilem wczesniej wychodzi ze 2 przewody ida z regla do "junction box"

Podsumujmy.

Uzwojenia dobre, bezpieczniki dobre, regler nowy a ładowania brak.

W module, który rozebtałęś sa diody i dwa przekaźniki i jeden wydaje dźwięki gdy...odpalisz? czy włączysz zapłon?

próbowałeś odpalić bez tego modułu? Zamień przekaźniki bo masz tam dwa i sa takie same. Druga sprawa to w momencie kiedy ten przekaźnik wydaje dźwięki podłącz żarówkę (h3, h7 od stopu, obojętne) aby sprawdzić czy nie ma tam zwarcia przez co ikrzy na stykach przekaźnika (podejrzewam, ze stad ten dzwięk).


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Podsumujmy.

Uzwojenia dobre, bezpieczniki dobre, regler nowy a ładowania brak.

W module, który rozebtałęś sa diody i dwa przekaźniki i jeden wydaje dźwięki gdy...odpalisz? czy włączysz zapłon?

próbowałeś odpalić bez tego modułu? Zamień przekaźniki bo masz tam dwa i sa takie same. Druga sprawa to w momencie kiedy ten przekaźnik wydaje dźwięki podłącz żarówkę (h3, h7 od stopu, obojętne) aby sprawdzić czy nie ma tam zwarcia przez co ikrzy na stykach przekaźnika (podejrzewam, ze stad ten dzwięk).

 

Ten modul jest chyba dosc istotny gdyz zawiera bezpieczniki i te dwa przekazniki. Probowalem odpalic moto bez niego ale nie ma reakcji na starter. Nic sie nie odzywa. Wychodzi na to ze do odpalenia moto musi byc on wpiety w instalacje. Co do tego przekaznika to wydaje on brzeczenie przy odpalonym moto. Samo przekrecenie kluczyka nic mu nie robi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jeszcze jedno pytanko, krótkie. Podłączam aku i przy dotykaniu klemy iskrzy się. Czyżby jakieś zwarcie wewnątrz aku? Iskrzy się trochę gdy przypinam do moto (wyłączone wszystko, kluczyk wyjęty) i iskrzy się też gdy przypinam prostownik do akumulatora odpiętego od instalacji.

Jeśli iskrzy przy podłączaniu aku do instalacji ,znaczy ze moto ma jakiś pobór prądu,coś jest stale pod napięciem.


2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten modul jest chyba dosc istotny gdyz zawiera bezpieczniki i te dwa przekazniki. Probowalem odpalic moto bez niego ale nie ma reakcji na starter. Nic sie nie odzywa. Wychodzi na to ze do odpalenia moto musi byc on wpiety w instalacje. Co do tego przekaznika to wydaje on brzeczenie przy odpalonym moto. Samo przekrecenie kluczyka nic mu nie robi

To spróbuj manewru z żarówką jak powiedziałem, wtedy dowiemy się czemu tam brzęczy. Jeśli żarówka nie zaświeci to znaczy, że nie ma tam zwarcia i można zamienić przekaźniki miejscami. Pokusiłbym się jeszcze o podniesioenie po jednej nóżce diod i ponownym zmierzeniu ich. Najlepiej diody sprawdzać miernikiem wychyłowym bo czasem upływnośc jest bardzo mała i elektroniczny nie pokaże.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

XJ-ta miała inną kostke , ale jak wiesz który kabel do czego to nie widze przeciwskazań .zamontuj go na metalowej ramie zadupka (chodzi o odprowadzanie ciepła) Jak rozumiem minus regla jest na jego obudowie ?

 

Zasadniczo regulator raz ładuje a raz nie co wynika z zasady jego działania , pytanie tylko o jakich napięciach mówimy w przypadku nieładowania i ładowania , bo moze się okazać że to akumulator trzzeba wymienić. Napisz jakie są te napięcia .

No miała w ogóle inny regulator, bo z radiatorem, ale ten gabarytowo jest taki sam. A kostka raczej też bo ja mam xj z 91r. a kostka w moim była już podklejana i jak moto dostaje wibracji to przestaje ładować. Tylko właśnie jeszcze mnie aku zastanawia czy nie zaniża bo jak jest naładowany pobawie się chwilę światełkami i już dupa nie kręci tak jak kręcił...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

To spróbuj manewru z żarówką jak powiedziałem, wtedy dowiemy się czemu tam brzęczy. Jeśli żarówka nie zaświeci to znaczy, że nie ma tam zwarcia i można zamienić przekaźniki miejscami. Pokusiłbym się jeszcze o podniesioenie po jednej nóżce diod i ponownym zmierzeniu ich. Najlepiej diody sprawdzać miernikiem wychyłowym bo czasem upływnośc jest bardzo mała i elektroniczny nie pokaże.

 

Sprawdze ten motyw w zarowka jak piszesz. Ale dla pewnosci zapytam: czy jeden styk zarowki przykladam do ramy motocykla (masy) a drugi do jednego z lutów tego przekaznika? Jakiej reakcji mam sie spodziewac i na co zwracac uwage?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdze ten motyw w zarowka jak piszesz. Ale dla pewnosci zapytam: czy jeden styk zarowki przykladam do ramy motocykla (masy) a drugi do jednego z lutów tego przekaznika? Jakiej reakcji mam sie spodziewac i na co zwracac uwage?

Nie. Jeśli jest zwarcie to między właśnie stykami przekaźnika. Teoretycznie podają 12V z jednego styku na drugi. Jeśli jest zwarcie to na jednym styku podany jest plus a na drugim jest mas i w takim przypadku żarówka zaświeci bo będzie miała różnicę potencjałów...zagalopowałem się. Po prostu :

przekaznik3.gif

zasilanie cewki (86,85) to Cię nie interesuje, masz się podłączyć między 30-87. Oczywiście to poglądowo.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nie. Jeśli jest zwarcie to między właśnie stykami przekaźnika. Teoretycznie podają 12V z jednego styku na drugi. Jeśli jest zwarcie to na jednym styku podany jest plus a na drugim jest mas i w takim przypadku żarówka zaświeci bo będzie miała różnicę potencjałów...zagalopowałem się. Po prostu :

przekaznik3.gif

zasilanie cewki (86,85) to Cię nie interesuje, masz się podłączyć między 30-87. Oczywiście to poglądowo.

 

Czyli o ile dobrze to rozumiem to wpinam zarowke na dwa piny na wyjsciu tego przekaznika. Te dwa wejsiowe mnie nie obchodza. Jutro z rana biore sie za sprawdzanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...