Skocz do zawartości

jgdarek

Forumowicze
  • Postów

    52
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O jgdarek

  • Urodziny 08/23/1972

Osobiste

  • Motocykl
    xs400 Heritage Special
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Jelenia Góra

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia jgdarek

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. Dzięki za podpowiedz z tym klejem. Jest naprawdę rewelacyjny .Zdaje egzamin przy takich naprawach.Nie ma to jak satysfakcja z samodzielnie naprawionego motoru .Dziękuję wszystkim za pomoc.
  2. Najlepiej użyć opalarki elektrycznej , bezpieczniej .
  3. Okazało się , że padł regulator napięcia .Wystarczyło poczytać na necie i wszystko jasne.Jak sama nazwa mówi , alternator obcowzbudny . Czyli zamiast magnesu stałego jest elektromagnes ( dodatkowe dwa kabelki , oprócz trzech z alternatora czyli gwiazdy ).Regulator napięcia steruje napięciem podawanym na tą cewkę , czyli reguluje siłą naszego magnesu ,a co za tym idzie napięciem wytwarzanym w alternatorze . Jeżeli pomierzymy wszystkie oporności w/g serwisówki i nie mamy prądu , to kolejny krok to sprawdzenie czy regulator napięcia podaje prąd na naszą cewkę - czyli nasz elektromagnes . W moim przypadku pomiar wykazał 0v .Wystarczyło wymienić regulator i wszystko wróciło do normy. Przed zakupem regulatora , musimy sprawdzić czy mamy alternator 9 czy 6 diodowy. Może ten opis komuś pomrze .
  4. Witam Zamiana przebiegła bez problemu.Teraz pali na dwa cylindry i jest super.Co do wykręcenia urwanej szpilki wszyscy mieli rację.Użyłem wiertełka i wykrętaków ( opcja z migomatem nie wchodziła w grę z powodu braku takowego sprzętu).Oczywiście zabrakło " odrobiny szczęścia " i teraz mam nadpęknięty gwint w głowicy i przewierconą szpilkę .Moje kolejne pytanie czy jest jakiś klej aby wkleić nową szpilkę na stałe?
  5. Witam Przeczytałem wszystkie strony i nie znalazłem rozwiązania dla mojego przypadku.Mam xs400 ohc i całkowity brak ładowania.W tym moto jest alternator obcowzbudny .Wszystkie dotychczasowe opisy i przypadki dotyczą samowzbudnych .Zmierzyłem wszystkie oporności i czy jest przebicie na masę .Wszystkie pomiary zgodne z serwisówką.Teraz pytanie ,czy w takim alternatorze można zamierzyć napięcie zmienne między poszczególnymi kablami 1-2-3 alternatora , jak regulator napięcia nie podaje napięcia na elektromagnes ?Ewentualnie jak go wzbudzić ?
  6. Ale szpilka urwała się równo z głowicą i nie wystaje ani kawałek.
  7. 3 maja mam wolne i biorę się za wymianę na zapłon przerywaczowy .Zakupiłem już kondensatory .Jak złożę to dam znać jak poszło .Czy ma ktoś dobry patent na wykręcenie urwanej szpilki z głowicy od rury wydechowej ? I jeszcze jedno pytanie jaka powinna być pojemność kondensatorów?Przeszukałem wszystkie schematy i serwisówki i zabardzo nie doszukałem się tej informacji .Tylko na jednym schemacie było info , że 0,22 mikrofarada i takie zakupiłem.
  8. Forum znalazłem bez problemu www.xs400.com , ale przeszperałem całe i nieznalazłem rozwiązania.
  9. Witam Kontaktowałem się z tym serwisem , koszty naprawy tego modułu to od 280zł do 400zł.Trochę dużo.
  10. Właśnie o taką odpowiedz mi chodiło .Czyli budowa ( jeden czy dwa kabelki ) i producent nie jest istotne.Ważne aby parametry były takie same?
  11. Dziwna linia rozwiązania problemu??? dla czego ? Wiem o istnieniu allegro i już od dłuższego czasu szukam tego modułu.Co do mechanicznego , to mam cały komplet czyli , odśrodkowy przyspieczacz zapłonu i kompletną płytkę z dwoma przerywaczami (oryginalne z takiego modelu co mój ).Brakuje mi tylko kondensatorów , bo przy elektronicznym nie występują i z tąd maje pytanie na które do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi.A robi się ciepło i szkoda aby motor stał w garażu.
  12. Witam Męczę się z moją xs400 ohc.Ponieważ padł mi moduł zapłonowy , a zdobycie takiego u nas jest praktycznie nie możliwe , postanowiłem zamienić go na zwykły układ zapłonowy ( młoteczek i kowadełko ).Moje pytanie to czy mogę zastosować dowolny kondensator o tych samych parametrach co oryginał?Cena oryginalnego oscyluje około 60zł a takiej samej pojemności od jawy lub podobny kosztuje 10-20zł.Różnią się tylko tym, że oryginalny ma dwa przewody a tamte po jednym.Podejżewam że ten z jednym przewodem ma masę na obudowie.
  13. Rozumiem że impulsator to to na wałku rozrządu ,jest jeden.Tak sprawdzałem miernikiem.
  14. Przelutowałem i brak efektu.Mam jeszcze jedno pytanie.Czy jak jest padnięta świeca to lampa stroboskopowa działa czy nie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...