Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WD40 cały czas używałem do kostek i łączeń przewodów elektrycznych np ze śrubami, mase na silniku, rozruszniku itd, ja całą instalacje rozebrałem w zasadzie pokolei, nawet modół zapłonowy, przekaźniki etc. Kable sztywne nie są-są normalne ale jest na nich temperatura tzn są cieplejsze od pozostałych po których płynie juz stałe napięcie. Może na innym mierniku sprawdzić wartości na tych żółtych kablach? i porównac z serwisówką? bo jak czytam to jedni maja 30V a inni nawet 60V na kazdym kablu. Nie mam pojęcia-bedę jeszcze dzwonił do kolegi jak wróci do Polski-co on o tym mysli i czy mi sprawdzi, bo ja laik jestem jeśli chodzi o elektryke.

Dzięki że mnie pocieszacie że to nie alternator-ale nadal martwi mnie ten regulator, czemu tak sie grzeje że prawie parzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

1. WD-40 zachowaj do smarowania zamków. A do elektryki używaj tak jak napisałem w poprzednim poście kontakt w sprayu, np. taki jak wrzuciłem na zdjęciu. Kosztuje ok. 10-15zł i jest bardziej odpowiedni do styków niż WD-40.

2. OK, zrób pomiary innym miernikiem, tak na wszelki wypadek żeby wykluczyć możliwość błędu.

3. podaj te wartości ~V na trzech fazach 1-3, 2-3, 1-2.

Można zrobić pomiar: 1. na instalacji oraz 2. na rozpiętej instalacji, wtedy te wartości będą różne. Ważne, żeby wskazania były jednakowe dla każdej fazy. Możesz się np. wpiąć sondami w kostke bez rozłanczania i może wtedy być ok. 20-30V. Jak rozłanczasz kostkę to skoczy raczej do ~60-90V. W zależności od obrotów.

Jest przyklejony temat o ładowaniu krok po kroku, przeczytaj spokojnie. Tam po kolei jest wytłumaczone.

 

jak tu sie wkleja zdjęcia ? fuck już ślepne na starość, daje linka: http://imageshack.us...z908custom.jpg/

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuckticznie, zakręciłem sie i nie zajarzyłem. 13 stron o tym samym :icon_eek:

Może wyczyscić temat i go trochę skrócić i zamknąć w ogóle? Dopracować w szczegółach porady, temat będzie zamknięty i podklejony? To są podstawowe sprawy i bardzo przydatne, może nie tworzyć opery mydlanej? Ktoś zajrzy tu za np. pół roku i spędzi tydzień na czytaniu.

Nie wiem sam ... ale z takim kłapaniem po próżnicy to w realu można z głodu umrzeć .... ;) to jest dział Mechanika, można wsumie trzymać tu jakiś reżim. W innych działach jest totalny luz analny aż strach zaglądać :laugh:

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćbyś wywiesił baner na całą stronę to i tak ludzie będą pytać...więc zamiast siać nowymi tematami niech lepiej to się ciągnie tutaj. I tak każdy swój przypadek traktuje indywidualnie...tak to jest i nic się tu nie zmieni.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria usunięta :D Dziękuję Wszystkim za pomoc.

kable się grzały od słabego styku na kostce-poczyściłem i użyłem kontaktu, radiator trochę pomógł i schłodził nieco regulator. Kolega elektryk wszystko posprawdzał i stwierdził że wszystko OK. Zostało zastosować pastę-która zakupie jutro. Regler się grzeje dość mocno-ale kolega stwierdził że u niego w motocyklu osiagą podobne temperatury i jest ok, więc po paście będzie jeszcze lepiej i z dolotem jaki wykonałem. Jutro jade w małą traskę przetestować sprzęciora.

Dzięki i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przedstawię swój problem.

Motocykl Honda Varadero 1000 rok 2002

akumulator roczny napięcie spoczynkowe 12,8V

oporność pomiędzy uzwojeniami statora, w każym układzie 1,5 oma

napięcie międzyfazowe w każdym układzie na wolnch obrotach ~35V, 5000 tys. obr. ~90V, na wyższych dochodzi do ~115V,

mierzone na kostce altka jak i na regulatorze.

Stator został przezwojony ponieważ miał przebicia.

Na wolnych obrotach bez włączonych świateł napięcie na akumulatorze 14,4V

po właczeniu świateł mijania spada do około 13V zwiększanie obrotów raz powoduje minimalny wzrost napięcia do 13,2V a za chwilę jest bez reakcji.

Zmieniłm regulator na używany do varadero kupiny na giełdzie taki sam obiaw. Myśląc że oba mogą być zwalone kupiłem dziś nowy.

Przez około 10 min. było o.k. choć na wolnych napięcie było 13V podnosząc obroty napięcie rosło do 14,2V

Jednak jak było pisane sprawdziłem ładowanie włączając światła drodowe (w viadrze palą się wszystkie 4 włukna) i w tym

momencie naięcie na obr. 5000 spadło do 12,7 V czyli tyle co miał aku.

Masy na silniku i przy regulatorze są o.k.

I dalej jestem głupi co robić?

Edytowane przez galar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kostka laczaca regler z altkiem sie grzeje ?

Czy przewody idace do i od reglera nie sa sztywne ?

Czy masz pojecie jak masowany jest regler, tzn czy masa idzie bezposrednio do ramy czy gdzies sie laczy z reszta instalacji ?

Albo jest mocowana do elementu ktory jest tylko polaczony z rama ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadra ogólnie mają takie szopki. A jakie masz napięcie jak włączysz światła mijania przy 5 tysiącach i bez włączonych świateł?

Najważniejsze pytanie...kiedy był przezwajany stojan, ile już na nim przejechałeś?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostka altka rzecywiście się grzeje.

Przewody do i z reglera nie są sztywne.

Masa jest z ramy. Miejsca oczyszczone,. Pomiędzy ramę a regler ktoś wcześniej włożył kawałek

płytki aluminiowej pewnie jako radiator.

Dziwi mnie jedna rzecz że na reglerze jest cały czas napięcie nawet jak stacyjka jest wyłączona.

Ale jak obejrzałem schemat instalacji to chyba tak musi być bo prąd idzie z aku na przekaźnik rozrusznika

poprzez bezpiecznik 30A na pin dodatni w reglerze. Pin ujemny wchdzi do instalacji w okolicach tylnej lampy.

 

Stojan był przewijany jakieś dwa miesiące temu a przebieg gdzieś około 1000 km.

Co do napięcia tak jak pisałem napięcia prze 5000 obr bez i ze światłami mijania

na starym reglerze 14,4V / 13,2 V

na nowym reglerze 14,4V / 14,1V oczywiście do czasu kiedy włączyłem światła drogowe i wszysko się spitoliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na reglerze bedzie bo jest prosto z aku. Kostka będzie się grzać tak czy owak byle nie było tam upaleń i śniedzi. Jak masz chęć to możesz polutować przewody omijając kostke co sprawi, ze wyeliminuje się tam spadki napięć.

Czyli po włączeniu długich pojawił się problem z niskim napięciem ładowania nawet po wyłączeniu długich, tak?. Teraz nawet bez włączonych świateł masz 12,7 V ?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest jak wyłączyłem długie to na mijania cały czas 12,8-12,9V

Dodam że przy włączonych światłach mijania jak jeszcze było napięcier 14,2V

to po właczeniu grzanych manetek mogłem je ustawić na 75% przy 100%

napięcie spadało do 13,1V

Edytowane przez galar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze jest spadek napięcia na światłach i grzanych manetkach to nie dziwne i mógłbyś tak zajechać na koniec świata.

Jak teraz niezależnie od obrotów masz 12,7V to znowu coś leży.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie-bo nie daje mi to spokoju.

 

Używa ktoś z Was takiego regulatora-chińskiego zamiennika za około 80-100zł w zależności od sprzedającego

 

 

27fdee2020bece93caddc874466a1a27.JPG

 

Ja taki zamontowałem u siebie, dołożyłem dodatkowo radiator aluminiowy i posmarowałem pastą termo coś tam-to procesorów, poprowadziłem dodatkowo masę bezpośrednio z aku, ale nadal się grzeje.

i teraz pytanko: czy to dość dobry zamiennik-popracuje chociaż 100-200moto godzin pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeje się i będzie się grzał, gdyż taka jest zasada jego pracy. To jest regulator stratny, a więc nadmiar mocy wytworzony w alternatorze odkłada się właśnie na regulatorze. Problem może się pojawić, gdy wydajność regulatora nie będzie dobrze dobrana do mocy alternatora. Wtedy nadmiar mocy odkładający się na regulatorze doprowadzi do jego uszkodzenia.

Jaka jest temperatura tego regulatora u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...