Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A liczyłeś, że będzie chłodny? Każdy regler się grzeje i niektóre tak bardzo, ze ledwo dotknąć można. Napięcie ładowania jest takie jak trzeba (bo nie temp. ładuje aku)?

Może popracuje 500 a może 10 motogodzin. W teorii bez problemu a trudno odpowiedzieć co będzie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesowała mnie wcześniej temperatura poprzedniego regulatora aż padł, wtedy to zacząłem sie nim interesować. Dobrany jako zamiennik niby jest-sprawdzałem u wielu osób na allegro na ebayu i innych forach zagranicznych. Tak grzeje się i to dość mocno w mojej ocenie bardzo subiektywnej. Jest bliski poparzenia ręki ale nie parzy, tzn da się go trzymać np 20sekund. Kolega elektryk powiedział że jest OK, ale ja się boję-bo jadę w trasę i nie chciałbym przygód-dodatkowych w postaci awarii sprzetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok. jeśli napięcie ładowania jest prawidłowe. Nie martw się na zapas a przydarzyć zawsze się coś może. Życzę podróży jednak bez takich przygód.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam taki problem z zx6r 1995 r. Miała za duże ładowanie po przegazówce nawt 18 V na aku. Po wymianie regulatora nie ładuje, ale jak podciągne do reglera zasilanie i mase bezpośrednio z aku to ładowanie jest takie jak powinno być. Dodam że napięcie we wtyczce do reglera jest takie samo jak na aku a jednak nie ładuje. Miał ktoś taki przypadek ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj pomiary jak na pierwszej stronie i podaj wyniki. Co do instalacji w takim wypadku jak opisałeś zasuwaj po przewodach aby dowiedzieć się dlaczego jest jak jest.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierząc napięcie na samej prądnicy na wolnych obrotach ma 13 V, a przy 5 tys. obr. na każdej fazie jest po 55 V

pzdr

 

no to widze że masz ten sam problem co ja mialem. brak ladowania po wymianie regla na nowy. robilem wszystkie pomiary i wychodziło z nich ze jest ok. dopiero po wyjeciu alternatora widoczne były jego uszkodzenia mechaniczne. Mechanior stwierdzil ze jedna ze śrub mocujacych uzwojenie byla nie orginalna. prawdopodobnie orginalna śruba odkręcila sie w trakcie uzytkowania poprzedniemu wlaścicielowi i narobila troche szkód. założyl inna a altek pracował jeszcze przez jakis czas aż padł.

Oto uszkodzenia:

http://imageshack.us/photo/my-images/26/p0305121011.jpg/

 

kupiłem używke za 140 pln i wszystko jest ok. z tego co pamietam to altek właśnie pochodził od zx6r z 95 r:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu spadku napięcia pod obciążeniem w Varadero.

Kombinowałem jak koń (nie Ryży) pod górę ale wychodzi na to że przewinięty latek

nie daje takiej mocy jak oryginał.

Wynika to z pomiaru

oryginał ma mieć oporność 0,3-0,5

przwinięty ma 1,3-1,4 ohma

więc podstawiając pod wzór spadek amperów o około 1/3 a przez to i moc z 315W do około 100-120W

światła mijania 100W, a drogowe 130W i już może prądu brakować.

Czy idę w dobrym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej. Na prawdę byłby to kolejny przypadek, że przezwajany altek to nic dobrego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem z wycieczki i regulator działa. Najdłuższy dystans jaki pokonałem to 210km bez postoju i gaszenia silnika. Jestem zadowolony. Aku świetnie kręci i moto dobrze gra. Dziękuję Wszystkim za rady a kumplowi za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

4880_1.jpg

 

Witam, mam taki miernik ja zdjęciu wyżej..Chcę zmierzyć napiecie akumulatora w motocyklu, oraz ładowanie.

Możecie powiedzieć jak ustawić na mierniku, żeby odczytać pomiary?

Zeby ustawić napięcie ustawiłem DCV 50 i wyszło, że aku ma ok 12,5V-A. Dobrze w ogóle miałem nastawione?? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

250 ACV~ - pomiar napięcia zmiennego np. napięcie międzyfazowe

50 DCV - -pomiar napięcia stałego np napięcia akumulatora

1V - jednostka napięcia

1A - jednostka natężenia prądu

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi podpowie w czym tkwi problem. Przy niskich obrotach mam ładowanie około 14V, obroty wzrastają ładowanie spada do 12,8V. Wymieniłem regulator i niestety nic się nie zmieniło. Tester do akumulatorów wykazuje że jeszcze jest dobry, kostki wypinałem i czyściłem specjalnym preparatem, dalej to samo. Alternator także sprawdzałem między kabelkami, nie widać odchyłów od normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka stron dalej była podobna sytuacja. Najczęściej jest to uszkodzenie uzwojeń tyle, że zwykły miernik tego nie pokaże a i pomiary będą prawidłowe. Takie uzwojenie powinno się sprawdzić na stole probierczym pod dużym obciążeniem i wtedy często zaczyna się dymić miejsce uszkodzenia...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...