Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że chciałbyś...w sumie owszem, walnięty regulator. W zasadzie różne cuda się zdarzają i nie chcę wyrokować na 100% bez sprzęta pod ręką ale piszę na podstawie swoich doświadczeń.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nadal sugeruję najpierw sprawdzenie uzwojeń a nie kupowanie następnego reglera.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz możliwości najpierw sprawdzenia? Nie chcę być wyrocznią bo ja też mogę się mylić.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem tu nowy ale mam stary motocykl kawasaki kz 440 z 1981r a ja jestem starszy od motoru jakieś 20 lat,Czytałem temat "ładowanie krok po kroku" tylko,ze mój problem jest całkiem odwrotny a mianowicie ładuje aż za mocno na akumulatorze jest 19 V przy obciążeniu przy wolnych obrotach silnika.Kupilem tą kawę dwa tygodnie temu a swoją karierę motocyklową skończyłem jakieś 30 lat temu na WSK,więc na nowszych typach mało się znam.Nie wiem gdzie w takim pojezdzie szukać alternatora czy regulatora napięcia.Ale jako elektryk sieciowy może dojdę po przewodach.Może ktoś mial podobny problem lub ma wiedzę,jak do tego tematu się zabrać?Postaram się w tym tygodniu sprawdzić po kolei tak,jak radzicie napiecie miedzyfazowe alternatora,rezystancję.Dziwi mnie tylko dlaczego żarówki wytrzymują takie napięcie?Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że żarówki dają radę to nie jest aż tak niesamowite...stary motocykl, spadki napięć itd.

Tutaj obstawiam regulator jednak należy wykonać pomiary uzwojeń co z resztą już wiesz.

Ściągnij sobie serwisówkę i będzie Ci łatwiej a jesli będziesz miał problem to bazgraj to postaram sie znaleźć.

Temat śledzę na bieżąco jal z resztą koledzy fachowcy...pomożemy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Proszę o diagnozę czy wszystko jest ok u mnie Yamaha R6. Mianowicie akumulator jest ok mocny i naładowany na full.

Napięcie 12,9 a po odpaleniu 13,9. Ale mam spadek napięcia po włączeniu świateł drogowych do 13,2-13,4 do tego kierunkowskaz i robi się 12,9. Wszystko to dzieje się przy obr. 1,3 - 1,4 bo przy już 2 tyś napięcie wskakuje do 13,7

Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego na trzech białych przewodach po 67V na każdych parach przy 5000 obr. i 21V przy 1,4 tyś.

Czy to normalne takie spadki napięcia.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Gn12TsvOWbY

Edytowane przez ArasNet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że jest ok z tymże najpierw wyczyść masy instalacji jak również masowanie regulatora. Wypada wyczyścić również kostkę od statora ( ta z trzema żółtymi z reguły przewodami) i wtedy dokonać pomiarów.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu spadku napięcia pod obciążeniem w Varadero.

Kombinowałem jak koń (nie Ryży) pod górę ale wychodzi na to że przewinięty latek

nie daje takiej mocy jak oryginał.

Wynika to z pomiaru

oryginał ma mieć oporność 0,3-0,5

przwinięty ma 1,3-1,4 ohma

więc podstawiając pod wzór spadek amperów o około 1/3 a przez to i moc z 315W do około 100-120W

światła mijania 100W, a drogowe 130W i już może prądu brakować.

Czy idę w dobrym kierunku?

 

No i sprawa się wyjaśniła.

Co prawda trwało to do połowy października ale.

Wyszło że alternator był niewłaściwie przewinięty.

Dopiero jak go przewinięto w gwiazdę to elektrownia jest ze mną.

Na wolnych bez świateł 15V

na światłach 14,2V

Swiatła manetki 2000 tys.obr. 14,1V

to samo po włączeniu kierunków czy stopu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa się wyjaśniła.

Co prawda trwało to do połowy października ale.

Wyszło że alternator był niewłaściwie przewinięty.

Dopiero jak go przewinięto w gwiazdę to elektrownia jest ze mną.

Na wolnych bez świateł 15V

na światłach 14,2V

Swiatła manetki 2000 tys.obr. 14,1V

to samo po włączeniu kierunków czy stopu..

Kolejny dowód na moje twierdzenie o przezwajaniu...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, panowie mam problem z ładowaniem. Akumulator nie ma ładowania, regulator napięcia sprawdzony ( podłączyłem inny) bezpieczniki też sprawdziłem, na wyjściu z alternatora jest prąd, mam nie podłączone kierunki czy jest możliwe że prąd spierdziela mi przez te przewody?? Wszystko zaczęło się po katapulcie. Motocykl jakoś mocno nie był pokiereszowany, ucierpiała lewa strona plastiki.

Edytowane przez MrSebas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam problem z ładowaniem. Akumulator nie ma ładowania, regulator napięcia sprawdzony ( podłączyłem inny) bezpieczniki też sprawdziłem, na wyjściu z alternatora jest prąd, mam nie podłączone kierunki czy jest możliwe że prąd spierdziela mi przez te przewody?? Wszystko zaczęło się po katapulcie. Motocykl jakoś mocno nie był pokiereszowany, ucierpiała lewa strona plastiki.

Przeczytaj pierwszy post teko tematu, zastosuj się i podaj wtedy wyniki pomiarów.

Prąd nie "spierdziela" przez niepodłączone odbiorniki.

Jak ucierpiała lewa to podejrzewam co jest uszkodzone jednak pomiary najpierw zrób.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...