Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rame mam w tym miejscu-chyba aluminiową, jeśli nie to tak zrobie, ale pytanie - czy regulator ma prawo się nagrzać do tak wysokiej temperatury? no i ten dolot-chyba wystarczy. Kolega dziś mi powiedział że w kawasaki er5 był podobny problem i że regulator należy przenieśc w inne miejsce-tam gdzie będzie chłodzony struga powietrza-bo ocebnie jest pod tylnym zadupkiem w miejscu gdzie raczej strumien powietrza nie dochodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regler nagrzewa się mocno. Dostawienie mu radiatora do duży plus na jego trwałość. Strumień będzie bardziej skuteczny owiewając łopatki radiatora.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując:

*mam dołożyć aluminiowy profil-żeberka

*przenieść regulator w inne miejsce(znalazłem idealne pod stopką dla pasażera i dużo z elektryką robić nie będę musiał) na to miejsce deszcz nie powinien jakoś specjalnie wpływać- u kolegi w GSXR znalazłem regulator zaraz za chłodnicą więc u mnie tez będzie OK

 

No i zrobiłem test, fakt że na dworze upały egipskie ale regulator mimo to się grzeje i prawie parzy.

 

Dzięki za cenne wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*przenieść regulator w inne miejsce(znalazłem idealne pod stopką dla pasażera i dużo z elektryką robić nie będę musiał)

 

Jeśli chcesz żeby był wiecznie uwalony w błocie i nie miał jak oddawać ciepła to ok.

 

Skoro Pan Honda umieścił regler tam gdzie umieścił to chyba stwierdził na podstawie jakichś obliczeń że będzie mu tam dobrze. Poza tym czy coś Ci się z nim dzieje? Nie zbija napięcia tak jak powinien? Sprawdzałeś ładowanie? Może na razie ogranicz się do podłożenia kawałka aluminium albo radiatora jeśli się zmieści pod owiewką.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz żeby był wiecznie uwalony w błocie i nie miał jak oddawać ciepła to ok.

 

Skoro Pan Honda umieścił regler tam gdzie umieścił to chyba stwierdził na podstawie jakichś obliczeń że będzie mu tam dobrze. Poza tym czy coś Ci się z nim dzieje? Nie zbija napięcia tak jak powinien? Sprawdzałeś ładowanie? Może na razie ogranicz się do podłożenia kawałka aluminium albo radiatora jeśli się zmieści pod owiewką.

Jednak nie masz racji Limo.

To co producent robi jest dobre dla niego a nie dla użyszkodnika. Regler według jego obliczeń ma paść po jakimś czasie, żeby dbał o nieśmiertelność to sam by umieścił ożebrowanie do odprowadzania ciepła. Elektronika ma to do siebie, że lepiej jej się pracuje w chłodzie i dzięki temu może pracować dłużej. To, że teraz z nim się nic nie dzieje i pracuje jak należy nie znaczy, że za tydzień będzie tak samo ale zwiększając odprowadzanie ciepła zwiększamy szanse na zrobienie z tygodnia miesiąca.

Co do zabłocenia...fakt, że oblepiony będzie trudniej odprowadzał ciepło jednak myślę, że kolega myje motór i znajdzie rozsądne miejsce. Wodą może się nie przejmować...są hermetyczne.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sobie polaczenie masowe reglera, a najlepiej przeprowadz dodatkowy bezposredni przewod laczacy

mase reglera z minusem akumulatora i sprawdz czy temperatura nie spadnie.

Rowniez sprawdz inne masy instalacji przy silniku i ramie.

Sprawdzenie polega na rozkreceniu, oczyszczeniu , nasmarowaniu i skreceniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie masz racji Limo.

To co producent robi jest dobre dla niego a nie dla użyszkodnika. Regler według jego obliczeń ma paść po jakimś czasie, żeby dbał o nieśmiertelność to sam by umieścił ożebrowanie do odprowadzania ciepła. Elektronika ma to do siebie, że lepiej jej się pracuje w chłodzie i dzięki temu może pracować dłużej. To, że teraz z nim się nic nie dzieje i pracuje jak należy nie znaczy, że za tydzień będzie tak samo ale zwiększając odprowadzanie ciepła zwiększamy szanse na zrobienie z tygodnia miesiąca.

Co do zabłocenia...fakt, że oblepiony będzie trudniej odprowadzał ciepło jednak myślę, że kolega myje motór i znajdzie rozsądne miejsce. Wodą może się nie przejmować...są hermetyczne.

 

No tak, miejsce nie jest idealne ale nie wydaje mi się żeby to była przyczyna awarii. W yamahach reglery też są pod tylnym boczkiem i nie mają opinii awaryjnych tak jak w hondach. Ja też go mam w tym samym miejscu i po wymianie oryginalnego, który oczywiście padł, na taki z żeberkami, plus podłożeniu kawałka aluminium, jest spokój. A jak się zacznie przedłużać kable, lutować itd. to mogą się pojawić dodatkowe spadki napięcia i regler jeszcze bardziej będzie się grzał.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, na początek podłoże blachę aluminiową. Co do umiejscowienia przez producenta to np w CBR są wloty pod zadupek a vtr nie ma-więc żadna struga powietrza tam nie przechodzi. Połączenia masowe sprawdziłem na początku tzn miesiąc przez awaria, kiedy to stary regulator zanim padł pokazywał raz 13,8 a raz 15,5 V pod obciązeniem-taka ciekawostka a czy sie wtedy grzał? nie mam pojęcia-bo mnie to nie interesowało. Złoże to na ta paste o której pisaliście i zamontuje dodatkowa mase - bezposrednio z akumulatora(czy grubosc przewodu ma tu ogromne znaczenie?)

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ciągnij masy bezpośrednio z aku bo nie ma takiej potrzeby i większego sensu.Zrób to co napisałeś i wystarczy...jak ma zdechnąć to i tak zdechnie . Pamiętaj abyś pasta nie odizolował reglera od masy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś wczesniej ktos pisał o przewijaniu alternatorów. bylo cos napisane ze dobry drut, dobra izolacja itd. czy izolacja musi byc az tak wazna skoro to wszystko pracuje w oleju a olej sam jest izolatorem??

 

Ok, na początek podłoże blachę aluminiową. Co do umiejscowienia przez producenta to np w CBR są wloty pod zadupek a vtr nie ma-więc żadna struga powietrza tam nie przechodzi. Połączenia masowe sprawdziłem na początku tzn miesiąc przez awaria, kiedy to stary regulator zanim padł pokazywał raz 13,8 a raz 15,5 V pod obciązeniem-taka ciekawostka a czy sie wtedy grzał? nie mam pojęcia-bo mnie to nie interesowało. Złoże to na ta paste o której pisaliście i zamontuje dodatkowa mase - bezposrednio z akumulatora(czy grubosc przewodu ma tu ogromne znaczenie?)

 

Dzięki

 

u siebie mialem problem z ladowaniem i grzaniem sie regla i kabli od altka. Wymienilem regiel na nowy i nie pomoglo. Dopiero wymiana alternatora (stary miał uszkodzenia mechaniczne niewiadomego pochodzenia) pomogła. Ładowanie ok, przewody delikatnie się grzeją a regiel momentami robi sie naprawde gorący. Podobno to normalna rzecz bo w ten sposób oddaje nadmiar ladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie zmartwiłeś ta ewentualną wymianą alternatora :-( Jutro postaram sie załatwić tą aluminiową blachę i wstawić pod regulator. Najgorsze jest to, ze ja mało i rzadko jeżdze a za 2 tyg planuje ruszyc w Polske i niechciałbym po drodze niespodzianek

 

No i niestety :-(

Zrobiłem tak: zakupiłem radiator aluminiowy, nieco go skróciłem(tak wiem, pogorszyłem jego parametry)zamontowałem bez pasty-bo robiłem testy aby się zmieścił itd. Następnie odpaliłem moto i: problem jest nadal. tzn nadal się grzeje ale dodatkowo sprawdziłem tez kable- i niestety się grzeją - te 3 żółte co wychodzą od alternatora aż do regulatora. Ładowanie jest, aku kręci piękniej niż kiedykolwiek ale te kable mnie martwią.

Podejrzewam że to alternator i teraz co mam zrobić? kupic nowy zamiennik za prawie 470zł czy używkę na allegro?

A może jest inne rozwiązanie? dodam, że kable 3 z 3 się grzeją a nie tylko 1 czy 2. Może gdzie indziej jest problem? no i grzeją się po całości-rozciąłem kilka cm koszulki przy regulatorze, następnie sprawdziłem w połowie przy kostce no i przy wyjściu kabli z obudowy alternatora. Dodam że silnik pracował w garażu około 5 min, kable były lekko ciepłe(ale to nienaturalne) a regulator gorący.

Myślę też na przezwojeniu alternatora, ale jak sprawdzić czy dadzą ten kabel co powinien być tzn ten do pracy w kąpieli olejowej? i jaki to koszt?

 

Proszę pomóżcie, no i jak sprawdzić zakupiony alternator?

Edytowane przez prezes900rr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej. I wyczyścić masy w instalacji, mase reglera (papierek ścierny i kontakt w sprayu). Jeżeli jest kostka na tych 3-ech żółtych przewodach z alternatora? to sprawdzić czy jest może przytopiona? czy żółte kabelki w okolicy kostki są twarde? Tak samo pomaga papierek ścierny i kontakt w sprayu. W skrajnych przypadkach wymiana kostki lub polutować przewody na sztywno.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...