Jestem tu nowy ale mam stary motocykl kawasaki kz 440 z 1981r a ja jestem starszy od motoru jakieś 20 lat,Czytałem temat "ładowanie krok po kroku" tylko,ze mój problem jest całkiem odwrotny a mianowicie ładuje aż za mocno na akumulatorze jest 19 V przy obciążeniu przy wolnych obrotach silnika.Kupilem tą kawę dwa tygodnie temu a swoją karierę motocyklową skończyłem jakieś 30 lat temu na WSK,więc na nowszych typach mało się znam.Nie wiem gdzie w takim pojezdzie szukać alternatora czy regulatora napięcia.Ale jako elektryk sieciowy może dojdę po przewodach.Może ktoś mial podobny problem lub ma wiedzę,jak do tego tematu się zabrać?Postaram się w tym tygodniu sprawdzić po kolei tak,jak radzicie napiecie miedzyfazowe alternatora,rezystancję.Dziwi mnie tylko dlaczego żarówki wytrzymują takie napięcie?Proszę o pomoc.