czarekmbx Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Kup coś podobnego(dobierz sobie wymiar), miejsce łączenia posmaruj pastą termo-przewodząca, do procesorów.http://allegro.pl/radiator-profil-aluminiowy-aluminium-a4463-nowy-i2450454153.html Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes900rr Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Rame mam w tym miejscu-chyba aluminiową, jeśli nie to tak zrobie, ale pytanie - czy regulator ma prawo się nagrzać do tak wysokiej temperatury? no i ten dolot-chyba wystarczy. Kolega dziś mi powiedział że w kawasaki er5 był podobny problem i że regulator należy przenieśc w inne miejsce-tam gdzie będzie chłodzony struga powietrza-bo ocebnie jest pod tylnym zadupkiem w miejscu gdzie raczej strumien powietrza nie dochodzi Cytuj http://www.grupa.elblag.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Regler nagrzewa się mocno. Dostawienie mu radiatora do duży plus na jego trwałość. Strumień będzie bardziej skuteczny owiewając łopatki radiatora. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes900rr Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Czyli podsumowując:*mam dołożyć aluminiowy profil-żeberka*przenieść regulator w inne miejsce(znalazłem idealne pod stopką dla pasażera i dużo z elektryką robić nie będę musiał) na to miejsce deszcz nie powinien jakoś specjalnie wpływać- u kolegi w GSXR znalazłem regulator zaraz za chłodnicą więc u mnie tez będzie OK No i zrobiłem test, fakt że na dworze upały egipskie ale regulator mimo to się grzeje i prawie parzy. Dzięki za cenne wskazówki Cytuj http://www.grupa.elblag.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 *przenieść regulator w inne miejsce(znalazłem idealne pod stopką dla pasażera i dużo z elektryką robić nie będę musiał) Jeśli chcesz żeby był wiecznie uwalony w błocie i nie miał jak oddawać ciepła to ok. Skoro Pan Honda umieścił regler tam gdzie umieścił to chyba stwierdził na podstawie jakichś obliczeń że będzie mu tam dobrze. Poza tym czy coś Ci się z nim dzieje? Nie zbija napięcia tak jak powinien? Sprawdzałeś ładowanie? Może na razie ogranicz się do podłożenia kawałka aluminium albo radiatora jeśli się zmieści pod owiewką. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Jeśli chcesz żeby był wiecznie uwalony w błocie i nie miał jak oddawać ciepła to ok. Skoro Pan Honda umieścił regler tam gdzie umieścił to chyba stwierdził na podstawie jakichś obliczeń że będzie mu tam dobrze. Poza tym czy coś Ci się z nim dzieje? Nie zbija napięcia tak jak powinien? Sprawdzałeś ładowanie? Może na razie ogranicz się do podłożenia kawałka aluminium albo radiatora jeśli się zmieści pod owiewką.Jednak nie masz racji Limo.To co producent robi jest dobre dla niego a nie dla użyszkodnika. Regler według jego obliczeń ma paść po jakimś czasie, żeby dbał o nieśmiertelność to sam by umieścił ożebrowanie do odprowadzania ciepła. Elektronika ma to do siebie, że lepiej jej się pracuje w chłodzie i dzięki temu może pracować dłużej. To, że teraz z nim się nic nie dzieje i pracuje jak należy nie znaczy, że za tydzień będzie tak samo ale zwiększając odprowadzanie ciepła zwiększamy szanse na zrobienie z tygodnia miesiąca.Co do zabłocenia...fakt, że oblepiony będzie trudniej odprowadzał ciepło jednak myślę, że kolega myje motór i znajdzie rozsądne miejsce. Wodą może się nie przejmować...są hermetyczne. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Sprawdz sobie polaczenie masowe reglera, a najlepiej przeprowadz dodatkowy bezposredni przewod laczacymase reglera z minusem akumulatora i sprawdz czy temperatura nie spadnie.Rowniez sprawdz inne masy instalacji przy silniku i ramie.Sprawdzenie polega na rozkreceniu, oczyszczeniu , nasmarowaniu i skreceniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Jednak nie masz racji Limo.To co producent robi jest dobre dla niego a nie dla użyszkodnika. Regler według jego obliczeń ma paść po jakimś czasie, żeby dbał o nieśmiertelność to sam by umieścił ożebrowanie do odprowadzania ciepła. Elektronika ma to do siebie, że lepiej jej się pracuje w chłodzie i dzięki temu może pracować dłużej. To, że teraz z nim się nic nie dzieje i pracuje jak należy nie znaczy, że za tydzień będzie tak samo ale zwiększając odprowadzanie ciepła zwiększamy szanse na zrobienie z tygodnia miesiąca.Co do zabłocenia...fakt, że oblepiony będzie trudniej odprowadzał ciepło jednak myślę, że kolega myje motór i znajdzie rozsądne miejsce. Wodą może się nie przejmować...są hermetyczne. No tak, miejsce nie jest idealne ale nie wydaje mi się żeby to była przyczyna awarii. W yamahach reglery też są pod tylnym boczkiem i nie mają opinii awaryjnych tak jak w hondach. Ja też go mam w tym samym miejscu i po wymianie oryginalnego, który oczywiście padł, na taki z żeberkami, plus podłożeniu kawałka aluminium, jest spokój. A jak się zacznie przedłużać kable, lutować itd. to mogą się pojawić dodatkowe spadki napięcia i regler jeszcze bardziej będzie się grzał. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes900rr Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Ok, na początek podłoże blachę aluminiową. Co do umiejscowienia przez producenta to np w CBR są wloty pod zadupek a vtr nie ma-więc żadna struga powietrza tam nie przechodzi. Połączenia masowe sprawdziłem na początku tzn miesiąc przez awaria, kiedy to stary regulator zanim padł pokazywał raz 13,8 a raz 15,5 V pod obciązeniem-taka ciekawostka a czy sie wtedy grzał? nie mam pojęcia-bo mnie to nie interesowało. Złoże to na ta paste o której pisaliście i zamontuje dodatkowa mase - bezposrednio z akumulatora(czy grubosc przewodu ma tu ogromne znaczenie?) Dzięki Cytuj http://www.grupa.elblag.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Nie ciągnij masy bezpośrednio z aku bo nie ma takiej potrzeby i większego sensu.Zrób to co napisałeś i wystarczy...jak ma zdechnąć to i tak zdechnie . Pamiętaj abyś pasta nie odizolował reglera od masy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazey84 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 coś wczesniej ktos pisał o przewijaniu alternatorów. bylo cos napisane ze dobry drut, dobra izolacja itd. czy izolacja musi byc az tak wazna skoro to wszystko pracuje w oleju a olej sam jest izolatorem?? Ok, na początek podłoże blachę aluminiową. Co do umiejscowienia przez producenta to np w CBR są wloty pod zadupek a vtr nie ma-więc żadna struga powietrza tam nie przechodzi. Połączenia masowe sprawdziłem na początku tzn miesiąc przez awaria, kiedy to stary regulator zanim padł pokazywał raz 13,8 a raz 15,5 V pod obciązeniem-taka ciekawostka a czy sie wtedy grzał? nie mam pojęcia-bo mnie to nie interesowało. Złoże to na ta paste o której pisaliście i zamontuje dodatkowa mase - bezposrednio z akumulatora(czy grubosc przewodu ma tu ogromne znaczenie?) Dzięki u siebie mialem problem z ladowaniem i grzaniem sie regla i kabli od altka. Wymienilem regiel na nowy i nie pomoglo. Dopiero wymiana alternatora (stary miał uszkodzenia mechaniczne niewiadomego pochodzenia) pomogła. Ładowanie ok, przewody delikatnie się grzeją a regiel momentami robi sie naprawde gorący. Podobno to normalna rzecz bo w ten sposób oddaje nadmiar ladowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Uzwojenia się stykają więc muszą być izolowane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes900rr Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 (edytowane) No to mnie zmartwiłeś ta ewentualną wymianą alternatora :-( Jutro postaram sie załatwić tą aluminiową blachę i wstawić pod regulator. Najgorsze jest to, ze ja mało i rzadko jeżdze a za 2 tyg planuje ruszyc w Polske i niechciałbym po drodze niespodzianek No i niestety :-(Zrobiłem tak: zakupiłem radiator aluminiowy, nieco go skróciłem(tak wiem, pogorszyłem jego parametry)zamontowałem bez pasty-bo robiłem testy aby się zmieścił itd. Następnie odpaliłem moto i: problem jest nadal. tzn nadal się grzeje ale dodatkowo sprawdziłem tez kable- i niestety się grzeją - te 3 żółte co wychodzą od alternatora aż do regulatora. Ładowanie jest, aku kręci piękniej niż kiedykolwiek ale te kable mnie martwią.Podejrzewam że to alternator i teraz co mam zrobić? kupic nowy zamiennik za prawie 470zł czy używkę na allegro?A może jest inne rozwiązanie? dodam, że kable 3 z 3 się grzeją a nie tylko 1 czy 2. Może gdzie indziej jest problem? no i grzeją się po całości-rozciąłem kilka cm koszulki przy regulatorze, następnie sprawdziłem w połowie przy kostce no i przy wyjściu kabli z obudowy alternatora. Dodam że silnik pracował w garażu około 5 min, kable były lekko ciepłe(ale to nienaturalne) a regulator gorący.Myślę też na przezwojeniu alternatora, ale jak sprawdzić czy dadzą ten kabel co powinien być tzn ten do pracy w kąpieli olejowej? i jaki to koszt? Proszę pomóżcie, no i jak sprawdzić zakupiony alternator? Edytowane 11 Lipca 2012 przez prezes900rr Cytuj http://www.grupa.elblag.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Ale gdzie Ty masz problem? Regulator i kable mają się grzać. Weź miernik do ręki i sprawdź ładowanie. Jak jest w normie to nie ma żadnego problemu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Tak jak wyżej. I wyczyścić masy w instalacji, mase reglera (papierek ścierny i kontakt w sprayu). Jeżeli jest kostka na tych 3-ech żółtych przewodach z alternatora? to sprawdzić czy jest może przytopiona? czy żółte kabelki w okolicy kostki są twarde? Tak samo pomaga papierek ścierny i kontakt w sprayu. W skrajnych przypadkach wymiana kostki lub polutować przewody na sztywno. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.